MŮJ ZÁPISNÍK

RECENZE KNIH

FILMOVÉ A SERIÁLOVÉ HODNOCENÍ

PEČENÍ A VAŘENÍ

31 ledna, 2019


Konečně mi ke konci měsíce zůstal čas a já se pustila do dalšího Lorda Johna. Měla jsem trošku obavu, jelikož poslední díl Cizinky mě lehce zklamal, ale nakonec to dobře dopadlo a díky této knize jsem si náladičku zase opravila. Předem upozorňuji, že kdo nečte knihy v posloupnosti jak vycházejí, mohla bych tu něco malinko prozradit.

Jak už známe autorku, tak je jasné, že nejde zrovna o malou jednohubku, kniha má opět spoustu stránek, něco málo přes pět set. Takže o příběh není nouze. Sice se zase sem tam trošku rozepisovala a pár maličkostí navíc se našlo, ale nic tak hrozného. Rozhodně jsem se na rozdíl od Hořícího kříže ani chviličku nenudila a čtení jsem si moc užívala. Nedávno jsem se sice zmínila, že mě mrzí, že autorka se nevěnuje i nějakým jiným knihám a jiným příběhům, ale na druhou stranu je vidět, že tímto světem žije. Popisuje spoustu detailů, jakoby převyprávěla deníky jiných lidí, věnuje se spoustě věcí a mimo hlavní sérii Cizinky, připisuje i Lorda Johna a další povídky, které doplňují mezery mezi uplynulými roky. Opravdu jako kronika... Takže je jasné, že takto velký projekt sežere spoustu času a na jiné věci už ho moc nezbývá.

V tomto příběhu se objevuje samozřejmě Lord John, ale dělí se téměř na polovinu i s Jamiem. Fungují jako samostatné dějové linie, ale dochází i ke střetávání a společným dobrodružstvím. Kniha doplňuje Mořeplavce a věnuje se letům, kdy je Jamie na panství v Helwateru a pracuje jako podkoní. Přidává to pohled na jeho život bez Claire, dodává nám informace k tomu, jaký vztah měl s Johnem a jak se postupně seznamovali mimo prostory vězení. Budování jejich vzájemného vztahu bylo mnohdy i docela humorné. Navíc poznáváme i další Jamieho stránky a mnohdy tak lépe porozumíme jeho náladám a názorům.

Samozřejmě tu dostávají prostor i jiná témata a především postavy. Jde tu o politiku, pletichaření, vlastizradu a mnoho dalšího. Dochází k akcím a zraněním. Takže si knihu užijete od začátku do konce. Jak už jsem řekla, není tu snad ani chvilička, kdybyste měli pocit, že knihu z nudy odložíte. Jedinou nevýhodou je, že když už dojde na opravdu těžký boj, už předem víte, že někteří přežijí, díky tomu, že se vyskytují i v dalších knihách. Ale naštěstí si autorka umí poradit a čtenáře prostě napíná jiným způsobem.

Já osobně jsem velký fanoušek Cizinky a jsem ráda, že kompletuji i tuto vedlejší sérii. Přináší mi trochu odlišný pohled na věc, dozvídám se spoustu dalších detailů a navíc mě baví sledovat, jak je všechno vymýšleno do takových podrobností. Čtivý obsah a poutavý příběh taky dělají své a celé to kouzlo musí polapit nejednoho čtenáře. Pokud jste propadli minulosti a Skotsku, neváhejte si přečíst i tuto knihu :-)


Sny. Odstrčil tu myšlenku v momentě, kdy mu přišla na mysl. Ona mu však strčení oplatila a silně. To bylo ono. Sny, které odnášely zpět na děsivá místa, ty, které si pamatoval jen napůl.

