MŮJ ZÁPISNÍK

RECENZE KNIH

FILMOVÉ A SERIÁLOVÉ HODNOCENÍ

PEČENÍ A VAŘENÍ

02 srpna, 2016


Recenzní kniha


Na závěr této série jsem se těšila dlouhou dobu. Když jsem si kupovala Pátou vlnu v knihkupectví, měla jsem velký strach, jestli se mi bude kniha líbit. Když jsem si namátkou četla jednu stránku, nijak zvlášť mě to neoslovilo, ale přesto jsem to riskla. A dobře jsem udělala. Kniha byla skvělá a celým svým námětem mě přímo nadchla. A jelikož tím bylo načato něco nového a neskutečně dobrého, musela jsem se propracovat i k tomu konci.

Ze začátku bylo čtení trochu těžší. Musela jsem si hodně rozpomínat, co že se to v Nekonečném moři vlastně stalo. Ale naštěstí to nebyla nijak velká překážka. Četla jsem dál a po pár stranách jsem se začala docela chytat. Jediné, co mi tak nějak vadilo byly pohledy vyprávění. Opět se střídá několik postav, což není problém. Příběhu to dodává na napětí a navíc se doplňují různé detaily. Překážkou bylo ale samotné vyprávění. Každá postava totiž vyprávěla v jiné osobě a to mě trochu mátlo.

Poslední hvězda se taktéž hodně zaměřuje na emoční stránku, pocity v každé situaci a myšlenkové pochody a vzpomínky. Celkově se velká část příběhu odehrává v nekonečném 'šrotování' v něčím mozku, pokud to tak mám nazvat. Místy docela otravné, ale sem tam i dobré k vlastnímu zamyšlení. Zvlášť, když se to týkalo lidství, našeho přežití a toho, zda jsme toho hodni, na čí straně je pravda a tak podobně.

Každopádně vyprávění je opět zajímavé a vtahuje do děje od samého začátku. U postav jsem si vcelku zachovala i jejich oblíbení, i když Marika, zvaná Eso, mi v některých situacích neseděla. Navíc z minulých dílů byly některé věci tak hezky nakousnuté, ale v tomto dílu už se nějak nedořešily, nebo se jim nevěnovalo tolik prostoru.

A závěr? No, ten byl víc než překvapivý. Autor všechno strašně rychle odbyl, oproti zbytku to vzal opravdu hopem. Navíc jsem stále čekala, co se odehraje, nejen kvůli věku všech protagonistů, ale i kvůli stále častějšímu klišé v tomto žánru. Takové vyústění děje jsem však nečekala. Tedy čekala jsem tak půlku, ale ne všechno.

Kniha byla skvělá a moc mě bavila, četla se lehce, žádné složité a přespříliš propracované části, které by vás brzdily, nehledejte. Možná vás nepotěší tak, jako díly předchozí, já sama shledávám za nejlepší hned první, Pátou vlnu. Poslední hvězdě dávám tedy čtyři hvězdičky, protože není úplně vypiplaná podle mých představ, nevyužila plně svého potenciálu a prvků, které byly zmíněny dříve. Mohlo z toho být mnohem zajímavější ukončení a možná mohla být kniha trochu silnější, aby byla obsahově plnější. Přesto to bylo moc dobré dobrodružství...


Cinkl zvonek a dveře se otevřely. Praštila mě pěstí do hrdla. Zatmělo se mi před očima a podklesla jsem v kolenou. "To je za Claire", podotkla. "Určitě si na ni pamatuješ."

Zvedla jsem se a udeřila ji pod bradu. S uspokojivým křupnutím narazila hlavou do zdi. ... Svezla se mi k nohám. "To je za těch sedm miliard. Určitě si na ně pamatuješ."

