MŮJ ZÁPISNÍK

RECENZE KNIH

FILMOVÉ A SERIÁLOVÉ HODNOCENÍ

PEČENÍ A VAŘENÍ

16 září, 2015

Poslední čarodějka - Zpívající město

Jedinou úlevou při čtení knížky byl fakt, že to bylo úplně jinak než ve filmu. Ten jsem viděla jako první a byl katastrofální. Hollywood z toho udělal nesmyslný blábol absolutně o ničem. Takže aspoň toto získalo nějaké plusové body.

Co se týče děje, vůbec to nebylo špatné. To mě právě zaujalo a bylo to hezky promyšlené. Jak jednotlivé nadpřirozené postavy, tak i to jak se s nimi vypořádat... Jejich rozdělení, to jak a kde žili. Určitým způsobem to vytvářelo atmosféru takové temné doby plné nebezpečí, ale nebezpečí, se kterým se dá něco udělat...

Celý ten systém jejich světa, můžu říct, že to autor vymyslel pěkně. Ale samotný způsob napsání knihy mě vůbec nebavil. Nedokázala jsem se správně začíst. Asi to pro mě bylo málo poutavé. Ke všemu se to neuvěřitelně vleklo. Bylo to až moc zdlouhavé. Bez života. Alice jako postava mě vůbec nebavila, lezla mi na nervy. Thomas mi přišel příliš dětinský. Gregory byl typický starý zatrpklý lovec. Nemluvě o tom, jaká byla Thomasova rodina 'divná'. Způsob vyprávění nebyl prostě pro mě a do čtení jsem se musela vyloženě nutit, jen abych to měla už konečně za sebou.
Když bych to měla shrnout, tak mě to vůbec nebavilo a určitě v této sérii pokračovat nebudu. Je zbytečné se nutit do něčeho, co člověka nebaví. Je to na slabé tři hvězdičky.

Informace o knize

Název knihy:
Originální název:
Série:
Pořadí v sérii:
Autor:
Překlad:
Žánr:
Rok vydání:
Počet stran:
Nakladatelství:
ISBN:
Sedmý syn
Seventh son
Kroniky Wardstone
1 a 2
Joseph Delaney
Lucie Paulová, Miroslava Šmírová
Fantasy
2015 překlad
408
Brána
978-80-724-3749-8

Anotace Databazeknih.cz:
Lovec duchů je muž, jehož úkolem je chránit obyvatele země před čarodějnicemi, strašidly a ostatním zlem. Navzdory jeho neocenitelné práci se mu všichni vyhýbají. Po smrti posledního učně přijímá lovec duchů mladého Thomase Warda, který je sedmým synem sedmého syna, a tím pádem je oprávněn tuto práci vykonávat. Thomas dostává několik pokynů, které nesmí porušit. Seznamuje se s různými druhy strašidel a čarodějnic a s jejich nástrahami. Během jeho první cesty z nákupu dojde k potyčce s místními kluky, které odežene Alice, dívka se špičatými botami, před kterou ho lovec duchů varoval. Ta Thomase navede k propuštění staré matky Malkin, která byla pohřbena zaživa za to, že zabíjela děti a pila jejich krev. Jakmile se Malkin dostane na svobodu, začínají Thomasovi opravdové problémy. A zdá se, že jediný, kdo mu může pomoci, je ta, která ho do problémů dostala.
Tím to ale nekončí. Thomas musí projít další zkouškou v podobě ducha prvního stupně.
Společně s lovcem pak odjíždí na pohřeb do Priestownu, města s obrovským kostelem a velkým tajemstvím pod jeho ulicemi. Lovec se chce konečně vypořádat s duchem zvaným „Zhouba“, který je uvězněn v katakombách. Úkol komplikuje příjezd inkvizitora, který lovce zajme a drží ho v temných chodbách sklepení. Tom se lovce vydává zachránit. Bude mít chlapec dost síly a odvahy, aby osvobodil svého mistra ze spárů inkvizitora?


Ukázka z knihy



Informace o autorovi

foto: The Independent

Databazeknih.cz: Joseph Henry Delaney je britský učitel v důchodu, autor sci-fi a fantasy románů. Z jeho pera vzešlo zhruba dvanáct knih. Jeho spisovatelská kariéra započala vydáním erotického sci-fi thrilleru Mercer's Whore, jenž napsal pod pseudonymem J.K. Haderack. Pod svým vlastním jménem pak již psal Učně lovce duchů – svůj první román pro děti, z něhož později vyrostla celá série Kroniky Wardstone.

Joseph Delaney pracoval jako technik, učitel angličtiny a nakonec založil oddělení Média a film na Blackpool Sixth Form College – specializoval se na upírskou literaturu. Po vydání druhého dílu své slavné série odešel do důchodu a začal psát na plný úvazek.

Žije v hrabství Lancashire na severu Anglie. Má tři děti a sedm vnoučat. Většina míst z jeho série o lovci duchů je inspirována strašidelnou krajinou Lancashiru a místními duchařskými historkami.


Pokud vás článek zaujal, můžete sdílet

Lucy Lillianne
V posledních letech jsem neskutečně podlehla knihám. Nejen jejich čtení, blogování o nich, ale i nakupování. Ráda si rozšiřuji knihovničku a velice mě mrzí, když vidím tolik knih, které nemohu mít. Přesto jsem ráda za každý kousek, který se mi dostane do rukou. Největší radost mi dělají žánry fantasy a sci-fi, v poslední době hodně ujíždím na apokalyptických a dystopických knihách a když si potřebuji odpočinout, často sáhnu po nějakém thrilleru nebo jiné napínavé četbě... Samozřejmě nepohrdnu ani lehčí četbou. Nejméně mě lákají romantické knihy, i když i tam občas dojde k nějaké výjimce. Doufám, že čtení mě bude bavit ještě dlouho, protože můj seznam je téměř nekonečný... :-)

0 komentář(ů) v diskuzi:

Okomentovat

Každý vzkaz pro mě znamená mnoho, často vykouzlí úsměv na tváři a rozhodně potěší. Děkuji každému, kdo pro mě ztratí pár vteřin života :-)




@lucylillianne