MŮJ ZÁPISNÍK

RECENZE KNIH

FILMOVÉ A SERIÁLOVÉ HODNOCENÍ

PEČENÍ A VAŘENÍ

08 října, 2019

Recenzní e-kniha


Dostala jsem možnost recenzování druhého dílu série Nikdynoc. I když jsem s prvním dílem nebyla příliš spokojená, měla jsem nějaké ty výtky, tak jsem se rozhodla dát autorovi ještě šanci. Velkým mínusem je pro mě množství načtených knih v tomto žánru a tak není zrovna jednoduché mě zaujmout. Je mi tedy jasné, že pro spoustu jiných čtenářů je tohle veledílo. Pro mne však ne. Nicméně se pojďme podívat, jak to dopadlo tentokrát.

Musím říct, že hlavní hrdinku si prostě nedokážu moc oblíbit. Její nápady mi přijdou dost nelogické, včetně jejího velkého plánu, který se odvíjí po celu dobu knihy. Nebudu raději zmiňovat její poctivost a nepodvádění, protože to je téma samo o sobě. Přestože si myslím, že příběh odvíjející se na pozadí má hloubku a dalo by se z toho vytřískat kde co, tato kniha je tak plná vaty, že to až bolí. Po většinu doby se to neskutečně natahuje a naprosto zbytečně. Nechápu důvod, proč by každý sebemenší detail měl být tak důležitý, že ho autor musel sepsat.

Přijde mi, že se autor snaží své čtenáře šokovat vulgárnostmi, krvavými scénami a hlavně intimními scénami. Po pravdě to funguje tak napůl. Je jasné, že jde spíše o netradiční čtivo pro danou věkovou kategorii, ale dojem mi kazí i to, že vlastně na to jak to má být krutý svět, nepociťuji žádné pořádné ztráty mezi postavami. Kde je nějaké napětí, gradování děje, kde je něco, co čtenáři vyrazí dech? Boje byly předem předvídatelné a tak mě to spíše nudilo. Nehledě na strašně dlouhé pasáže, kde se nedělo nic zásadního pro hlavní příběh.

Nejlepší částí byl začátek, kdy se to krásně rozjíždělo a sledovala jsem, kde se Mia ocitla a jaké má plány. O její nápaditosti už pomlčím. Střed je dlouhý a nezajímavý a až konec přináší nějaké ty nečekané scény. U jedné si řeknete, že už to vlastně bylo jasné, protože tu byly dost okaté náznaky, takže co jiného taky čekat. A u druhého spíše nevěřícně koukáte a říkáte si, že si snad dělá srandu. Ano, bylo to trošku přitažené za vlasy. Čekala jsem, jak se bude hlavní postava vyvíjet, jak z ní bude opravdový nájemný vrah se vším všudy včetně charakteru, ale byla jsem spíše neustále klamána.

Jak to prostě říct? Kniha je syrová, bez života a popravdě se mi jednička líbila více, protože mě překvapovala mnohem lépe. Dvojka je vyloženě vycpávková, protože zásadní momenty by se daly napočítat na maximálně čtyřicet padesát stránek. Autor sice píše hezky a dokáže sem tam zvednout adrenalin, otázkou však je jestli v dobrém smyslu nebo ve špatném. Závěr byl zarážející. Ale jelikož jde o trilogii, rozhodla jsem se, že i ten třetí díl podstoupím. Když jsem došla tak daleko, musím zjistit, jak to celé skončí a jak se Mia konečně vybarví.

U této série se neustále utvrzuji v tom, jak je hodnocení knih nepraktické. Jak je těžké něco vyjádřit, když záleží na tom, jak kterou knihu či sérii čteme, v jakém pořadí, v jakém věku a v jaké náladě. Kdybych měla přečteno mnohem méně knížek, neviděla bych v tom tolik nedostatků a chválila bych to stejně jako ostatní. Ale v této situaci nejsem. A tak musím říct, že jsou to slabé tři hvězdičky, protože po všech těch ohlasech a anotacích bych čekala čtivou pecku, kterou budu jen nerada odkládat...

