MŮJ ZÁPISNÍK

RECENZE KNIH

FILMOVÉ A SERIÁLOVÉ HODNOCENÍ

PEČENÍ A VAŘENÍ

05 srpna, 2014


Recenzní kniha


Na obálce je napsáno pár vět, které by měly čtenáře zlákat vzít knihu a číst. U mě to rozhodně zabralo. Když jsem si vybírala recenzní výtisk, listovala jsem vydanými knihami. Obálka této knihy mi sama o sobě nic neřekla, nenaznačila. Přesvědčila mě až tato část: "... je zakázáno mít více než jedno dítě. Porušení tohoto pravidla se trestá vězením. Přebytečné dítě bude rodičům odebráno a převychováno. Léky na nesmrtelnost jsou určeny pouze prvorozeným. Jen tito vyvolení mohou žít věčně... ".

Začátek nám pomalu nastiňuje dobu a podmínky, ve kterých žije hlavní hrdinka Anna. Tento způsob života, dalo by se nazvat tyranský, je často používaný v různých knihách o sirotcích z dřívějšího století. Například Jane Eyre, když žila v domově jako dítě a učila se na vychovatelku. Taky se k dětem nechovali všichni hezky.

Ze začátku mě to moc nevtáhlo. Seznámení s knihou může být někdy delší. Ale po několika kapitolách jsem se začala s knihou sžívat. Začalo to být zajímavé a s očekáváním jsem četla dál. A byl to takový rozdíl oproti jiným knihám, Anna tu nepůsobí tak vyspěle a dospěle jako jiný knižní hrdinové v jejím věku. Je hodně ovliněná prostředím, kde vyrůstala.

Pak se příběh stočil nečekaným směrem a závěr byl dost rychlý. Ale taky překvapující. Kniha nám ukazuje, že i v budoucnosti se v podstatě lidstvo nedokáže změnit. Lidé budou mít v sobě vždycky dobro ale i to zlo. Ať se píše rok jakýkoli, to se nezmění. I v roce 2140...
 
Čtenáře to nutí přemýšlet nad tím, kdyby se to stalo i nám, měli byste zájem žít věčně? Sice nejste nemocní a nestárnete, ale do nekonečna dělat denní rituály, chodit do práce a vědět, že se nic nezmění? Kdy si pak budete užívat života? Vedlo by to k přelidňování planety a nedostatku potřeb pro život, začalo by omezování jídla, elektřiny apod. Pro tohle má dlouhověký život smysl? Myslím, že ne. Kniha je moc hezky napsaná a nutí člověka k zamyšlení. Jediné co mohu dodat, ještě že už tu nebudu :-)
 
Tato kniha je podle goodreads součástí trilogie. Doufám, že Fragment časem vydá i další díly...


Informace o knize

Název knihy:
Originální název:
Série:
Pořadí v sérii:
Autor:
Překlad
Žánr:
Rok vydání:
Počet stran:
Nakladatelství:
Překladatel:
ISBN:
Deklarace smrti
The Declaration
Deklarace
1
Gemma Malley
Milena Hordinová
Sci-fi
2005 originál / 2013 překlad
256
Fragment
Milena Hordinová
978-80-253-1745-7

Anotace Fragment.cz:
Velká Británie, rok 2140.

Život na Zemi se změnil od základů. Lidská civilizace už není ohrožena smrtelnými nemocemi, na které věda objevila léky. Nesmrtelnost však přináší i možná rizika - největším z nich je přelidnění. Proto byla přijata Deklarace - každý obyvatel může mít jen jedno dítě... Kdo zákony poruší, bude potrestán.

Patnáctiletá Anna se narodila rodičům, kteří měli dvě děti. Nyní je označována za "Přebytečnou". Jaký život ji čeká? Dokáže se vyrovnat se svým osudem vyděděnce?

Odkazy: fragment




Ukázka z knihy

Ukázka knihy v nakladatelství Fragment


Kde koupit knihu


Informace o autorce

foto: Texas Expat

Databazeknih.cz: Gemma Malley. Studovala filozofii na publicistické univerzitě před tím, než pracovala jako žurnalistka. Psala pro několik finančních časopisů a pravidelně přispívala články do časopisů jako jsou Company Magazine a The Sunday Telegraph.
Po té se začala0 věnovat službám, jako jsou pomoc seniorům v Ofstedu nebo výcviku vodících psů.
Je vdaná za Marka, ředitele přípravné školy (školky) v severozápadním Londýně.

Za recenzní knihu děkuji nakladatelství Fragment.



Pokud vás článek zaujal, můžete sdílet

Lucy Lillianne
V posledních letech jsem neskutečně podlehla knihám. Nejen jejich čtení, blogování o nich, ale i nakupování. Ráda si rozšiřuji knihovničku a velice mě mrzí, když vidím tolik knih, které nemohu mít. Přesto jsem ráda za každý kousek, který se mi dostane do rukou. Největší radost mi dělají žánry fantasy a sci-fi, v poslední době hodně ujíždím na apokalyptických a dystopických knihách a když si potřebuji odpočinout, často sáhnu po nějakém thrilleru nebo jiné napínavé četbě... Samozřejmě nepohrdnu ani lehčí četbou. Nejméně mě lákají romantické knihy, i když i tam občas dojde k nějaké výjimce. Doufám, že čtení mě bude bavit ještě dlouho, protože můj seznam je téměř nekonečný... :-)

0 komentář(ů) v diskuzi:

Okomentovat

Každý vzkaz pro mě znamená mnoho, často vykouzlí úsměv na tváři a rozhodně potěší. Děkuji každému, kdo pro mě ztratí pár vteřin života :-)




@lucylillianne