MŮJ ZÁPISNÍK

RECENZE KNIH

FILMOVÉ A SERIÁLOVÉ HODNOCENÍ

PEČENÍ A VAŘENÍ

14 září, 2023


Musím uznat, že co se týče hloubky příběhu, rozhodně je o co stát. Všechny události, postavy, vývoj. V co se veškeré věci přetváří. Jak je na tom vidět, jak jednotlivec může svým jednáním ovlivnit svět, že není dobré dát na první dojem. Hlavně v případě Gedera, který sice působí jako ňouma a zakřiknutý chudák, ale je v skrytu duše nebezpečný tyran s očividně chorou myslí. Nikoho nelze podceňovat. A to se mi právě líbí, ta nepředvídatelnost této série.

Velkým mínusem pro mě stále zůstává to, že kniha není tak čtivá, aby mě pohltila a nepustila. Což mě mrzí. Protože mě neskutečně baví to, co je psáno v podstatě mezi řádky, to poselství. Ale není to nic, co by mě polapilo a bralo dech. U některých postav stále jen tápu, protože z nějakého důvodu se autorovi nechce jít do hloubky. U některých vidím posun, ale například u Marcuse stále téměř nic. A válka, i když je hlavním tématem, tak také nepůsobí autenticky, nezanechává žádné dojmy. Tedy kromě Suddapalu, možná.

Děj je takový okrajový, především s náznaky a prostorem k vlastní fantazii a představivosti, ale po třech dílech už jsem si na to docela zvykla. I díky tomu z toho nejsou tisícistránkové bichle. A to je asi dobře. Banka se stále řeší a občas jednání jejich zástupců nechápu, nicméně už se tomu tolik nikdo nevěnuje. Naopak se řeší jiné věci, více se odhaluje bohyně a především epilog v této knize mě nadchl. Takže se strašně těším, co nastane nyní. A doufám, že díky tomu bude mít Marcus a Kit více místa, protože mě zajímají rozhodně víc než vyšinutý Geder, nestabilní Cithrin nebo Clara...   
 

Odkaz na instagramový příspěvek a komentáře




Pokud vás článek zaujal, můžete sdílet

Lucy Lillianne
V posledních letech jsem neskutečně podlehla knihám. Nejen jejich čtení, blogování o nich, ale i nakupování. Ráda si rozšiřuji knihovničku a velice mě mrzí, když vidím tolik knih, které nemohu mít. Přesto jsem ráda za každý kousek, který se mi dostane do rukou. Největší radost mi dělají žánry fantasy a sci-fi, v poslední době hodně ujíždím na apokalyptických a dystopických knihách a když si potřebuji odpočinout, často sáhnu po nějakém thrilleru nebo jiné napínavé četbě... Samozřejmě nepohrdnu ani lehčí četbou. Nejméně mě lákají romantické knihy, i když i tam občas dojde k nějaké výjimce. Doufám, že čtení mě bude bavit ještě dlouho, protože můj seznam je téměř nekonečný... :-)

0 komentář(ů) v diskuzi:

Okomentovat

Každý vzkaz pro mě znamená mnoho, často vykouzlí úsměv na tváři a rozhodně potěší. Děkuji každému, kdo pro mě ztratí pár vteřin života :-)




@lucylillianne