10 května, 2015

První stříbrná kniha snů

Jako první věc jsem musela obdivovat obálku. Je opravdu krásná. Tak jako u černé verze prvního dílu, je na ní spousta obrázků a ornamentů. Je vypilovaná do posledních detailů. Tentokrát jsou na ní dveře místo oka a barvu má takovou modro-zelenou.

Kniha začínala pomalým rozjezdem a pokračovala tam, kde skončil první díl. Díky tomu jsem si postupně vzpomněla na spoustu předešlých detailů, aniž bych si musela hodit re-reading. Liv byla opět vtipná a pohodová, ale musela řešit nové problémy svého života i lidí kolem ní. Stále bloumala ve svých snech mezi dveřmi a snažila se odhalit mnohá tajemství. Ale když strkáte nos tam, kam nemáte, vždycky se něco zvrtne.

Tato kniha už začala být temnější a mnohem napínavější. Dělo se toho najednou až moc. Po celou dobu jsem byla víceméně napnutá. Najednou se to všechno zvrtlo. Objevily se nějaké nové postavy. Nějaké se vrátily. Většinu doby se řeší právě sny a rodina. Školu autorka tak trochu neřešila, což je dobře. Aspoň mi to nepřišlo až tak teenage. Věnovala se právě těm detailům, kterým bylo třeba.

Každopádně kniha byla skvělá. Hltala jsem stránku po stránce a u konce strachy nedýchala.  Konec byl částečně překvapením, i když se to trochu dalo čekat. Na závěr mě převelice rozesmál Lottiin recept :-D Ukončení knihy rozhodně zůstalo velice otevřené pro další knihu, která očividně bude stát za to. A na tu se převelice těším. Knihu rozhodně doporučuji, jediné co ubíralo, tak těch pár chybiček, překlepů nebo chybějících písmenek, ale jinak je skvělá :-)

Překlad
Druhá stříbrná kniha snů
Das zweite Buch der Träume
Silber
2
Kerstin Gier
Tereza Pecková-Pecáková
2014 originál / 2015 překlad
384
CooBoo
978-80-7447-867-3

Liv je v šoku: Secrecy zná její nejtajnější tajemství. Ale odkud? A co před ní Henry skrývá? Co je to za podivnou postavu, která se potuluje a řádí v nekonečných chodbách snového světa? A proč je Livina sestra Mia najednou náměsíčná?

Noční můry, záhadná setkání a divoké pronásledování zrovna nesvědčí dobrému spánku. K tomu se musí Liv vyrovnat se svou nově poskládanou rodinou a intrikánskou babičkou. A faktem, že existují lidé, kteří s ní mají nevyřízené účty. Jak přes den, tak v noci…

Ukázka knihy v nakladatelství CooBoo

Databazeknih.cz: Kerstin Gierová (1966) začala s psaním románů pro ženy v době, kdy zůstala jako diplomovaná pedagožka víceméně bez práce. A měla úspěch: hned její prvotina Männer und andere Katastrophen byla zfilmována a rovněž její další romány se těší velké oblibě a získaly řadu cen.

Kerstin Gierová žije jako autorka na volné noze s manželem, synem, dvěma kočkami a třemi slepicemi na vesnici nedaleko Kolína nad Rýnem.

Studovala germanistiku, hudební vědu a anglistiku, nakonec však má diplom z psychologie komunikace. V roce 1995 začala psát romány pro ženy, které jsou v Německu velmi úspěšné. Do světa však prorazila teprve svou trilogií Drahokamy o lásce a cestování časem. Knihy již byly přeloženy do celé řady jazyků a chystá se i film na jejich motivy. Bydlí se svým mužem a synem v malé vesničce poblíž Bergisch Gladbachu.