MŮJ ZÁPISNÍK

RECENZE KNIH

FILMOVÉ A SERIÁLOVÉ HODNOCENÍ

PEČENÍ A VAŘENÍ

08 listopadu, 2019


Recenzní kniha


K dispozici jsem dostala nový thriller, který mě nalákal svojí zápletkou. Zdálo se mi, že by mohlo jít o něco trošku jiného, než se obvykle dá sehnat. Podle anotace jde o dost prapodivné vztahy v jedné rodině a ještě se k tomu stane vražda. Takže jsem předpokládala, že půjde o něco hodně zamotaného.

Hned ze začátku jsme seznámeni s hlavními aktéry a s malým náhledem do jejich života. Jak se vlastně stalo, že dvě sestry mohly mít stejného manžela. Co se dělo a proč je vše částečně kryto tajemstvím, které se však brzy máme dozvědět. Z počátku to působí značně zrychleným dojmem, protože dostaneme hned všechno naservírované na talíři. Ale brzy se má něco změnit.

V momentě, kdy je nalezeno Adamovo tělo, jde všechno ráz naráz. Ve skutečnosti jsem čekala něco temnějšího, když už má jít o thriller, ale spíše mi to přišlo jako vnitřní náhled do jedné rozbité rodiny. Samozřejmě na řadu přichází vyšetřování, které je také poměrně krátké, načež dochází k obvinění a oproti jiným knihám k tomu, že se autorka věnuje i samotnému procesu u soudu. Což jsem opravdu ocenila, protože to hned působí nově.

Většinou totiž u tohoto žánru autoři kladou důraz na vraždu a pak hledání viníka. V momentě, kdy je vrah odhalen, kniha končí. Tady však zůstává mnoho otázek a až do poslední chvíle nemusí být nic jasné. Soudní proces probíhá, otázky létají vzduchem a slovní přestřelky také. Velkou neznámou je, jestli policie obvinila pravou osobu. Během té doby, se neustále objevují nové věci, ale především ze všeho nejvíce se řeší i minulost hlavních postav.

Jejich životy jsou zakryté tajnostmi a lží. Ta lež je asi to nejhorší, protože je to to jediné, co na mě po celou dobu působilo. Všude samé lži, skoro žádná pravda a upřímnost a to mě asi nejvíc štvalo. Postavy mezi sebou neustále přetvářely pravdu, tu neukazovaly jak v rodině, tak ani před policií, soudem, přáteli a podobně. Díky tomu jsem po celou dobu mohla jen hádat, kdo to udělal. Počáteční pohled do rodiny nakonec ukázal něco, co takové nebylo.

Kniha byla dobře vymyšlená. Inovace v podobě soudu se mi hrozně líbila. Sice tam bylo hodně politických řečí a právnické hatmatilky, ale přesto to pro mě znamenalo oživení. Text jako takový nebyl náročný, takže se četl výborně. Ale po počátečním seznámení a nastínění situace, se příběh docela vlekl, neustále převracel fakta a měnil je podle potřeby, ale chápu, že šlo o odvedení pozornosti. Na druhou stranu to na mě thrillerově vůbec nedýchlo, necítila jsem temno a napětí, jen bohatství, snobství, politiku, intriky a samé lhaní.

Jakmile jsme byli v autě, zeptal se, jestli bychom se cestou nemohli zastavit u Kevina, aby si vyzvedl svůj batoh.

Informace o knize

Název knihy:
Originální název:
Série:
Pořadí v sérii:
Autor:
Překlad:
Žánr:
Rok vydání:
Počet stran:
Nakladatelství:
ISBN:
Ta lepší z nás
The Better Sister
-
-
Alafair Burke
Veronika Kratochvílová
Thriller
2019 originál / 2019 překlad
336
Metafora
978-80-7625-069-7