Informace o knize

Název knihy:
Originální název:
Série:
Pořadí v sérii:
Autor:
Překlad:
Žánr:
Rok vydání:
Počet stran:
Nakladatelství: 
ISBN:
Lord John a skotský vězeň
The Scottish Prisoner
Lord John Grey
3
Diana Gabaldon
Kateřina Heřmanová
Román
2011 originál / 2019 překlad
536
Omega
978-80-7390-642-9

Anotace Databazeknih.cz:
Londýn 1760. Jamie Fraser, podmínečně propuštěný válečný vězeň, mohl dopadnout hůř. Mohl třeba sklízet cukrovou třtinu v Západní Indii. Takhle může být nablízku synovi, o kterém však nemůže říct, že je skutečně jeho. Ale Jamieho život není bez problémů: neustále myslí na svou ztracenou ženu a na Tobiase Quinna, někdejšího kamaráda z dětství.
Stejně jako mnoho dalších Jakobitů, kteří nejsou mrtví nebo ve vězení, Quinn stále žije a dýchá pro věc. V jeho nejnovějším plánu mu má pomoct starobylá irská relikvie. Jamie s tím nechce mít nic společného, přísahal si, že s politikou končí. Avšak objeví se lord John Grey s příkazem, který ho opět odtrhne od všeho a všech, které miluje.
Lord John Grey – aristokrat, voják a příležitostný špion – má v držení balíček nebezpečných dokumentů, které obsahují důkazy korupce britských důstojníků. Ale i o něčem, co je daleko více nebezpečné. Čas se jeví jako rozhodující faktor, protože vyšetřování je zmatené, vede do Irska i na Skotskou vysočinu. Lord John, který dohlížel na jakobitské vězně, když byl guvernérem vězení Ardsmiur, si myslí, že by Jamie mohl být schopen překládat, ale bude Jamie chtít?
Lord John a Jamie se nemají rádi, přesto spolu cestují do Irska, země, jehož hrady skrývají strašlivé tajemství a bažiny přeplnění lidskými kostmi.

Cítil silnou tíseň, když procházel prázdnou temnotou domu, a něco podobného smutku, když stanul v pokoji mrtvého muže.

Ukázka z knihy


Informace o autorce

foto: Variety

Omega.cz: Diana Jean Gabaldon Watkins se narodila v Arizoně. Otec byl Američan mexického původu, matčiny kořeny sahaly do Anglie. Vystudovala zoologii, mořskou biologii a behaviorální ekologii. Po studiích pracovala na Arizonské univerzitě a v roce 1984 založila významný vědecký čtvrtletník Science Software Quarterly. S literaturou začala o čtyři roky později a rozhodla se pro historickou tématiku okořeněnou dávkou fantasy. Na začátku psala proto, aby si dokázala, že to zvládne, ale když výsledek ukázala známým, přesvědčili ji, že by svůj příběh měla publikovat. Debutovala knihou Cizinka, která se pak stala první částí velmi oblíbené série.
 


Knižní téma | Outlander (Cizinka) • pinterest

https://cz.pinterest.com/luculi/book-theme-outlander/


Pokud vás článek zaujal, můžete sdílet

Lucy Lillianne
V posledních letech jsem neskutečně podlehla knihám. Nejen jejich čtení, blogování o nich, ale i nakupování. Ráda si rozšiřuji knihovničku a velice mě mrzí, když vidím tolik knih, které nemohu mít. Přesto jsem ráda za každý kousek, který se mi dostane do rukou. Největší radost mi dělají žánry fantasy a sci-fi, v poslední době hodně ujíždím na apokalyptických a dystopických knihách a když si potřebuji odpočinout, často sáhnu po nějakém thrilleru nebo jiné napínavé četbě... Samozřejmě nepohrdnu ani lehčí četbou. Nejméně mě lákají romantické knihy, i když i tam občas dojde k nějaké výjimce. Doufám, že čtení mě bude bavit ještě dlouho, protože můj seznam je téměř nekonečný... :-)

0 komentář(ů) v diskuzi:

Okomentovat

Každý vzkaz pro mě znamená mnoho, často vykouzlí úsměv na tváři a rozhodně potěší. Děkuji každému, kdo pro mě ztratí pár vteřin života :-)




@lucylillianne