05 září, 2017

Opět záložky, které jsem si vyřadila z poslední várky objednané pro výměny na Světu knihy. Obvykle si z těchto zásilek nechám vždy po jedné od druhu, jako upomínku... A aby neležely jen tak někde v krabici, přiřazuji je do knih. Sice se tématicky obvykle minou, ale to mi až tak nevadí :-)

Nebezpečné dědictví {recenze}
Zločin a láska v temných zdech Toweru Píše se rok 1562 a lady Kateřina Greyová byla právě  uvězněna v Toweru i se svým manželem Edwardem. Jejich jediným zločinem je, že tajně uzavřeli sňatek z lásky a zplodili syna, který by jednou mohl sáhnout po anglické koruně. Oba totiž mají nebezpečně blízko k trůnu a královna Alžběta se cítí ohrožena. Bude požadovat trest za zradu – trest nejvyšší? Kateřinina starší sestra Jana Greyová, slavná „devítidenní královna“, jej za minulé královny Marie Krvavé již podstoupila. Kateřina slýchá ve věži Toweru hlasy, snad ozvěny dávného zločinu,  který se tu stal. Příběh se vrací o 80 let zpátky do roku 1483, kdy k nemanželské dceři nechvalně  proslulého krále Richarda III. Kate Plantagenetové doléhají temné zvěsti o zmizení a vraždě dvou malých princů. Co se s nimi stalo, je však souzeno odhalit teprve Kateřině Greyové.

Nevinná zrádkyně {recenze}
Drama z tudorovské Anglie Skrze jímavý příběh jedné z nejtragičtějších postav tudorovské Anglie, mladičké „devítidenní královny“ lady Jane Greyové, nahlížíme do doby krátce po smrti Jindřicha VIII. Lady Jane Greyová, jíž koluje v žilách královská krev, odmalička ví, že se jednou má stát královnou, ale osud si někdy s životy lidí krutě zahrává. V prostředí plném intrik a vášnivých náboženských sporů, se stává šachovou figurkou v mocenské hře svých urozených rodičů, kteří ji vženou do nešťastného manželství a donutí ji přijmout královskou korunu.

Stačí jen chtít {recenze}
Městem Nottawa se jako lavina šíří nový fenomén. Sociální síť s názvem NEED nabízí svým uživatelům vše, co chtějí mít. Chceš nový iPhone nebo lístky na koncert se vstupem do zákulisí? Výměnou za drobný úkol ti NEED tvé přání splní.
Kaylee Dunhamová ví, co chce. Potřebuje získat novou ledvinu pro nemocného bratra. Nevěří, že by jí nějaká sociální síť mohla pomoci, ale rozhodne se, že to zkusí.
Až po té, co zadá svůj požadavek, si uvědomuje, jak vysokou cenu bude muset zaplatit. Úkoly, které síť za splnění jednotlivých přání vyžaduje, totiž s přibývajícím počtem uživatelů nabírají na nebezpečnosti.
Dokáže Kaylee odhalit, kdo NEED stvořil, a zastavit ho dřív, než zničí celé město?

Šachovnice bohů {recenze}
Když vyženeme bohy z našeho světa, jednou se stejně vrátí. A pomsta bude krutá.
V blíže neurčené budoucnosti se vinou náboženských extrémistů svět dostal nebezpečně blízko k samotné hranici zkázy. Následný vývoj událostí připravil velkou chvíli pro Justina Marche, detektiva se specializací na náboženské skupiny, který byl ovšem po zásadním profesním selhání poslán do exilu. Sám je překvapen, že dostává druhou šanci, a v doprovodu Mae Koskinenové se vrací do Republiky spojené severní Ameriky, aby tam splnil nejvýznamnější misi svého života.
Mae byla vychována jako příslušnice aristokratické kasty, ovšem nyní je členkou nejelitnější a nejděsivější jednotky v armádě. Vyniká nejen uměle vylepšenými schopnostmi a reflexy, ale také mrazivě dokonalou krásou, což je paralyzující kombinace – zejména pro samotného Justina.
Společně jsou nasazeni k případu série rituálních vražd a oba si brzy uvědomí, že je pátrání vystavilo strašlivému nebezpečí. Jak totiž jejich vyšetřování pokračuje, shlukují se kolem nich neznámí nepřátelé. Justinovi a Mae se brzy potvrdí neblahé tušení, že kdesi v neznámu se chystají k úderu tajemné mocné síly: vyčkávají na svou šanci zmocnit se vlády nad světem. A pokud se jim to podaří, lidé se stanou pouhými figurkami na šachovnici samozvaných bohů.

Nesmrtelná koruna {recenze}
Justin a Mae nadále plní svou misi, pak ovšem dojde k zásadnímu zlomu v běhu událostí. Jsou přiděleni k delegaci Luciana Darlinga, Justinova starého přítele a zároveň tak trochu protivníka.Společně se vydávají na území Arkádie, nebezpečného souseda RUNA.
V tamní společnosti jsou ženy stále majetkem mužů a náboženství a vláda splývají v jedno. Justin, který se sám ještě těžce smiřuje s vlastním bohem,zde objevuje skutečně mocné síly.Mezitím Mae, která jen velmi neochotně hraje roli Justinovy milenky, plní vlastní soukromou misi: hledá svou nevlastní neteř, které se její rodina před lety zřekla a nechala ji unést za hranice.
Ani jeden z našich hrdinů si zpočátku nevšimne, že jejich snaha zastavit v Arkádii návrat bohů může být velmi brzy zmařena...

Tuto rubriku jsem založila hlavně jako přehled mých knižních záložek. Už se v tom sama ztrácím a nevím, kde všude ty záložky jsou. Takže budu postupně fotit knihy z mojí knihovničky a k nim jejich záložky, které jsou v nich uložené. Některé jsem vyráběla, jsou staré nebo nové, vybledlé, některé jsou stažené z internetu, některé jsou koupené, některé darované a některé jsou vyhrané...