MŮJ ZÁPISNÍK

RECENZE KNIH

FILMOVÉ A SERIÁLOVÉ HODNOCENÍ

PEČENÍ A VAŘENÍ

15 srpna, 2018


Recenzní e-kniha


Po dlouhém dumání jsem se rozhodla zkusit další sérii Anthony Ryana. Jeho Stín krkavce mě zaujal jen napůl. Největší oblibě se u mě zatím těšil první díl, který byl naprosto výborný a doteď si pamatuji, jak mě strašně mrzelo, že už skončil. S dalšími díly to bylo bohužel slabší, jelikož jsem měla dojem, že autor otočil o sto osmdesát stupňů a následující dvě pokračování psal naprosto jiným stylem. A to už mi příliš nevyhovovalo. Ale proč nezkusit další knihu, říkala jsem si. Autor má více zkušeností a mohl by přinést něco nového. Navíc dosavadní hodnocení knihy byla docela nadšená.

Co podle mě v knize hodně chybí, je mapa a nějaký slovníček. Na konci sice najdete seznam postav, nicméně autor použil nové názvy i pro měsíce a další důležité věci, které však v knize nejsou nijak vysvětleny. Tím pádem nemá čtenář ani páru, jaký čas plyne mezi jednotlivými časovými úseky, které jsou občas v knize zmíněny. A to ani nemluvím a celkovém množství nových slov, která jsou notně využívána... Takže nějaké vysvětlení by nebylo na škodu, alespoň z počátku čtení, kdy člověk tolik informací nemusí vstřebat.

Po obsahové stránce se do toho autor pustil s vervou a vytvořil tak opět velice bohatý příběh. V tomhle ohledu se nedá mnoho vytknout. Jeho světy jsou opravdu jiné, než jaké tvoří konkurence. Přináší spoustu postav a míst, akcí a mnoho komplikovaných situací.  Díky množství informací, které na čtenáře hrne, dochází ale i často k tomu, že je toho na člověka opravdu hodně. Místo toho, aby se autor zaměřil jen na podstatné věci, knihu natahuje na zbytečnou délku. Kdyby ji zkrátil na polovinu, udělal by líp a myslím, že by se víc zavděčil. Takto od hlavního děje neustále odbíhá k detailům, které nejsou v příběhu důležité...

Kniha je svým stylem opravdu hodně blízká předchozí sérii. Našla by se spousta společných prvků, díky kterým jsem měla pocit, že jsem Stín krkavce neopustila. Samozřejmě jsou tu jiné postavy a jiné prostředí. Jak se zdá, jde o lidskou společnost, kde se najde místo i pro nějaké vynálezy a především tu najdete draggy. Původně jsem myslela, že ti budou mít více prostoru a budou mít trošku jinou funkci v celém tom vyprávění. Ale možná dojde ke změně v dalších knihách, alespoň podle poslední třetiny mi to tak připadalo. 

Co mi popravdě moc nevyhovuje, že vypravěčem je zase více postav. Každá postava má totiž velký prostor, dějiště je na jiném místě, i když je jasné už od začátku, že časem dojde ke spojení v jednu linii. A tak toho obsahu opravdu přibývá. Myslím, že v tomto bodě si přijdou na své fanoušci právě této objemné literatury, kteří touží po každé maličkosti.

Velice mě i mrzelo monotónní vyprávění celého příběhu. To byl asi hlavní důvod, proč jsem se téměř celou dobu nudila. I když byl příběh sebevíc originální a zajímavý, nemohla jsem se pořádně začíst a mít zájem se k němu vracet. Nicméně kniha je plná dění a zvratů, které si nejednoho čtenáře získají. Věřím, že fanoušci Stínu krkavce se najdou i v této knize a bude je bavit a příběh si užijí. I když tato recenze muže vyznít, že si jen stěžuji, není to tak. Kniha má své pro i proti a v tomto mém případě bylo těch negativ na mě moc a tak nemůžu říct, že bych byla spokojená. Přesto v sobě něco má. Pro mě je to čtení na delší trať a tak musím dát slabší tři hvězdičky... Dalšímu dílu se však obloukem vyhnu.


Ode dveří se ozvalo slabé zaklepání. Bylo otevřeno, aby dovnitř mohl čerstvý ranní vzduch, ale nově příchozí zůstával venku, se širokým kloboukem v obou rukou čekal, až dostane svolení vstoupit.