Anotace Databazeknih.cz:
Ačkoli je Chloe mladší ze dvou sester Taylorových, vždy se zdálo, že má trochu navrch. Byla úspěšná studentka s velkými sny a ještě větším pracovním nasazením. Nicky – vždy divoká a víc než nezodpovědná – byla pravým opakem své mladší ambiciózní sestry. Proplouvala z jedné práce do druhé a ze vztahu do vztahu a vždy se držela se v blízkosti domova v Clevelandu. Na chvíli se zdálo, že obě našly své štěstí. Chloe získala stipendium na univerzitě a přestěhovala se do New Yorku, kde získala vysněnou práci v nakladatelství. Nicky se provdala za nadějného mladého právníka Adama Macintoshe a porodila mu syna, kterého pojmenovali Ethan. Během té doby se sestry navzájem odcizily. Nyní, o víc než patnáct let později, se jejich život dramaticky změnil – Adamovou ženou je dnes Chloe. Poté co je Adam v domě v East Hamptonu zavražděn, Chloe neochotně vpustí zpět do svého života biologickou matku svého dospívajícího adoptivního syna – sestru Nicky. Když ale policie označí za podezřelého z vraždy Ethana, sestry to donutí se spojit… a společně hledat pravdu ukrytou v rodinných tajemstvích, pohřbených v dávné minulosti.
Odkazy: metafora

Neměla jsem ani tušení, kam těmito otázkami míří, ale snažila jsem se je znovu využít jako příležitost navázat spojení s porotou.

Kde koupit knihu

Knihu Ta lepší z nás zakoupíte v nakladatelství Metafora nebo v e-shopu Grada v žánru Dobrodružství, napětí, thrillery
 
http://www.arara.cz/product/637353

Informace o autorce

foto: alafairburke.com

Databazeknih.cz: Alafair Burke - Dcera J. L. Burka, narodila se ve Fort Lauderdale, Florida. Studovala psychologii na Reed College a práva na Stanford Law School. Pracovala jako náměstek prokurátora v Portlandu, novinářka a spisovatelka. V současné době žije v New Yorku a je profesorem práva na Právnické fakultě Hofstra.
Autorka detektivních sérií s newyorskou policistkou Ellie Hatcherovou (Dead Connection, 2007) a portlandskou prokurátorkou Samanthou Kincaidovou (Judgment Calls, 2003).

Za recenzní výtisk děkuji nakladatelství Metafora.



Pokud vás článek zaujal, můžete sdílet

Lucy Lillianne
V posledních letech jsem neskutečně podlehla knihám. Nejen jejich čtení, blogování o nich, ale i nakupování. Ráda si rozšiřuji knihovničku a velice mě mrzí, když vidím tolik knih, které nemohu mít. Přesto jsem ráda za každý kousek, který se mi dostane do rukou. Největší radost mi dělají žánry fantasy a sci-fi, v poslední době hodně ujíždím na apokalyptických a dystopických knihách a když si potřebuji odpočinout, často sáhnu po nějakém thrilleru nebo jiné napínavé četbě... Samozřejmě nepohrdnu ani lehčí četbou. Nejméně mě lákají romantické knihy, i když i tam občas dojde k nějaké výjimce. Doufám, že čtení mě bude bavit ještě dlouho, protože můj seznam je téměř nekonečný... :-)

6 komentářů:

  1. Jak píšeš, pro někoho je kniha s politickou řečí dobré oživení, ale já jsem byla z toho taková rozpačitá :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. to mě spíš vadilo, jak se pořád nějaká předchozí tvrzení přetvářela, že se po celou dobu ukázalo minimum pravdy, protože se pořád vše překrucovalo... :-)

      Vymazat
  2. Mě osobně kniha zaujala. Zase trošku jiný thriller. :) Minimum pravdy a neustálé překrucování mě naopak dost láká. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak uvidíš jak to sedne tobě. Budu se těšit na názor :-)

      Vymazat
  3. Zajímavá recenze :) Podle anotace mě kniha celkem lákala, ale většinou od thrillerů vyžaduju, aby na mě skutečně dýchlo nějaké to temno, zježily se vlasy a tak :) Jestli tam je více řečí než napětí, tak nevím nevím...:)

    OdpovědětVymazat

Každý vzkaz pro mě znamená mnoho, často vykouzlí úsměv na tváři a rozhodně potěší. Děkuji každému, kdo pro mě ztratí pár vteřin života :-)




@lucylillianne