MŮJ ZÁPISNÍK

RECENZE KNIH

FILMOVÉ A SERIÁLOVÉ HODNOCENÍ

PEČENÍ A VAŘENÍ

29 srpna, 2016

Na začátku léta přišla Kristýna z blogu Booktalk se zajímavým nápadem a to konkrétně knižní výzvou na léto.. Ze začátku jsem to viděla dost bledě, protože jsem měla nějaké špatné období a čtení mi moc nešlo. Ale nakonec jsem se rozhodla to zkusit. A to především i kvůli tomu, že když si člověk postaví nějakou laťku, může se stát, že z toho pak má inspiraci pro lepší práci. A ono se skutečně stalo...

Za pár dní končí měsíc a tak je mi jasné, jak vlastně ta knižní výzva dopadne. Za celé léto jsem si zvolila cíl osmi konkrétních knih, které bych ráda zdolala. Samozřejmě jsem brala v potaz, že odběhnu i k něčemu jinému a k recenzím. Nedoufala jsem v příliš velký úspěch, ale nakonec jsem z daných osmi knih zvádla sedm...


Jako první jsem si vzala Červený vrch. Knihu jsem si po delším uvažování vybrala v Levné knize. Očekávala jsem tedy něco krvavějšího, ale na druhou stranu jsem ráda jak to dopadlo, protože pak bych z toho asi moc nespala :-P

Následovali Nevítaní a Nespoutaní. V tomto případě jde o dvoudílnou sérii, proto jsem si řekla, že bude lepší si ji přečíst hned po sobě. Aspoň mi děj hezky navazoval a nemusela jsem čekat příliš dlouho...

Po delší pauze jsem se k výzvě vracela a tentokrát mě zaujal Dech. Kniha mě opravdu bavila a z každé stránky jsem byla natěšená ještě víc. Náběh byl opravdu skvělý a tak jsem neodolala a pustila se opět i do druhého dílu (Vzdor), přestože jsem ho původně ve výzvě neměla...

Největším a nejlepším objevem léta byl Tetovaný. Kniha, která mi ještě pár následujících dní po dočtení ležela v hlavě. Naprosto mě nadchla a pokud bych ji měla přirovnat, takový úžasný pocit po dočtení jsem měla naposledy (pokud to vezmu žánrově) u Písně krve... A hned jakmile dočtu nyní rozečtenou knihu, se konečně dostanu k jeho pokračování, protože se nedočkavě třepu...

Předposlední knihou z výzvy je Pod nekonečnou oblohou. Tato série se na mě šklebila asi rok. Koupila jsem si ji jen díky obálce a výprodeji. Nakonec to vůbec nebylo tak špatné, jak jsem se obávala. Knihy měly sice své mouchy, ale s přečtením a dějem jako takovým jsem byla opět spokojená. Jo, výběr do mojí letní výzvy dopadl opravdu dobře.

A jako poslední kniha, Rudá královna. Jak už jsem říkala, blíží se vydání druhého dílu a tak jsem potřebovala zjistit, zda vůbec bude stát za to pokračovat. Kniha měla opravdu dobře našlápnuto, ale byl to spíše takový průměr, který nepřišel s ničím novým. Přesto mě čtení bavilo, bylo takové uvolněné a pohodové, takže nakonec dám šanci i novému dílu...

 

Termín letní výzvy - červen až srpen.

Takže celkový počet knih z výzvy je 7. Celkový počet stran je 2402. 

Za letní výzvu přečteno knih 17 s počtem stran 5812...

 

Splněno  Název knihyAutorPočet stran
-NapálenýKevin Hearne328
Pod nekonečnou oblohouVeronica Rossi328
DechSarah Crossan264
Červený vrchJamie McGuire324
TetovanýPeter V. Brett450
Rudá královnaVictoria Aveyard360
NevítaníSophie Jordan368
NespoutaníSophie Jordan304


Pokud vás článek zaujal, můžete sdílet

Lucy Lillianne
V posledních letech jsem neskutečně podlehla knihám. Nejen jejich čtení, blogování o nich, ale i nakupování. Ráda si rozšiřuji knihovničku a velice mě mrzí, když vidím tolik knih, které nemohu mít. Přesto jsem ráda za každý kousek, který se mi dostane do rukou. Největší radost mi dělají žánry fantasy a sci-fi, v poslední době hodně ujíždím na apokalyptických a dystopických knihách a když si potřebuji odpočinout, často sáhnu po nějakém thrilleru nebo jiné napínavé četbě... Samozřejmě nepohrdnu ani lehčí četbou. Nejméně mě lákají romantické knihy, i když i tam občas dojde k nějaké výjimce. Doufám, že čtení mě bude bavit ještě dlouho, protože můj seznam je téměř nekonečný... :-)

8 komentářů:

  1. Já jsem si na létu vybrala určité knihy, které bych si chtěla přečíst, a které mi v knihovně čekají už dost dlouho. Ale pro mě takové plánování není, protože jsem vždy skončila u úplně jiné knihy :D

    OdpovědětVymazat
  2. Tetovaný k Písni krve? Potřebuju ho! :D

    xxx
    dream-little-dream.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dějově je to jiné, ale to nadšení bylo snad stejné:-)

      Vymazat
  3. Tak to tě obdivuji, já jsem na tom se svou výzvou o poznání hůře, ale zase na druhou stranu jsem přečetla spoustu jiných skvělých knih mimo výzvu :) Z tvého výběru mě moc a moc láká Tetovaný. Fantasy už zas až tolik nečtu, nicméně tuhle sérii vychvaluje snad úplně každý, takže chci zjistit, co na tom všichni máte :)
    Měj se krásně a ať se výzvu podaří doplnit do konce :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já tu výzvu potřebovala, abych pohnula s knihami, které mám doma třeba rok bez přečtení... :-)

      Vymazat
  4. Srpen ještě neskončil, teoreticky by se ta jedna kniha ještě zvládnout dala :D Né, dělám si srandu... :D Gratuluju, že se ti to povedlo takhle pěkně splnit. Já se neúčastnila, protože neumím plánovat ani na jeden měsíc dopředu, natož na celé léto. Knihy vybírám podle momentální nálady. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Sice není měsíc u konce, ale mám rozečtenou jinou knihu ;-)

      Vymazat

Každý vzkaz pro mě znamená mnoho, často vykouzlí úsměv na tváři a rozhodně potěší. Děkuji každému, kdo pro mě ztratí pár vteřin života :-)




@lucylillianne