Informace o knize

Název knihy:
Originální název:
Série:
Pořadí v sérii:
Autor:
Překlad:
Žánr:
Rok vydání:
Počet stran:
Nakladatelství:
ISBN:
Oheň probuzení
The Waking Fire
Draconis Memoria
1
Anthony Ryan
Milan Žáček
Fantasy
2016 originál / 2018 překlad
656
Host
978-80-7577-175-9

Anotace Databazeknih.cz:
V rozlehlých oblastech ovládaných Kovolodním obchodním syndikátem neexistuje cennější surovina než krev draggů. Po vykrvení v zajetí chovaných či v přírodě ulovených Červených, Zelených, Modrých a Černých draggů lze vydestilovat elixíry, které obdarují závratnými schopnostmi nepočetnou skupinku mužů a žen známých jako Krvožehnaní. Málokdo však ví, že jednotlivé rody draggů chřadnou. Jejich krve se nedostává a válka s Korvantinskou říší se blíží. Poslední naděje Syndikátu se upírají k nejasným zvěstem o existenci dalšího druhu dragga — mnohem mocnějšího, než jsou ostatní — a k hrstce vyvolených, kteří se ho nyní musejí pokusit najít.
V příběhu se postupně prolínají osudy tří hlavních hrdinů. Claydon Torcreek, zlodějíček a neregistrovaný Krvožehnaný, se nedobrovolně ocitá ve službě Syndikátu a je vyslán pátrat v neprobádaných pustinách po legendárním tvorovi. Lizanne Lethridgová, prvotřídní agentka a nájemná vražedkyně, riskuje život na výzvědné misi do srdce nepřátelského území. A Corrick Hilemore, podporučík na Kovolodním křižníku, po bitvě s piráty a následně s korvantinskou flotilou dopluje až na kraj světa a do nebezpečí mnohem většího, než mohl tušit.
Všichni tři musejí svést neúprosný boj, aby odrazili nástup zničující války, nebo jí padli za oběť.
 
Odkazy: host

Lizanne se dívala na svou vlastní ruku na klice a přemýšlela, proč se nepohnula. Odpověď se dostavila sama od sebe, zrádná a smrtící: Je jich tolik.

Ukázka z knihy


Kde koupit knihu

Knihu Oheň probuzení koupíte v nakladatelství Host v žánru Fantasy, sci-fi, young adult
 
http://www.paseka.cz/fayeova-lyndsay-lovci-vran/produkt-4227/  

Informace o autorovi

foto: Hachette Australia

nakladatelstvi.hostbrno.cz: Anthony Ryan pochází ze Skotska, vystudoval historii a většinu svého dospělého života žil a pracoval v Londýně. Po dlouhé kariéře v britské státní správě začal po úspěchu svého prvního románu Píseň krve (2013) psát na plný úvazek. V současnosti dokončuje druhý díl plánované trilogie Tower Lord (Pán věže) a pokračuje v psaní sci-fi série Slab City Blues, která vychází v elektronické podobě. Románu Píseň krve se už prodalo přes sto tisíc výtisků.

Překladatel


foto: Host (Žáček, Milan)

XB-1: Milan Žáček (*1974), vystudoval anglistiku a hispanistiku na Univerzitě Palackého v Olomouci. Specializuje se na překládání fantastických žánrů, především hororu a urban fantasy. Je spojován se subžánrem new weird, však také přeložil většinu z dvaadvaceti titulů ze stejnojmenné edice nakladatelství Laser-books. Mimoto má na kontě rovněž sérii překladů románů o Jeevesovi a asi tři desítky překladů knih pro děti a mládež. Za překlad Miévillova Kolejmoří získal Cenu Akademie SFFH. Je ženatý, má dvě děti a žije v Kroměříži. Celý rozhovor...
 

Za recenzní e-knihu děkuji nakladatelství Host.



Pokud vás článek zaujal, můžete sdílet

Lucy Lillianne
V posledních letech jsem neskutečně podlehla knihám. Nejen jejich čtení, blogování o nich, ale i nakupování. Ráda si rozšiřuji knihovničku a velice mě mrzí, když vidím tolik knih, které nemohu mít. Přesto jsem ráda za každý kousek, který se mi dostane do rukou. Největší radost mi dělají žánry fantasy a sci-fi, v poslední době hodně ujíždím na apokalyptických a dystopických knihách a když si potřebuji odpočinout, často sáhnu po nějakém thrilleru nebo jiné napínavé četbě... Samozřejmě nepohrdnu ani lehčí četbou. Nejméně mě lákají romantické knihy, i když i tam občas dojde k nějaké výjimce. Doufám, že čtení mě bude bavit ještě dlouho, protože můj seznam je téměř nekonečný... :-)

4 komentáře:

  1. Knihu by som si rada prečítala, mám ju vo svojom wishlite a verím, že sa k nej raz aj úspešne dostanem :D

    OdpovědětVymazat
  2. Papírová kniha mapu má. U těch nových názvů nevím. Nepřišlo mi to nějak přehnané. Jasně, jsou tam nové, ale většinou je to krvespal, krvožehnaný a je to tam vysvětlené průběžně. Oblíbil jsem si hlavně Lizanne a Claydona tak mi nevadilo číst z více pohledů. A on ani Hilemore není špatná postava. Ale je mi jasné, že každému vyhovuje něco jiného.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jj. Postavy byly docela v pohodě. Ale bylo jich docela dost. Ale prostě jsem se nedokázala začíst. Přitom Píseň krve jsem žrala od rána do večera a bylo to super, zbytek knih už byl ale jiný...

      Vymazat

Každý vzkaz pro mě znamená mnoho, často vykouzlí úsměv na tváři a rozhodně potěší. Děkuji každému, kdo pro mě ztratí pár vteřin života :-)




@lucylillianne