MŮJ ZÁPISNÍK

RECENZE KNIH

FILMOVÉ A SERIÁLOVÉ HODNOCENÍ

PEČENÍ A VAŘENÍ

27 prosince, 2015

Konec roku je za dveřmi a já přicházím s poslední kouzelnou knihovničkou. Ke konci roku jsem si koupila spoustu knih, využila jsem různé slevy a akce. Navíc i od ježíšků jsem dostala další hromadu. Takže tu je malý přehled změn od posledně.

"Tento projekt má na svědomí Abyss"

Nejdřív musím říct, že jsem si pořídila novou knihovničku. Původně to měla být nástavba na moje stávající. Ale až se postavila, rozřezala v půlce, tak na místě jsme zjistili, že je širší než ta původní. No prostě groteska. Takže jsem byla nucena přeskládat místnost, abych tam ty dvě půlky dostala. A nakonec to nevypadá vůbec zle. Akorát z toho teď vyšlo hned několik knihoven...

Moje hlavní dvě knihovny. Původní, kde to všechno začalo...

Nahoře mám polštář s Dobbym, ovečku do mikrovlnky na zahřátí, sovičku, kterou jsem si nechala udělat jako maskota blogu, blok, který jsem dostala od bráchy a truhlu, ve které schraňuji záložky.

Mimo to moje knihy zdobí i suvenýry. Tady můžete vidět nějaké ty placky. Svázala jsem tkaničky do bot (modré se mi nehodily :-)) a na ně jsem navěsila odznaky... Můžete tam vidět tematické k Hunger Games, Hobitovi, Labyrintu a podobně. Další už jsou spíše heslovité, jako Go away, I'm reading! a podobně...



A začneme první poličkou. Už dříve jsem se rozhodla knihy řadit podle nakladatelství, takže tady můžete vidět Fragment. Knihy, které jsou jakoby lehce posunuté vzad ještě nemám přečtené. Je to taková pomůcka, abych viděla, jestli převažuje část přečtených či nepřečtených :-P Jmenovitě tu sídlí Eragon, Syn pekel, Hon, Poslední čarodějka, Věk magie a Deklarace smrti...

Na další polici opět Fragment, tentokrát knihy Ricka Riordana - Kronika Cartera Kanea, Percy Jackson a Bohové Olympu. Tyto knihy musí být prostě vedle sebe. A poslední mezeru doplnilo Hunger Games... U těchto knih můžete vidět i přívěsky :-)



A poslední fragmentí polička je s Letopisy Narnie, Serafinou, Talonem, Saeculem a série Mayské proroctví... Po novém roce mám v plánu zkusit na recenzi i druhou Serafinu, tak uvidíme...

Knihy od Hostu jsou jen v pár kusech, mnoho jich nemám. Píseň krve jsem si pořídila papírovou po přečtení e-knihy na recenzi. Byla prostě skvělá a já ji chtěla držet v ruce... S tím samozřejmě souvisí i Pán věže. Když jsem pořídila první díl, musím pořídit i ten druhý :-) Pak je tu první PAX, kterým asi skončím a nakonec série Milenium, a tu mám jen díky tomu, že jsem ji vyhrála :-)

Tady se nachází spíše takové 'zbytky'. Knihy od nakladatelství, které už asi ve větším množství mít nebudu. Tudíž jsou pěkně pohromadě. Vyhrané knihy Krvavá Mary a Předběžné varování. Dále Hostitel, Sedmý syn, série Kroniky Sialy, Solaris, Výjimečná, knihy o Avataru a další...

To byl zatím jeden regál. Budeme pokračovat v tom vedlejším. Tam je hned na prvním místě můj oblíbený Harry Potter a vše, co s ním souvisí. Takže Filmový průvodce, Lexikon, Bajky Barda Beedleho... O fotku níže můžete vidět i dva přívěsky...

Tady je CooBoo polička, která se mi už rozrostla i na další... Celá série Divergence i se Čtyřkou. Drakie, série Silber (už aby byl třetí díl, moc se na něj těším i na to, jaká bude stříbrná obálka...). Pak následují Drahokamy (ty jsem zatím nečetla, ještě nebylo pořádně kdy, ale musí být vedle Silber, protože ty obálky tak hezky ladí pospolu) a nakonec Skleněný trůn. Pak následují moje vánoční dárky - série Nespoutaní, 21. den, vyhraná Rudá královna a Jsem rozohněná...


A na závěr ukončuje Knižní klub. Zleva je to Silo a Turnus (ten mám teď z vánoc, takže ještě nevím, do čeho jdu :-P), Temná hrdinka, Železná víla, Nebe, Nástroje smrti a Matched... Tady mám velké dilema, protože Pekelné stroje, které předchází Nástrojům smrti, mám u knih od Yoli. Stále nevím, jestli to dát k sobě nebo nechat podle nakladatelů... A na poslední polici je pak Marťan (kterého jsem se konečně dočkala), série Vesmírná pouť a (Ne)obyčejný kluk...


Tady už můžete vidět jednu půlku té rozřezané knihovničky :-P Je jen dvoupoličková, ale je to tak ideální, protože druhá polovina se krásně vlezla pod okno... 

Úplně nahoře knihy, které jsem ještě nečetla. První tři jsem teď dokonce viděla v Levné knize. Mám je od mamky, myslím, že si je pořídila a pak mi je dala. Už ani nevím. Poklad na ostrově je novější verze Ostrova pokladů, což je taková klasika. Ten mám i mezi staršími kousky...

