MŮJ ZÁPISNÍK

RECENZE KNIH

FILMOVÉ A SERIÁLOVÉ HODNOCENÍ

PEČENÍ A VAŘENÍ

29 srpna, 2015

Poslední čarodějka - Zpívající město

Po dlouhé době se mi do ruky dostala fantasy kniha bez elfů, trpaslíků, draků, upírů, vlkodlaků a jiných podobných bytostí. Kniha se sice týká nějaké té magie, ale ne v takové míře. Byl to pro mě tak trochu oddech :-)

Příběh se týká bájné Atlantidy. Je zařazen do dnešní doby s tím, že hlavní hrdinka pomalu zjišťuje o tomto ostrově informace a o tom, jak se to týká i jí. Její minulosti i budoucnost. Její rodiny...

Eureka prožívá nejhorší chvíle. Přijde o důležitou osobu svého života a její okolí nechápe její žal. A co teprve, když se okolo ní začnou dít zvláštní věci. Na koho se obrátit a kdo jí bude po všech jejích problémech věřit?

Čtení mě opravdu bavilo. Vyprávění bylo zajímavé, i když by bylo asi osobnější, kdyby nebylo ve třetí osobě, ale kdyby to bylo psáno přímo z pohledu hlavní hrdinky. Aspoň je to tedy můj pocit. Co mi moc nevyhovovalo, byly zdlouhavé pasáže. Bylo to jako natahování špagátu. Díky tomu mi to přišlo strašně protahované a to nejdůležitější a nejlepší se stalo až úplně na závěr. Takže to, co předcházelo konci možná chtělo více šťávy nebo přidat na tempu.

K přečtení mě zlákala anotace, ale i moc hezky provedená knižní obálka. V nadšení ze čtení mě udržovali sympatičtí hrdinové, ale i skrytá tajemství čekající na odhalení. Záhady mě baví. Soucítila jsem s Eurekou, když nikdo nechápal její pocity. Zalíbil se mi Ander, i když bylo těžké poznat, jakou roli vlastně bude mít. U některých postav bylo těžké odhadnout, jaké vlastně jsou a hlavně na jaké straně jsou...

Jediné co mi nakonec kazilo hlavní dojem z knihy, bylo již zmíněné zdlouhavé vyprávění. To potřebovalo oživit a trochu zrychlit. Nejvíc jsem se totiž dozvídala o Eurece a jejích pocitech a problémech, než o skrytých tajemstvích. Nakonec to nechám asi na třech hvězdičkách a uvidím co přinese pokračování...

Informace o knize

Název knihy:
Originální název:
Série:
Pořadí v sérii:
Autor:
Překlad
Žánr:
Rok vydání:
Počet stran:
Nakladatelství:
ISBN:
Slza
Teardrop
Atlantida
1
Lauren Kate
Jana Jašová
Fantasy
2013 originál / 2014 překlad
336
Yoli
978-80-87543-03-0

Anotace Databazeknih.cz:
Nikdy nesmíš plakat...
Sedmnáctiletá Eureka od své milované matky ví, že její slzy mají sílu obnovit dávno ztracený kontinent Atlantidu. Nesmí nikdy uronit ani slzu! Při podivné nehodě její matka nečekaně umírá a Eureka pomalu ztrácí chuť do života. Potkává Andera, chlapce jehož oči jsou tyrkysové jako hlubiny oceánu, a který jí varuje před hrozícím smrtelným nebezpečím. Následně Eureka odhaluje starověký a děsivý příběh nešťastné dívky...
Strhující milostná epická sága plná ničivých tajemství a temné magie... ve světě, kde vlny potopy mohou každou chvíli spláchnout všechno, co je nám drahé. První díl nové série od autorky Andělů.


Ukázka z knihy


Informace o autorce

foto: DigBooks
 
Databazeknih.cz: Lauren Kate je americká autorka pro dospívající. Narodila se v Dallasu (Texas) a navštěvovala vysokou školu v Atlantě a se svým psaním začala v New Yorku. V současné době žije v Laurel Canyon se svým manželem. Chtěla by mít psa a naučit se surfovat.



Pokud vás článek zaujal, můžete sdílet

Lucy Lillianne
V posledních letech jsem neskutečně podlehla knihám. Nejen jejich čtení, blogování o nich, ale i nakupování. Ráda si rozšiřuji knihovničku a velice mě mrzí, když vidím tolik knih, které nemohu mít. Přesto jsem ráda za každý kousek, který se mi dostane do rukou. Největší radost mi dělají žánry fantasy a sci-fi, v poslední době hodně ujíždím na apokalyptických a dystopických knihách a když si potřebuji odpočinout, často sáhnu po nějakém thrilleru nebo jiné napínavé četbě... Samozřejmě nepohrdnu ani lehčí četbou. Nejméně mě lákají romantické knihy, i když i tam občas dojde k nějaké výjimce. Doufám, že čtení mě bude bavit ještě dlouho, protože můj seznam je téměř nekonečný... :-)

0 komentář(ů) v diskuzi:

Okomentovat

Každý vzkaz pro mě znamená mnoho, často vykouzlí úsměv na tváři a rozhodně potěší. Děkuji každému, kdo pro mě ztratí pár vteřin života :-)




@lucylillianne