MŮJ ZÁPISNÍK

RECENZE KNIH

FILMOVÉ A SERIÁLOVÉ HODNOCENÍ

PEČENÍ A VAŘENÍ

08 srpna, 2019


V pokračování této vlkodlačí ságy se přesuneme spolu s hlavními hrdiny zhruba o měsíc později. Všichni se posunuli ve svých životech o něco dál a zvykají si na novoty ve smečce. Ale to by nebylo o čem číst, pokud by se neděly nějaké ty problémy, levárny a podfuky.

Ústřední dvojice se vydává do jiného města, kde se hlavy vlkodlačích smeček mají domluvit ohledně vystoupení na veřejnost. Ne každému se zamlouvá, že by měli lidem ukázat pravdu. Ale to rozhodně není jediným problémem. V první knize šlo hlavně o vlkodlaky a objevila se tam jedna čarodějnice. Nyní už se můžeme seznámit i s dalšími nadpřirozenými tvory jako jsou fae, upíři, trolové a mnoho jiných. O to víc se mi líbí, že nejde jen o romanci, ale i boje, rivalitu, nebezpečí mezi druhy a tak dále. Navíc vždycky myslím na to, jak autoři tvoří tento svět, kdy používají stejné vlastnosti pro určité druhy, jako například, že fae (někdy víly) jsou zákeřné, neumí lhát, dělá jim zle železo a prostě celkově má čtenář potom pocit, jakoby se s novými postavami a novými příběhy stále vracel do stejného světa. Taková ta provázanost a přesto originalita...

U první knihy jsem měla trošku obavu, zda autorka nebude stále řešit jen Charlese a Annu, což by mě mrzelo. Přestože jsou oba zajímaví a určitě nás ještě překvapí, byla by škoda, kdybychom se nemohli dostat hlouběji do děje. S Lovištěm ale autorka odhaluje i další prvky a posouvá vše o kus dále. Přidává trable, utvrzuje vztahy postav a ukazuje, jaké další mytické postavy by mohly zasáhnout. Takže se celkově těším až se dostanu i k dalším dílům a hlavně k Mercy, další sérii z tohoto světa.

Stále si myslím, že se tato série dá považovat za vlkodlačí romanťárnu, nejde o nic temného jako thrillery, napínavého jako detektivky ani jakkoli nervy drásající čtivo. A o to víc si to užívám, protože takové počteníčko jsem dlouho neměla. Kniha určená spíše pro mladší čtenáře než jsem já (alespoň si myslím), ale přesto mě hrozně dostala a čtu jeden díl za druhým. To už tu dlouho nebylo. Takže když dovolíte, to hlavní jste určitě pochytili a já jdu na třetí knihu :-D

Pod tíhou jeho pohledu zmlkla. „Už nikdy,“ řekl jí tiše, „se neomlouvej za to, co ti provedli. Kdyby šlo jenom o tebe, nedělal bych si starosti. Zůstala bys tady a ani sebou netrhla, i kdyby k tobě přiskočil samotný Netvor a chňapl ti po obličeji. Nepochybuju o tvé odvaze.“

Informace o knize

Název knihy:
Originální název:
Série:
Pořadí v sérii:
Autor:
Překlad:
Žánr:
Rok vydání:
Počet stran:
Nakladatelství:
ISBN:
Loviště
Hunting Ground
Alfa a Omega
2
Kateřina Niklová
Fantasy
2009 originál / 2012 překlad
256
Fantom Print
978-80-7398-199-0

Anotace Databazeknih.cz:
Anna Latham nikdy nevěděla, jak by mohl být život složitý, dokud se nestala vlkodlakem. A dokud se nestala družkou Charlese Cornicka, syna maroka Brana, vůdce vlkodlaků Severní Ameriky ...
Anna a Charles se účastní schůze vlkodlaků, kde Bran přednáší svoji kontroverzní tezi: že by vlkodlaci měli vystoupit na veřejnost a odhalit tak svoji
existenci lidem. Ale nejvíce obávaný alfa v Evropě je zarputile proti - a vypadá to, že někdo jiný ještě víc. Když je Anna napadena upíry pomocí magie, kterou dokáží ovládat pouze vlkodlaci, musí Anna a Charles spojit své talenty a dopadnout toho, kdo je útok odpovědný, nebo riskovat, že ztratí vše …

Zírala na něj a on sledoval, jak se jí mění oči. Během několika úderů srdce se její zářivě modré oči zahřály dohněda.

Ukázka z knihy

Informace o autorce

foto: patriciabriggs.com

Databazeknih.cz: Američanka Patricia Briggs (1965) píše od roku 1990. První román, Masques, jí vyšel v roce 1993. Kniha neuspěla a autorčina sotva nastartovaná kariéra málem skončila dříve, než začala. Druhý román, Steal the Dragon (Riallina hra), se naštěstí prodával mnohem lépe a získal příznivé ohlasy i u kritiky. Kariéra autorky se tak pomalu rozbíhala a s každým dalším titulem stoupal prodej i počet fanoušků.
Rostoucí popularita knih Briggsové, spolu se schopností tvořit živé, přesvědčivé postavy, inspirovala nakladatele k tomu, aby autorku požádal, zda by nezkusila napsat moderní městskou fantasy. Briggsová výzvu přijala a podepsala smlouvu na knihy, jejichž hlavní hrdinkou se stala Mercy Thompsonová.





Knižní téma | Mercedes Thompson & Alfa a Omega • pinterest



Pokud vás článek zaujal, můžete sdílet

Lucy Lillianne
V posledních letech jsem neskutečně podlehla knihám. Nejen jejich čtení, blogování o nich, ale i nakupování. Ráda si rozšiřuji knihovničku a velice mě mrzí, když vidím tolik knih, které nemohu mít. Přesto jsem ráda za každý kousek, který se mi dostane do rukou. Největší radost mi dělají žánry fantasy a sci-fi, v poslední době hodně ujíždím na apokalyptických a dystopických knihách a když si potřebuji odpočinout, často sáhnu po nějakém thrilleru nebo jiné napínavé četbě... Samozřejmě nepohrdnu ani lehčí četbou. Nejméně mě lákají romantické knihy, i když i tam občas dojde k nějaké výjimce. Doufám, že čtení mě bude bavit ještě dlouho, protože můj seznam je téměř nekonečný... :-)

1 komentář:

  1. Souhlasím. Je to čtivo, co čtenáře vtáhne až hltá jeden díl za druhým. :) Jsem moc ráda, že se ti knihy od Briggs líbí a že v tom nejsem sama :D

    OdpovědětVymazat

Každý vzkaz pro mě znamená mnoho, často vykouzlí úsměv na tváři a rozhodně potěší. Děkuji každému, kdo pro mě ztratí pár vteřin života :-)




@lucylillianne