MŮJ ZÁPISNÍK

RECENZE KNIH

FILMOVÉ A SERIÁLOVÉ HODNOCENÍ

PEČENÍ A VAŘENÍ

12 dubna, 2018


Konečně jsem se zase dostala k Rickovi. Jeho knihy mám ve veliké oblibě díky tématu a tomu, jak dokáže staré mytologické legendy zapracovat do moderního světa. V tomto případě se však nepodíváme tradičně do kultury Řecka a Říma, ale mezi vikingy a hvězdy Asgardu jako jsou Thor a Loki...

Na tento díl jsem se těšila hodně dlouho, ale bohužel kvůli času jsem se ke knize nedostala hned po jejím vydání, ale až teď. Nicméně jsem ráda, že jsem ji neminula a mám ji přečtenou. Opět se ukázalo, jak její autor umí všechno krásně sepsat, s humorem a akcí, se všemi těmi vymyšlenými detaily. Po pravdě musím i uznat, že série Magnus Chase je mnohonásobně lepší než Apollonův pád. Nevím proč, ale tam mě to prostě až tak nebaví.

Po prvním díle se už Magnus 'zabydlel' ve svém novém domově, kde najde spoustu přátel a vlastně i parťáků na jejich mise. Ale samozřejmě nic není tak růžové a naši oblíbení bohové mají stále stejné problémy. Bojují mezi sebou a nadělají více škody než užitku. A tak je na jiných, aby to za ně napravili. Opravdu nechápu, kde autor neustále přichází na ty nápady, že i v tolika knihách, i když píše stejný základ, je pořád schopný vymyslet něco nového. 

V tomto příběhu, na rozdíl od Percy Jacksona, mi přijde, že příběh není až tak nalajnovaný. Nejsou v něm viditelné cestičky, proroctví (i když nějaké ty předpovědi hlavní postavy dostanou), ale ani symbolika nebo předem jasný závěr. Ano jistě, autor sice není jako třeba George R. R. Martin, který vám klidně vyvraždí polovinu osazenstva. To ale neznamená, že uhodnete v polovině knihy, jak to celé vlastně dopadne. Nebo kam naše hrdiny všechny ty problémy zavedou. A o akci není nouze, protože hlavní postavy po splnění nějakého úkolu, jsou nuceny přijmout zase jiný a obtížnější.

Kniha je svižná a propracovaná. Jakoby i autor chytal druhý dech a prostě celkově působí tak nějak jinak. Možná je to způsobeno i tím, že jsme vyměnili božský panteon za něco méně profláknutého. Každopádně tato, pro mě již sedmnáctá autorova kniha, pro mě není žádným zklamáním, naopak mě opravdově bavila a dokonce i překvapila. Po jejím dočtení na mě dolehlo to klasické 'Cože? Chci další díl...' Takže spokojenost maximální a snad se brzy vyloupne další pokračování...

Přestože je naprosto schopný bojovat sám, umínil si, že se musím naučit držet ho vlastní silou. Prý ho mám být hoden a schopen a tak.

Informace o knize

Název knihy:
Originální název:
Série:
Pořadí v sérii:
Autor:
Překlad:
Žánr:
Rok vydání:
Počet stran:
Nakladatelství: 
ISBN:
Thorovo kladivo
The Hammer Of Thor
Magnus Chase a bohové Asgardu
2
Dana Chodilová
Fantasy
2016 originál /2017 překlad
448
Fragment
978-80-253-3272-6

Anotace Databazeknih.cz:
Jmenuju se Magnus Chase. Loni touhle dobou jsem vybíral popelnice, spal jsem pod mostem, flákal se s kámoši Hearthem a Blitzem, vyhýbal se policajtům a snažil se prostě přežít. A přede dvěma měsíci jsem zničehonic umřel v boji s ohnivým obrem. Probral jsem se v hotelu Valhala jako jeden z Ódinových válečníků einherjů. Od svého znovuzrození jsem si zvykl na spoustu podivností. Putoval jsem po devíti světech a potkával severské bohy, elfy, trpaslíky a další bandu netvorů, jaké ani neumím pojmenovat. Získal jsem magický meč a s jeho pomocí spolu s kamarády odvrátil ragnarök, soudný den. A myslíte, že mě čekal zasloužený odpočinek? Ani nápad! Sotva jsem našel Meč léta, už abych se vydal pátrat po další kouzelné zbrani, ztraceném Thorově kladivu… Druhý díl trilogie bestsellerového autora Ricka Riordana, tentokrát inspirované tajemnými vikingy a severskou mytologií.


Mluvila pozoruhodně klidně na to, co provedla, a vzhledem k tomu, kolik obrů se ji právě chystalo roztrhat.

Ukázka z knihy



Informace o autorovi

foto: Bookstacked

Databáze knih: Rick Riordan se narodil r. 1964. Téměř 15 let působil jako učitel angličtiny a historie na veřejných i soukromých školách v Kalifornii a texaském San Antoniu. Po těžkém rozhodování se povolání učitele vzdal a začal se plně věnovat psaní knih pro děti i dospělé, za které získal řadu cen, mimo jiné i tři nejprestižnější americké literární ceny v žánru mystery. Momentálně žije v San Antoniu se svou manželkou a dvěma syny.




Pokud vás článek zaujal, můžete sdílet

Lucy Lillianne
V posledních letech jsem neskutečně podlehla knihám. Nejen jejich čtení, blogování o nich, ale i nakupování. Ráda si rozšiřuji knihovničku a velice mě mrzí, když vidím tolik knih, které nemohu mít. Přesto jsem ráda za každý kousek, který se mi dostane do rukou. Největší radost mi dělají žánry fantasy a sci-fi, v poslední době hodně ujíždím na apokalyptických a dystopických knihách a když si potřebuji odpočinout, často sáhnu po nějakém thrilleru nebo jiné napínavé četbě... Samozřejmě nepohrdnu ani lehčí četbou. Nejméně mě lákají romantické knihy, i když i tam občas dojde k nějaké výjimce. Doufám, že čtení mě bude bavit ještě dlouho, protože můj seznam je téměř nekonečný... :-)

8 komentářů:

  1. Od Ricka Riordana jsem četla jen Percyho Jacksona. Bylo to ještě na základní škole, ale milovala jsem celou tu sérii. Je na čase, abych ve čtení autorových knih pokračovala :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. urcite muzu doporucit Bohy Olympu a prave Magnuse Chase :-)

      Vymazat
  2. Knihy od Rick Riordana mám vážně ráda a zrovna Magnus mě moc bavil :) Povedená recenze :)

    OdpovědětVymazat
  3. Nemůžu se dočkat chvíle, kdy se do této série pustím. Oba dva díly mám doma, jen jsem se k přečtení zatím nedostala. Snad to stihnu ještě tenhle rok :)

    OdpovědětVymazat
  4. Tenhle díl se Rickovi rozhodně povedl. Miluji všechny jeho knížky. Nejradši mám sice příběhy s Percym Jacksonem, ale tahle série je rozhodně povedená a vtipná. Nemůžu si pomoct, ale nejvíc se mi líbily rozhovory s Otisem a bohy.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jj, taky mě to baví. A teď by další díl měl být i s Percym :-)

      Vymazat

Každý vzkaz pro mě znamená mnoho, často vykouzlí úsměv na tváři a rozhodně potěší. Děkuji každému, kdo pro mě ztratí pár vteřin života :-)




@lucylillianne