MŮJ ZÁPISNÍK

RECENZE KNIH

FILMOVÉ A SERIÁLOVÉ HODNOCENÍ

PEČENÍ A VAŘENÍ

27 dubna, 2018


Recenzní kniha

Do druhého dílu jsem se pustila ihned, jakmile přišel. Těšila jsem se na pokračování celého příběhu a hlavně na odhalení dalších tajemství. První díl skončil hodně otevřeně a navíc v tom nejzajímavějším bodě, jaký se mohl naskytnout.

S pokračováním přišly staré známé problémy. Už dávno víme, jaký je život na Arestonu. Jaké potíže s ním přichází, co obnáší každodenní život a jak těžké je přežít do dalšího dne. Spousta věcí mi tak už byla jasná díky jedničce, přesto autor dokázal celou situaci dokonale zamotat a přinést něco jiného. A přestože jsem pár nových informací dostala, otevřela se truhla plná nových otázek. Posun to tedy byl opravdu malý a tak jsem zvědavá, jak se v závěrečné knize ze všeho autor vypíše.

Jsme tedy uprostřed příběhu a dostáváme se do závěrečných pěti let z prvního cyklu (o délce osmi let). Hlavní postava Terstegen, neboli Sršeň, neustále střídá pozice, jednou je nahoře, jednou dole. Nicméně je podle mě nadmíru geniální a vždycky se dokáže z maléru svým způsobem postupně vykřesat. Jeho neustálý boj o život a jeho postavení se na něm už značně podepsalo a tak je z něj člověk, který si nenechá rozhodně nic líbit. Už od začátku byl docela přidrzlý, ale znal své místo v hierarchii Arestonu. Otázkou je, co bude ale dál? Jak dlouho ještě zvládne tuto situaci vydržet?

Jak už jsem psala výše, pár drobností nám autor objasnil, ale rozhodně neváhal a zase naznačil hromadu nových věcí, které už nám dál nerozvinul. Takže stále zůstává otázkou, proč a jak tohle vesmírné vězení vzniklo a tak dále. Dvě třetiny knihy jsem přečetla v jednom dni a stále očekávala veliké překvapení, fanfáry a detail, který by to osvětlil. Ale zatím nic. Nezbývá mi proto nic jiného než pustit se do posledního dílu a konečně tomu přijít na zoubek.

Kniha byla opět skvělá. Výborně se četla. Opravdu mě baví ta drsná atmosféra, která je tak reálná, až to člověka mrazí. Nikdo by nic takového určitě zažít nechtěl... Příběh samotný krásně vykresluje samotnou podstatu člověka a lidskosti. Je to jako experiment, kdy zavřete bandu lidí s omezenými prostředky a čekáte, co se bude dít. Hlavně, co se týče základních potřeb. Ale i to už z historie víme, že lidé nikdy nedokážou spolu vycházet pouze v dobrém.

Pokud jste fanoušky sci-fi, tohle rozhodně nesmíte minout. Jsem ráda, že jsem knihy objevila a mohla si je přečíst. Tohle je prostě originál jako vyšitý a za mě můžu vřele doporučit.


Jednalo se jistě o způsob psychologické války. I strážný z podesty kolem výtahu vzal nohy na ramena, a jistě jen nesměle vykukoval zpoza oblouku podlahy.

Informace o knize

Název knihy:
Originální název:
Série:
Pořadí v sérii:
Autor:
Překlad:
Žánr:
Rok vydání:
Počet stran:
Nakladatelství:
ISBN:
Útěk z Arestonu
Útěk z Arestonu
Areston
2
Josef Pecinovský
-
Sci-fi
2017 originál
360
Epocha
978-80-7557-050-5

Anotace Databazeknih.cz:
Po čtyřech letech na Arestonu je ze Sršně zcela jiný muž. Prošel si peklem vesmírného vězení, zažil zrady i zvůli mocných a nyní je opět nucen začít od začátku. Ovšem zároveň odhalil tajemství, o nichž ví jen málokdo – a i mezi oněmi vyvolenými je on jediný, kdo se nebojí činů. Zatímco Areston dál ovládají fanatičtí inkvizitoři, tajemný Hundertdog pokračuje v krutých vraždách a jednotlivá patra prorůstají podivné zmutované rostliny, Sršeň se pouští do zoufalého boje, na jehož konci září chiméra útěku a svobody...
Odkazy: epocha

Nikdy nikde nebyl. Nevěděl, že existuje Země. Ne, Země neexistuje a nikdy neexistovala.

Ukázka z knihy



Kde koupit knihu

http://www.paseka.cz/fayeova-lyndsay-lovci-vran/produkt-4227/   

Informace o autorovi

foto: FANZINE.cz

Databazeknih.cz: Josef Pecinovský (1946), v osmdesátých letech jeden z nejpopulárnějších autorů české fantastiky, se v posledních několika letech opět vrací na literární kolbiště. Základ jeho tvorby tvoří pochmurné dystopické příběhy plné akce.

Narodil se ve Varnsdorfu a vystudoval Střední průmyslovou školu chemickou v Ostravě. Pracuje jako učitel odborných předmětů na SOŠ a SOU ve Štětí.

V české literární sci-fi a fantasy scéně je jedním z nejzkušenějších autorů, kterého zejména starší čtenáři znají jako autora řady humoristických i akčních povídek a románů. Většina jeho kratších prací vyšla ve sbírkách Abbey Road (1991) a Házím ti laso, kamaráde (1999). Jakožto romanopisec debutoval titulem Plástev jedu (1990).


Za recenzní knihu děkuji nakladatelství Epocha.



Pokud vás článek zaujal, můžete sdílet

Lucy Lillianne
V posledních letech jsem neskutečně podlehla knihám. Nejen jejich čtení, blogování o nich, ale i nakupování. Ráda si rozšiřuji knihovničku a velice mě mrzí, když vidím tolik knih, které nemohu mít. Přesto jsem ráda za každý kousek, který se mi dostane do rukou. Největší radost mi dělají žánry fantasy a sci-fi, v poslední době hodně ujíždím na apokalyptických a dystopických knihách a když si potřebuji odpočinout, často sáhnu po nějakém thrilleru nebo jiné napínavé četbě... Samozřejmě nepohrdnu ani lehčí četbou. Nejméně mě lákají romantické knihy, i když i tam občas dojde k nějaké výjimce. Doufám, že čtení mě bude bavit ještě dlouho, protože můj seznam je téměř nekonečný... :-)

2 komentáře:

Každý vzkaz pro mě znamená mnoho, často vykouzlí úsměv na tváři a rozhodně potěší. Děkuji každému, kdo pro mě ztratí pár vteřin života :-)




@lucylillianne