MŮJ ZÁPISNÍK

RECENZE KNIH

FILMOVÉ A SERIÁLOVÉ HODNOCENÍ

PEČENÍ A VAŘENÍ

13 ledna, 2016

Nedílnou součástí mého života nejsou jen knihy a filmy, nejen modely a nově objevené omalovánky. Ale je to i hudba. Poslouchám ji každý den, když jsem smutná, když jsem naštvaná i když jsem veselá. Potřebuji ji. Ale asi nedokážu přesně vyjádřit proč. Není to přece typický koníček, zájmová činnost (kromě lidí co tančí, hrají na hudební nástroje a tak dále, což já rozhodně nejsem). Ale je to něco, co člověku může pomáhat.

Většinou poslouchám doma, obvykle na počítači, výjimečně v televizi například na óčku. U mě jednoznačně vede youtube. Když mám náladu, zpestří mi hudba cestu do práce či z práce, ta díky tomu lépe uteče...

Velkou část tvoří klasická hudba. Moderní písně, starší hity, cokoli, co člověk může slyšet v rádiu nebo v televizních hudebních stanicích. Na youtube sleduji hudbu poměrně často a mám svoje oblíbence. Samozřejmě je spousta písniček, které znám jen z poslechu, ale neznám interprety, takže je pak těžší je dohledat a přidat na seznam... Mám uložené dva hlavní playlisty, které jsou mixované...


Nemám vyhrazený styl, který bych poslouchala, víceméně mi vyhovuje všechno (kromě těch interpretů, kteří při zpívání spíše křičí). Mám ráda, rock, pop (a další styly, ve kterých se nevyznám :-)), nevadí mi ani opera (ne že bych si ji vyloženě pouštěla), mám ráda symfonie a instrumentální hudbu. Jsem prostě takový milovník více žánrů. Když začnu od normální hudby, líbí se mi například Katy Perry, Rihanna, Ellie Goulding, Taylor Swift, Nicki Minaj, Pitbull, Pink, Eminem, Linkin Park, Maroon 5 a opravdu hodně dalších. Česká hudba u mě pokulhává stejně jako česká knižní tvorba. Jsem hrozná, já vím, ale nemůžu si pomoct, naše vlastní výtvory mi většinou nesedí (pár vyjímek by se našlo, třeba Xindl X a tak, to je aspoň sranda :-D).


Jako správný milovník filmů mám ráda i jejich hudbu. To znamená písničky, které byly psané přímo pro daný snímek nebo jen hudbu z pozadí, takzvanou instrumentální hudbu. A ta je u mě prostě favorit. Poslouchat ty housle, piana a další hudební nástroje je skvělé, uklidňující. Mám spoustu oblíbených skladatelů jako James Horner (který bohužel loni zemřel, když havaroval s letadlem, věčná škoda), dále Harry Gregson-Williams, John Williams, Hans Zimmer, Alexander Desplat a mnoho dalších...




Asi před dvěma roky jsme byli i na vystoupení pražského filmového orchestru (můj první a jediný výlet do našeho hlavního města). Takže jsem na živo mohla poslouchat skvělou filmovou hudbu a jsště k tomu pod širým nebem. Opravdu super zážitek a snad se mi podaří někdy zopakovat...


 Ale stále zůstává mým snem někdy vidět takové vystoupení, s tak velkou symfonií, úžasné... :-)



A jak jste na tom s hudbou vy? Co rádi posloucháte? Hoďte mi odkaz :-)


Pokud vás článek zaujal, můžete sdílet

Lucy Lillianne
V posledních letech jsem neskutečně podlehla knihám. Nejen jejich čtení, blogování o nich, ale i nakupování. Ráda si rozšiřuji knihovničku a velice mě mrzí, když vidím tolik knih, které nemohu mít. Přesto jsem ráda za každý kousek, který se mi dostane do rukou. Největší radost mi dělají žánry fantasy a sci-fi, v poslední době hodně ujíždím na apokalyptických a dystopických knihách a když si potřebuji odpočinout, často sáhnu po nějakém thrilleru nebo jiné napínavé četbě... Samozřejmě nepohrdnu ani lehčí četbou. Nejméně mě lákají romantické knihy, i když i tam občas dojde k nějaké výjimce. Doufám, že čtení mě bude bavit ještě dlouho, protože můj seznam je téměř nekonečný... :-)

0 komentář(ů) v diskuzi:

Okomentovat

Každý vzkaz pro mě znamená mnoho, často vykouzlí úsměv na tváři a rozhodně potěší. Děkuji každému, kdo pro mě ztratí pár vteřin života :-)




@lucylillianne