MŮJ ZÁPISNÍK

RECENZE KNIH

FILMOVÉ A SERIÁLOVÉ HODNOCENÍ

PEČENÍ A VAŘENÍ

08 září, 2013

Nastavování programu. Pokusím se popsat podrobněji co znám... Snad to někomu pomůže, třeba nějakým začátečníkům...

Import/export:

Můj návod.

Kopírovat se zdrojem!

1. Přidávání knih


Já osobně v této části nic nenastavuji. Ale máte tu několik možností:

Read metadata from file contents rather than file name - načíst metadata jako název knihy a jméno autora raději z obsahu knihy než z názvu (toto nastavení jsem neměnila)

When using the 'Copy to library' action to copy books between libraries, preserve the date - pokud kopírujete knihy mezi knihovnami (máte jich vytvořených více), tak při zatržení tohoto tlačítka překopírujete i data (obálku, metadata) ke knize, ne jen samotný soubor

Automatically convert added books to the current output format - automaticky převést přidané knihy do výchozího formátu. Nepoužívám, protože ne každá kniha se převede dobře a někdy je nutné provést změny a úpravy před samotným převodem. Pokud chcete vědět, kde nastavíte výchozí formát, tak v článku Calibre průvodce - Chování.



V této části si můžete zakázat některé formáty. Když budete přidávat knihy ve větším množství, tak se vám zakázané formáty do Calibre nepřidají.


2. Ukládání knih na disk


Nastavujete možnosti ukládání knih na disk. Zda chcete ukládat soubory s obrázky obálek zvlášť. Další změny si už dokážete odvodit, protože v této části už je většina nastavení česky :-)

V části Uložit šablonu:
{author_sort}/{title}/{title} - {authors}
{autor_seřazené}/{název knihy}/{název knihy} - {jméno autora}

Když si najdete, kde máte uložené knihy, tak zjistíte, že je v tom určitá struktura. Podle mého nastavení to znamená, že mám jako první složky s autory. Author_sort znamená, že mám v Calibre autory seřazeny podle příjmení, jméno. Dále za lomítkem následuje podsložka, kde jsou názvy knih. A v těchto složkách je už samotný soubor s knihou, který je pojmenovaný jako Název knihy - jméno autora.


{author_sort}
/
{title}
/
{title} - {authors}


3. Posílání knih do zařízení


Zde není moc nastavování. V části Uložit šablonu to funguje stejně jako v Ukládání knih na disk...


Pokud vás článek zaujal, můžete sdílet

Lucy Lillianne
V posledních letech jsem neskutečně podlehla knihám. Nejen jejich čtení, blogování o nich, ale i nakupování. Ráda si rozšiřuji knihovničku a velice mě mrzí, když vidím tolik knih, které nemohu mít. Přesto jsem ráda za každý kousek, který se mi dostane do rukou. Největší radost mi dělají žánry fantasy a sci-fi, v poslední době hodně ujíždím na apokalyptických a dystopických knihách a když si potřebuji odpočinout, často sáhnu po nějakém thrilleru nebo jiné napínavé četbě... Samozřejmě nepohrdnu ani lehčí četbou. Nejméně mě lákají romantické knihy, i když i tam občas dojde k nějaké výjimce. Doufám, že čtení mě bude bavit ještě dlouho, protože můj seznam je téměř nekonečný... :-)

0 komentář(ů) v diskuzi:

Okomentovat

Každý vzkaz pro mě znamená mnoho, často vykouzlí úsměv na tváři a rozhodně potěší. Děkuji každému, kdo pro mě ztratí pár vteřin života :-)




@lucylillianne