Informace o knize

Název knihy:
Originální název:
Série:
Pořadí v sérii:
Autor:
Překlad:
Žánr:
Rok vydání:
Počet stran:
Nakladatelství:
ISBN:
Poslední hvězda
The Last Star
Pátá vlna
3
Rick Yancey
Renata Heitelová
Sci-fi
2016 originál / 2016 překlad
320
Baronet
978-80-269-0415-1

Anotace Databazeknih.cz:
V jedné chvíli tu jste a v další už nejste. Tak to bylo i předtím, než Jiní přišli. Jiní nevynalezli smrt, pouze ji dovedli k dokonalosti. Dali smrti tvář, aby na nás vyzráli, protože věděli, že je to jediný způsob, jak nás zničit. Konec nenastane na nějakém kontinentu nebo v oceánu, na žádné hoře ani planině, v džungli či v poušti. Skončí to tam, kde to začalo, kde to zůstalo od samotného počátku: na bitevním poli v posledním bijícím lidském srdci. Naším nepřítelem jsou Jiní, ale zároveň my sami. Jsou všude kolem nás, a přitom nejsou nikde. Touží po naší Zemi, a přesto chtějí, abychom ji měli my. Přišli, aby nás zničili i zachránili. Ovšem za těmito hádankami se nachází jediná pravda: Cassie byla podvedena, a stejně tak Eso, Zombie a Nuget. A s nimi i všech sedm miliard lidí, kteří kdysi žili na naší planetě. Podvedeni Jinými, podvedeni námi samotnými. V posledních dnech na Zemi se zbylí přeživší budou muset rozhodnout, co je důležitější: jestli záchrana vlastních životů... nebo lidskosti.

Odkazy: baronet.cz

"Dohodnuto," prohlásím. "Jestli se v tobě probere vetřelec, ustřelím ti hlavu."
Dumbo s úlevou vydechne. "Díky, seržo."

Ukázka z knihy



Kde koupit knihu

http://www.paseka.cz/fayeova-lyndsay-lovci-vran/produkt-4227/    


Informace o autorovi

foto: Knižní vesmír

Databazeknih.cz: Rick Yancey - Americký spisovatel. První díl z jeho série Alfred Kopp, který se jmenuje Fantastická dobrodružství Alfreda Kroppa, byl jmenován Nejlepší knihou pro děti v Publishers Weekly a také se v roce 2005 objevil v soutěži Carnegie Medal.


Za recenzní knihu děkuji nakladatelství Baronet.



Pokud vás článek zaujal, můžete sdílet

Lucy Lillianne
V posledních letech jsem neskutečně podlehla knihám. Nejen jejich čtení, blogování o nich, ale i nakupování. Ráda si rozšiřuji knihovničku a velice mě mrzí, když vidím tolik knih, které nemohu mít. Přesto jsem ráda za každý kousek, který se mi dostane do rukou. Největší radost mi dělají žánry fantasy a sci-fi, v poslední době hodně ujíždím na apokalyptických a dystopických knihách a když si potřebuji odpočinout, často sáhnu po nějakém thrilleru nebo jiné napínavé četbě... Samozřejmě nepohrdnu ani lehčí četbou. Nejméně mě lákají romantické knihy, i když i tam občas dojde k nějaké výjimce. Doufám, že čtení mě bude bavit ještě dlouho, protože můj seznam je téměř nekonečný... :-)

6 komentářů:

  1. Skvělá recenze, Luci. Na Pátou vlnu se už dlouho chystám, tak snad se k ní brzy dostanu :) Hezký den!

    OdpovědětVymazat
  2. Super recenze, já jsem Pátou vlnu nečetla, ale tak třeba se k ní někdy dostanu. :)

    xxx
    dream-little-dream.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  3. Celá série mě neskutečně láká! :)

    http://boook-planet.webnode.cz/

    OdpovědětVymazat

Každý vzkaz pro mě znamená mnoho, často vykouzlí úsměv na tváři a rozhodně potěší. Děkuji každému, kdo pro mě ztratí pár vteřin života :-)




@lucylillianne