MŮJ ZÁPISNÍK

RECENZE KNIH

FILMOVÉ A SERIÁLOVÉ HODNOCENÍ

PEČENÍ A VAŘENÍ

23 července, 2018

Recenzní kniha


Po prvním setkání s autorkou Rowan Coleman jsem byla maximálně spokojená.  A i když jsem nejdřív měla obavu, aby má očekávání splnila i podruhé, nakonec jsem se odhodlala zkusit Všichni jsme utkáni z hvězd, knihu, která mi byla doporučena, a rozhodně nelituji.

Kniha se opět zabývá životními tématy. Jde o lásku, mezilidské vztahy, nejrůznější problémy a krize a také o smrt. Jak jsem si všimla, autorka očividně ráda píše o životě a polemizuje o něm a ani tady to není žádnou výjimkou. Proto když knihu čtete, máte neustále pocit, že se vám snaží něco říct, dávat rady a především otevřít oči. Nikdo z nás tu nebude na věky, takže bychom podle toho měli jednat.

V knize vystupuje hned několik postav, které se zapojují do hlavního vyprávění. Jejich pohledy jsou vedeny jako jednotlivé kapitoly, díky kterým se střídají. Mezi tím jsou stránky proloženy napsanými dopisy, ve kterých se jejich pisatelé s někým loučí. Jedna z postav totiž pracuje v hospicu, a i když to není místo, kam nutně lidé skončí na konci své cesty, spousta z nich se uzdraví a vrátí se do života, tak přece ne každému se to povede. A Stella prostřednictvím psaní dopisů, dává poslední sbohem jejich rodinám. Ne všechny tyto dopisy souvisí s hlavními postavami, některé jen slouží jako výplň, ale některé jsou důležité...

Příběh to byl opravdu výborný, protože se týkal lidské existence a všech jejich spletitostí. V dobrém i zlém. Myslím, že je autorčiným záměrem, aby svými knihami posílala lidem určitá poselství, která jim chce sdělit. Otevřít všem oči a poukázat na nějaké maličkosti. V tomhle ohledu to umí opravdu výborně. Navíc je dokonalým mistrem, jak knihu natahovat do nekonečna a přesto jste za každou stránku rádi. A pak přijde konec, kterým to najednou uzavře a máte pocit, že to bylo moc rychlé a rádi byste ještě pokračovali.

Začínám nabývat dojmu, že tahle autorka bude můj oblíbenec. Občas si potřebuji odpočinout od všech těch smyšlených fantasy příběhů či sci-fi dobrodružství a tyhle životní příběhy, které nám servíruje se vším všudy, jsou ideální. A jsem za to ráda. Poučím se, získám jiný pohled. Přečtu si něco o vážných tématech, zírám na tu otevřenost v rozhovorech mezi postavami, směju se nad vtipnými chvilkami... Nejsou to žádné moderní milostné romány, žádní otravní puberťáci a jejich nepochopené životy a podobně. Už se těším, až vyzkouším další knihu :-)

Na okamžik, na příliš krátký, prchavý okamžik jsem býval mužem, který vás miloval, ale teď, když jsem se proměnil, budu vzduchem, měsícem i hvězdami. Protože my všichni jsme utkáni z hvězd, moji milovaní.


Informace o knize

Název knihy:
Originální název:
Série:
Pořadí v sérii:
Autor:
Překlad:
Žánr:
Rok vydání:
Počet stran:
Nakladatelství:
ISBN:
Všichni jsme utkáni z hvězd
We are all made of Stars
-
-
Markéta Polochová
Román
2017 překlad / 2016 originál
504
Domino
978-80-7498-199-9

Anotace Databazeknih.cz:
Odejít z tohoto světa je snazší, když vás netrápí nedokonané a nevyřčené...
Stella Careyová je provdaná za válečného veterána Vincenta, který po návratu z bojů tráví večery ve společnosti traumatických vzpomínek, úplně uzamčen před vnějším světem. Aby unikla před neútěšnou realitou domova, bere si Stella stále více noč
ních směn v hospicu.
Rozmluvy s pacienty jí přinášejí zvláštní klid. Seznamuje se s jejich osudy; vnímá, jak odlišně lidé přijímají blízkost smrti. A především stále silněji chápe, jak je pro umírajícího člověka důležité urovnat a uzavřít vztahy s blízkými. A právě tehdy začne Stella psát dopisy, jejichž prostřednictvím se její pacienti loučí se svými milovanými. Některé jsou plné humoru či lásky, jiné obsahují souhrn praktických rad, z dalších čiší litost ...
Všechny dopisy Stella odešle, až jejich faktický pisatel zemře. Tento slib dodržuje až do jedné noci; tehdy sepíše dopis, který je pro pacienta poslední šancí na odčinění dávné viny - pokud ovšem bude doručen včas...