Cítila pana Laskavého na rameni, jak se proplétá mezi jejími vlasy, aniž by jedním jediným pohnul. Zatmění se jí stočila kolem zad a položila jí svou nehmotnou hlavu do klína.

Informace o knize

Název knihy:
Originální název:
Série:
Pořadí v sérii:
Autor:
Překlad:
Žánr:
Rok vydání:
Počet stran:
Nakladatelství:
ISBN:
Boží hrob
Godsgrave
Nikdynoc
2
Jay Kristoff
Adéla Rufferová
Fantasy
2017 originál /2019 překlad
528
CooBoo
978-80-7544-871-2

Anotace Databazeknih.cz:
Co mě nezabije, ať se začne bát. Druhý díl fantasy série Nikdynoc.
Mia se stala Čepelí Rudé církve, avšak kvůli vyřizování krvavých záležitostí má k zabití konzula Scaevy a kardinála Duoma pořád daleko. Když zjistí, že se oba osobně zúčastní velkých her v Božím hrobě, neváhá a stane se členkou gladiátorských kolegií, ab
y mohla využít příležitosti a skoncovat s nimi. Mezi zdmi kolegia se rodí spiknutí a počet mrtvých narůstá. Mia navíc odhaluje tajemství, které by mohlo změnit celý její svět.
Odkazy: palmknihy

Ležel na kamenném stole na ošetřovně a spal, Larva byla u něj. Mia cítila jeho bolest, když byla příliš blízko k němu, jako kdyby krvácel skrz temnotu u jejích nohou.

Ukázka z knihy



Kde koupit knihu

E-knihu Boží hrob koupíte v internetovém knihkupectví Palmknihy v žánru Fantasy, sci-fi, horory
 
  https://www.palmknihy.cz/fantasy-sci-fi-horory/smrtelne-stroje-179786

Informace o autorovi

foto: Bustle

Albatrosmedia.cz: Jay Kristoff - Narodil se v Perthu v Austrálii. Jako dítě rád a často hrál deskové hry a vášnivě četl. Poté vystudoval uměleckou vysokou školu. Nejdříve pracoval v reklamě, ale později se plně ponořil do vlastní literární tvorby. Žije v Melbourne se svou manželkou a psem. Proslavil se především trilogií Nikdynoc a sérií Illuminae, kterou napsal společně s Amie Kaufmanovou.

Za recenzní e-knihu děkuji knihkupectví Palmknihy.



Knižní téma | Nevernight (Nikdynoc) • pinterest



Pokud vás článek zaujal, můžete sdílet

Lucy Lillianne
V posledních letech jsem neskutečně podlehla knihám. Nejen jejich čtení, blogování o nich, ale i nakupování. Ráda si rozšiřuji knihovničku a velice mě mrzí, když vidím tolik knih, které nemohu mít. Přesto jsem ráda za každý kousek, který se mi dostane do rukou. Největší radost mi dělají žánry fantasy a sci-fi, v poslední době hodně ujíždím na apokalyptických a dystopických knihách a když si potřebuji odpočinout, často sáhnu po nějakém thrilleru nebo jiné napínavé četbě... Samozřejmě nepohrdnu ani lehčí četbou. Nejméně mě lákají romantické knihy, i když i tam občas dojde k nějaké výjimce. Doufám, že čtení mě bude bavit ještě dlouho, protože můj seznam je téměř nekonečný... :-)

4 komentáře:

  1. Jsem ráda, že jsem přečetla tvoji recenzi. Myslím, že v sérii budu pokračovat, ale jen nebudu mít vysoká očekávání.

    OdpovědětVymazat
  2. Já se k sérii zatím nedostala. Souhlasím s komentářem nade mnou, jsem ráda, že vím, jak hodnotíš a budu na to při případném čtení připraveno. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Samozřejmě záleží na tom, kolik fantasy tohoto typu jsi už četla. Pokud méně, budeš pravděpodobně spokojená :-)

      Vymazat

Každý vzkaz pro mě znamená mnoho, často vykouzlí úsměv na tváři a rozhodně potěší. Děkuji každému, kdo pro mě ztratí pár vteřin života :-)




@lucylillianne