MŮJ ZÁPISNÍK

RECENZE KNIH

FILMOVÉ A SERIÁLOVÉ HODNOCENÍ

PEČENÍ A VAŘENÍ

06 října, 2018

Konečně jsem se dokopala k sepsání tohoto článku. Pořád se mi do něj nechtělo, protože jsem předem netušila, kolik času mi to zabere a jak moc dlouhý text sepíšu. Ale obětuji se a tak vám dnes ukážu Bloglovin ;-P Pro ty, co neznají, jde o stránku, díky které budete mít přehled o nových článcích vašich oblíbených blogů...

V prvé řadě musím říct, že tato stránka generuje nové články blogů a ukazuje vám jejich náhledy. Řekla bych, že ani nemusí být nějaký blog registrovaný a automaticky najdete všechny. Alespoň já jsem nikdy neměla problém. Vezmeme to ale bod za bodem...


1. najeďte si na stránku Bloglovin
Tam máte několik možností. Buď se můžete zaregistrovat pomocí facebooku, takže se vám propojí účty nebo vytvoříte účet. Já mám účet vytvořený, obvykle nepoužívám párování s fb, protože nemám ráda, jak potom všechny stránky spolupracují i bez mého vědomí... :-)



2. vložte si do vyhledávání adresu nějakého blogu, který chcete sledovat
Jak říkám, nikdy jsem neměla problém najít jakýkoli blog. Pokud mi vyhledávání trvalo trošku dýl, stačilo mi smazat lomítko na konci, které se po zkopírování adresy samo vkládá. A pak už jen vyhledaný blog potvrďte kliknutím.
 


3. sledujte blog
Po vyhledání se vám otevře stránka daného blogu. Na ní vidíte hezky přehledně všechny příspěvky, jak jdou chronologicky za sebou. Je to vlastně tak trošku jako facebook, v podobném zobrazení. Tímto způsobem si přidejte blogy (+ Follow), které vás zajímají. Já jich mám na seznamu neuvěřitelných 285. Ale spousta z nich je aktivní třeba i jen jednou za měsíc a podobně.



4. mějte přehled o příspěvcích
Na hlavní stránce potom máte přehled všech článků ze sledovaných blogů. U názvu článku vidíte i stáří. Máte k dispozici klasicky náhled a úryvek. Pokud vás nějaký článek nezajímá, můžete ho rovnou označit jako přečtený (Mark as read) a tento článek je pak o trošku světlejší oproti ostatním, tudíž na první pohled vidíte rozdíl. Navíc, když stránku otevřete později znovu (nebo obnovíte), tyto přečtené články se posouvají pod nepřečtené, takže nemusíte nijak složitě listovat. Což je právě ta funkce, kterou na této stránce miluji. Vždycky vím, co už jsem četla a co ještě ne. Můžu tak vždycky sledovat desítky stránek a mám jistotu, že mi nic neunikne. Na facebook se nemůžu spolehnout. Znáte to, ukazuje vám jen to, co sám uzná za vhodné a pak se kolikrát divím, co jsem propásla, protože mi to bylo zatajeno :-D



Pokud jste si prošli naopak vše, co vás zajímalo a chcete zbytek označit jako přečtený a nechcete klikat jeden článek po druhém, tak úplně nahoře najdete opět tři tečky a zvolíte Mark all as read.



5. zařaďte si stránky do skupin
Na hlavní stránce vpravo máte panel, kde máte přístup ke svému účtu. V části Blogs uvidíte všechny přidané blogy. Já je mám však všechny zařazené ve skupinách, proto už tam nejsou vidět. Někdy je málo času, takže si proběhnu jen ty, co mě zajímají. V mém případě používám Foodblogy, kde hledám inspirace, Oblíbené, což jsou mí oblíbení knižní blogeři a pak Ostatní, kde mám zbytek blogů ze seznamu. Díky tomu, si můžu vše hezky vyselektovat... Chcete-li skupiny vytvořit, najeďte myší vedle nápisu Groups, kde se vám zobrazí Edit a klikněte. V seznamu blogů stačí kliknout na tři tečky a zvolit Add or remove from group a Create new group (vytvoříte skupinu). V případě, kdy už máte nějaké vytvořené, stačí kliknout na název...



A to je asi vše z těch základních a důležitých věcí. Znáte tuto stránku? Jak se vám líbí? Jo a ještě jedna věc, můžete ji mít i jako aplikaci v mobilu, takže máte možnost číst si články třeba po cestě do školy či do práce :-)


Pokud vás článek zaujal, můžete sdílet

Lucy Lillianne
V posledních letech jsem neskutečně podlehla knihám. Nejen jejich čtení, blogování o nich, ale i nakupování. Ráda si rozšiřuji knihovničku a velice mě mrzí, když vidím tolik knih, které nemohu mít. Přesto jsem ráda za každý kousek, který se mi dostane do rukou. Největší radost mi dělají žánry fantasy a sci-fi, v poslední době hodně ujíždím na apokalyptických a dystopických knihách a když si potřebuji odpočinout, často sáhnu po nějakém thrilleru nebo jiné napínavé četbě... Samozřejmě nepohrdnu ani lehčí četbou. Nejméně mě lákají romantické knihy, i když i tam občas dojde k nějaké výjimce. Doufám, že čtení mě bude bavit ještě dlouho, protože můj seznam je téměř nekonečný... :-)

0 komentář(ů) v diskuzi:

Okomentovat

Každý vzkaz pro mě znamená mnoho, často vykouzlí úsměv na tváři a rozhodně potěší. Děkuji každému, kdo pro mě ztratí pár vteřin života :-)




@lucylillianne