Odkazy: domino
 
Odejít z tohoto světa je snažší, když vás netrápí nedokončené a nevyřčené...

Ukázka z knihy


Kde koupit knihu

http://www.paseka.cz/fayeova-lyndsay-lovci-vran/produkt-4227/  


Informace o autorce

foto: David Higham Associates

Databáze knih: Rowan Coleman žije se svým manželem a pěti dětmi v poněkud přeplněném domě v hrabství Hertfordshire. Snaží se skloubit psaní s péčí o rodinu, zejména pak o dvojčata v batolecím věku, jejichž největším koníčkem je chůze rozdílnými směry. Rowan miluje spánek. Vlastně miluje i prosté sezení, v ideálním případě doplněné o sledování filmu. Ráda by prožila každý den jako představitelka hlavní role nějakého muzikálu, ale starší dcera jí nedávno zakázala zpívat na veřejnosti.

Rowan je regulérní dyslektička, přesto si psaní zvolila za svou hlavní profesi. A ve svých knihách se věnuje velkým tématům, které ovšem pojímá v podobném tónu, jakým je psán předchozí odstavec: bez sentimentu, sladkobolnosti a klišé. Kniha vzpomínek, jejíž český překlad právě vychází, je Rowaninou nejúspěšnější knihou. Zaslouženě. Příběh čtyřicetileté matky dvou dcer, která trpí Alzheimerovou chorobou v pokročilém stádiu, je napsán s takovou autorskou bravurou, že vás - vlastně paradoxně - naplní nadějí.

Za recenzní knihu děkuji nakladatelství Domino.



Pokud vás článek zaujal, můžete sdílet

Lucy Lillianne
V posledních letech jsem neskutečně podlehla knihám. Nejen jejich čtení, blogování o nich, ale i nakupování. Ráda si rozšiřuji knihovničku a velice mě mrzí, když vidím tolik knih, které nemohu mít. Přesto jsem ráda za každý kousek, který se mi dostane do rukou. Největší radost mi dělají žánry fantasy a sci-fi, v poslední době hodně ujíždím na apokalyptických a dystopických knihách a když si potřebuji odpočinout, často sáhnu po nějakém thrilleru nebo jiné napínavé četbě... Samozřejmě nepohrdnu ani lehčí četbou. Nejméně mě lákají romantické knihy, i když i tam občas dojde k nějaké výjimce. Doufám, že čtení mě bude bavit ještě dlouho, protože můj seznam je téměř nekonečný... :-)

6 komentářů:

  1. Přestože tohle není zrovna můj šálek kávy po knížce už jsem kvůli dobrým ohlasům koukala :)
    Jinak chtěla jsem se zeptat - jak vkládáš tu ukázku z issuu do článku? Zkoušela jsem to nějak vymyslet, ale v HTML se pořádně nevyznám a pro jednou mi improvizace nevyšla :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přes HTML :-) Jestli to zvládneš a chceš vědět kód, tak mi napiš zprávu ;-)

      Vymazat
    2. Tak už jsem na to jakžtakž přišla (sice jenom na dokumenty, co jsem zveřejnila já, ale to mi zatím stačí), díky :)

      Vymazat
    3. Dnes udělám návod na druhém blogu. Tak pak můžeš kouknout tam... :-)

      Vymazat
  2. Paráda! Jsem ráda, že jsi z knihy nadšená a o to víc se na ni těším...
    Už dost dlouho čeká k přečtení...

    OdpovědětVymazat

Každý vzkaz pro mě znamená mnoho, často vykouzlí úsměv na tváři a rozhodně potěší. Děkuji každému, kdo pro mě ztratí pár vteřin života :-)




@lucylillianne