MŮJ ZÁPISNÍK

RECENZE KNIH

FILMOVÉ A SERIÁLOVÉ HODNOCENÍ

PEČENÍ A VAŘENÍ

02 září, 2018


Recenzní e-kniha


Do pokračování Velké knihovny jsem se příliš nehrnula. První díl mě až tak nenadchl, protože v mých očích převládaly především nedostatky než pozitivní prvky. Přesto jsem stále váhala a nakonec jsem se rozhodla, že tomu přece jen šanci dám (někdy je lepší nedat na první dojem). Na vině bylo samotné téma, které mě nejvíc zaujalo, a které jsem nechtěla jen tak opustit, a pak mě samozřejmě očarovaly obálky.

Naštěstí jsem udělala dobře. Druhé pokračování se povedlo mnohem víc než jsem mohla tušit, až jsem byla překvapená. Autorka se nejspíš poučila z předchozích chyb a knihu napsala mnohem propracovaněji. Oproti Z kostí a inkoustu se čtenář nebude v ději tak moc ztrácet, nedochází ani k nelogickým zvratům a rozhodně tu nechyběl ani pořádný spád. Je tu spousta akce, sem tam nějaké vtipné momenty, především sarkastické popichování mezi postavami, nekonečné odhalování a další detaily, které každého donutí číst dál...

Opět se setkáváme se starými známými, kteří nás provází i nadále. Nyní jsou však mnohem více sehraní, jsou dospělejší, moudřejší a mimo to i vědí pravdu, alespoň částečně. O nějaké odkrývání tajemství čtenáři rozhodně nebudou ochuzeni, protože tato kniha je tak plná děje, že bez překvapení by to rozhodně nešlo. Začátek byl sice pomalejší, úvod působil jako dost nekonečné seznamování s příběhem, ale naštěstí se to přece jen pěkně rozjelo. Především závěr byl nejlepší, až mě mrzelo, že nemám pokračování po ruce. A jak jsem zjistila, měli bychom se dočkat ještě minimálně tří dílů.

Co se mi na knize nejvíc líbilo? Téma knih, historické prvky, bádání, útěky, přátelství mezi postavami, ať už se mají opravdu rádi nebo se jen tiše trpí. Ale také to, že příběh působí jakoby z jiné reality. Jaké by to bylo, kdyby lidstvo bylo v mnohém omezeno? A bylo by to opravdu pro jejich dobro? V této knize je spousta podobných otázek k zadumání, kde je vlastně hranice, která určuje co je správné a co ne?... Navíc to trochu působí i jako sci-fi, které tolik zbožňuji. Prostě jsem tu našla spoustu témat, která mě potěšila.

Jak už jsem psala, autorka se rozhodně naladila na novou a lepší vlnu. Sice občas člověka zdržovaly popisy, zvlášť v napínavějších scénách, kdy každého spíš zajímá, co se bude dít, ale nakonec to zase tolik nevadilo. Když se totiž zpětně ohlédnu, tak to splnilo svůj účel. Kniha mě tak zaujala, že pokud autorka přinejmenším udrží tuto úroveň (nebude-li ještě lepší), budu si tuto sérii muset pořídit. Za mě jednoznačně výborné. Viděla bych to na necelých pět, protože ten počátek byl opravdu pomalejší a nudnější. Po zvážení všech pro a proti jsou to prostě lepší čtyři...


A pak koutkem oka zachytil jednu sfingu, jak dokráčela po pěšině skoro až k nim, protáhla se a pak si lehla na zem. Nedívala se přímo na ně, ale už jen to, že ta věc byla tak blízko, naháněla Jessovi husí kůži.


Informace o knize

Název knihy:
Originální název:
Série:
Pořadí v sérii:
Autor:
Překlad:
Žánr:
Rok vydání:
Počet stran:
Nakladatelství:
ISBN:
Z ohně a papíru
Paper and Fire
Velká knihovna
2
Romana Bičíková
Fantasy
2016 originál / 2018 překlad
368
Fragment 
978-80-253-3758-5

Anotace Databazeknih.cz:
Velká knihovna v Alexandrii. Instituce, která železnou rukou ovládá veškeré vědění světa, bezohledně potlačuje každou vzpouru a ve jménu vyššího dobra zakazuje lidem vlastnit knihy…
Jess Brightwell už zjistil, že velkolepá sláva Velké knihovny je jen iluze, která maskuje temnotu a zlo. Jeho život se nenávratně změnil. Musí v Knih
ovně sloužit jako voják, přišel o nejlepšího kamaráda, a dívka, kterou miluje, má navždy zůstat zavřená v Železné věži. Jess a jeho spojenci se však nehodlají vzdát a vydávají se na záchrannou misi. Londýn je v plamenech a na Jesse čeká těžká volba. Na čí stranu se přidá?

Odkazy: palmknihy

Translační komora byla na konci chodby, prostý výklenek bez dveří a kruhová místnost podobná těm, které už Jess viděl. Teprve teď si uvědomil, jak moc je podobná té síni pod nimi, ve vězení, v němž stály mučicí přístroje.

Ukázka z knihy



Kde koupit knihu

E-knihu Z ohně a papíru koupíte v internetovém knihkupectví Palmknihy v žánru Young Adult

 



Informace o autorce

foto: Google Play

Databazeknih.cz: Rachel Caine - Americká autorka, vlastním jménem Roxanne Longstreet Conrad. Narozena 27. 4. 1962 na vojenské základně White Sands v Novém Mexiku. Vystudovala účetnictví a dnes pracuje v dceřiné společnosti firmy Lufthansa. Vedle psaní se ve volném času věnuje filmu a televizi, z čehož plyne i její účast na tvorbě celé řady knih věnujících se rozmanitým televizním seriálům nejen fantastického zaměření. Uvést lze především průvodce Stepping Through The Stargate (2004), což je soubor rozmanitých esejů ze světa seriálu Hvězdná brána, sestavený ve spolupráci s přítelem P, N. Elrodem.


Za recenzní e-knihu děkuji knihkupectví Palmknihy.



Pokud vás článek zaujal, můžete sdílet

Lucy Lillianne
V posledních letech jsem neskutečně podlehla knihám. Nejen jejich čtení, blogování o nich, ale i nakupování. Ráda si rozšiřuji knihovničku a velice mě mrzí, když vidím tolik knih, které nemohu mít. Přesto jsem ráda za každý kousek, který se mi dostane do rukou. Největší radost mi dělají žánry fantasy a sci-fi, v poslední době hodně ujíždím na apokalyptických a dystopických knihách a když si potřebuji odpočinout, často sáhnu po nějakém thrilleru nebo jiné napínavé četbě... Samozřejmě nepohrdnu ani lehčí četbou. Nejméně mě lákají romantické knihy, i když i tam občas dojde k nějaké výjimce. Doufám, že čtení mě bude bavit ještě dlouho, protože můj seznam je téměř nekonečný... :-)

0 komentář(ů) v diskuzi:

Okomentovat

Každý vzkaz pro mě znamená mnoho, často vykouzlí úsměv na tváři a rozhodně potěší. Děkuji každému, kdo pro mě ztratí pár vteřin života :-)




@lucylillianne