Pár knih od Egmontu tvoří hlavně Stmívání a malá novela k němu, Krátký druhý život Bree Tanner. Zbylá část jsou všechno úlovky z LK. Série Čísla, kterou někteří hodně kritizují, ale já byla spokojená a pak Tak padne náš svět.

Tady jsou konečně od Yoli. Série Labyrint, skvělá Nespavost, průměrná Železná zkouška (ale i tak budu chtít další díl :-P), Královna Tearlingu (ta se fakt povedla a hodně mě mrzelo, že druhé pokračování přesunuli až na příští rok), zmiňovaný první díl Pekelných strojů (tak kam s ním?) a nakonec Všechny malé zázraky.

Tady velice osamocená vyhraná kniha, ale snad nebude dlouho sama :-D Pouštní kopí...

Druhá polovina pod oknem... Počítačová literatura úplně nahoře. Ta mi nic nepřináší, ale je prostě tam...

Knihy od Baronetu se ukázaly jako opravdu dobré. Dech jsem sice ještě nečetla, ale velice jsem si oblíbila Pátou vlnu a Monument 14... Hodně dobře se četly a byly poutavé a zajímavé... Zatím to mám jen samé kousky s apokalypsou :-D

Můj vánoční dárek (série Zaklínač), který mi vyrazil dech. Moc jsem tyto knihy chtěla, ale rozhodně jsem nepočítala rovnou s celou sérií. Už se na ně třesu :-)

Na poslední polici už je mix tří nakladatelů. Dochází mi místo, tak je potřeba kombinovat. Na začátku od Arga Dobrodružství Riyria, navazuje Zlatý kompas a Silmarillion. Na něj hned Hobit a Pán prstenů od Mladé Fronty a nakonec Chaos od Joty...

A tady už je poslední část, staré knihy a encyklopedie. Od vrchu začínají staré kousky. Když jsem se koukala, nejstarší kniha měla myslím přes padesát let... Už si to přesně nepamatuji. Dále tam jsou knihy z mého mládí, tedy romány, které bych dnes už do ruky rozhodně nevzala. Když nebude místo, ty půjdou z domu asi jako první... A nakonec hromada encyklopedií, atlasů, knih o historii a tak podobně...




A jak jste na tom s knihami vy? Kolik jich máte a kolik knihoven? Podle čeho knihy třídíte?


Pokud vás článek zaujal, můžete sdílet

Lucy Lillianne
V posledních letech jsem neskutečně podlehla knihám. Nejen jejich čtení, blogování o nich, ale i nakupování. Ráda si rozšiřuji knihovničku a velice mě mrzí, když vidím tolik knih, které nemohu mít. Přesto jsem ráda za každý kousek, který se mi dostane do rukou. Největší radost mi dělají žánry fantasy a sci-fi, v poslední době hodně ujíždím na apokalyptických a dystopických knihách a když si potřebuji odpočinout, často sáhnu po nějakém thrilleru nebo jiné napínavé četbě... Samozřejmě nepohrdnu ani lehčí četbou. Nejméně mě lákají romantické knihy, i když i tam občas dojde k nějaké výjimce. Doufám, že čtení mě bude bavit ještě dlouho, protože můj seznam je téměř nekonečný... :-)

5 komentářů:

  1. Páni! Tolik knih a ještě ti zbývá tolik místa... nevím, co ti závidím víc :D Ale ne, je to opravdu úžasná knihovna :) A polštář s Dobbym a sovička jsou zlatým hřebem :)

    Já tak nějak nevím, jak ji řadím :D Mám to rozdělené na hardbacky a paperbacky a pak mám něco podle nakladatelství, něco podle tématu... prostě v tom je zmatek :D Ale stejně ji budu muset přerovnat :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :-) Místa už moc není. Nevím co budu dělat až dojde... Sama nevím jestli to řadit podle nakladatelů nebo autorů Problém je, že jeden autor můžet být u více nakladatelství a pak vznikají ty dilemata, kam s tím...

      Vymazat
    2. Takhle to vypadá, že ho máš docela dost... ale to mi asi jen připadá :D Já už dávám knihy na sebe místo vedle sebe :D S místem je to prostě příšerné...
      Tak v tom máš pravdu. Například Nástroje smrti a Pekelné stroje, že? :D Až na to, že Yoli je technicky vzato pod Knižním klubem ne? (Vydal to Knižní klub nebo ne?)

      Vymazat
    3. Jj, to sice je, ale loga mají svoje, a já to mám podle log. Aby byly vedle sebe stejné. Ale třeba i Julie Kagawa, Železná víla je KK, Talon je Fragment.

      Vymazat
  2. No, tak já, jelikož mám asi jenom 10 knih, je řádím podle velikosti, aby to na té jedné poličce dobře drželo :D. Potom mám ještě noční stolek, ale v něm jsou encyklopedie. Ale pomalu už začínám řešit, kde si založím novou knihovničku, protože si chci vážně nějaké knihy koupit :).

    OdpovědětVymazat

Každý vzkaz pro mě znamená mnoho, často vykouzlí úsměv na tváři a rozhodně potěší. Děkuji každému, kdo pro mě ztratí pár vteřin života :-)




@lucylillianne