01 dubna, 2018

Na nabídku od samotného autora jsem kývla a tím získala novou e-knihu k zrecenzování. V poslední době ráda zkouším české autory a navíc v této knize mělo jít o historii, kterou mám tak ráda. Kniha zmiňuje nejvíce samotného krále Artuše. Ale rozhodně tu najdete zmínky i o Merlinovi a Morganě, Tristanovi a Isoldě a nespočtu dalších. Spoustu z nich už známe z jiných zdrojů, takže alespoň předem známe některé vztahy mezi nimi.

Autorův styl psaní je trošku netradiční, protože se postavil do role vypravěče a dokonce občas oslovuje i samotné čtenáře. Dělí se s námi o informace ohledně krále Artuše, jeho rytířů, království a tak dále. Trošku mi ze začátku dělalo problém, že přeskakuje mezi časy a tak chvíli mluví v čase minulém a chvíli v přítomném. Způsobuje to menší zmatky. Co se týče stylu, musím ještě konstatovat, že většina děje je samotný příběh a dialogů tu najdete minimum.

S tím přichází i to, že kniha mi přišla trošku chudá. Připadala jsem si, jako bych seděla zase ve školní lavici a profesor mi diktoval historická fakta k zápisu. Příběh to docela šidí, protože text působí stroze a nemá žádné popisy, gradaci děje, nic, co by čtenáře vyloženě poutalo. A je to docela škoda, protože samotný příběh mě velice bavil. Líbilo se mi, jak jsou jednotlivé části knihy propojené a jak autor dává najevo, že každý čin postav má své důsledky do budoucnosti. Z přátel se mohou rychle stát nepřátelé a naopak. Souvislostí tam bylo opravdu hodně, tedy pro mě určitě.

Z historického hlediska jsem s knihou spokojená. Líbilo se mi pojetí, obsah a celý ten příběh. Se stylem jsem spokojená už méně, přece jen mám raději knihy obsáhlejší a plnější textu a popisů. Ráda bych se začetla do příběhu se vším všudy, i s detaily okolí, doby a mnoho dalšího. Takhle na mě kniha působila jen jako nějaký soupis faktů. Pro mě je to na tři slabší, spíše dvě a půl hvězdičky.

Král po chvilce rozjímaní přijal Agrotonovu nabídku. Král hned spěchal, aby spravil syna o nové domluvě, ale bohužel ho nemohl nalézt.

Legendy Camelotu
Legendy Camelotu
-
-
Filip Jahoda Jahyron
-
2016 originál
190
Šuplík - Andrea Sasínová
978-80-7550-013-7

„Zemi poznáte podle krále a krále podle království.“
Kniha je variací na legendy o králi Artušovi a rytířích Kulatého stolu, místy originálně pojatá a vtipně domyšlená, inspirovaná vizuálními zážitky z různých výpravných anglických a koprodukčních filmů a publikací, které se u nás objevily po letech půstu. Autor se dal un
ášet svou fantazií. Kniha obsahuje tři na sobě nezávislé legendy.

Tak se dostalo i na Mordona, jednoho z nejlepších Lotonových přátel a skvělého bojovníka. Mordon se stal vazalem nově nastoupivšího krále a díky tomu dostal na starost část území království a k němu i přilehlou pevnost.

Filip Jahoda Jahyron

Recenzní e-knihu poskytl autor Filip Jahoda Jahyron. Děkuji.