MŮJ ZÁPISNÍK

RECENZE KNIH

FILMOVÉ A SERIÁLOVÉ HODNOCENÍ

PEČENÍ A VAŘENÍ

27 prosince, 2017

Náš rodinný recept na vánoční dezert... Tedy alespoň u nás je to zvykem :-) 


Metrový dort

Suroviny:
Piškot: 4 vejce, 26dkg cukru, 8 lžic horké vody, 10 lžic oleje, 26dkg hladké mouky, 1/2 balíčku prášku do pečiva, kakao
Krém: 1/2L mléka, 2 vanilkové pudinky, 1 máslo, cukr dle chuti, 1 vanilkový cukr, rum
Poleva: 15dkg cukr krystal, 5dkg kakao, 125g ztuženého tuku

Postup:
Piškot: Žloutky smíchat s cukrem, přidat vodu a olej. Střídavě vmíchat mouku s práškem do pečiva a sníh z bílků. Těsto rozdělit na polovinu. Jednu půlku obarvit kakaem. Upéct.

Krém: Pokud máte rádi hodně krému, doporučuji spíše 1,5 dávky :-)... Uvařit pudink, vychladit. Rozmíchat cukry a máslo. Smíchat dohromady. Slepovat světlé a tmavé piškotové pláty. Potřít krémem i povrch. Nechat ztuhnout. Přelít čokoládovou polevou (ne horkou).

Poleva: Opět, pokud chcete mít bohatou vrstvu, udělejte si raději 1,5 dávky... Cukr do kastrolu, zalít vodou těsně nad cukrem. Rozpustit na plotně. Přidat kakao, rozmíchat. Bokem rozpustit ztužený tuk. Po troškách přilévat do vody s cukrem a kakaem. Pokud je směs hustá, přilít vodu.

Hotový dezert se krájí šikmo. Jinak se nebudou střídat pláty tmavého a světlého piškotu...

sledovat mě také můžete na instagramu díky #lucylilliannevari a #lucylilliannepece
nebo vše pohromadě #lucylilliannevkuchyni













Pokud vás článek zaujal, můžete sdílet

Lucy Lillianne
V posledních letech jsem neskutečně podlehla knihám. Nejen jejich čtení, blogování o nich, ale i nakupování. Ráda si rozšiřuji knihovničku a velice mě mrzí, když vidím tolik knih, které nemohu mít. Přesto jsem ráda za každý kousek, který se mi dostane do rukou. Největší radost mi dělají žánry fantasy a sci-fi, v poslední době hodně ujíždím na apokalyptických a dystopických knihách a když si potřebuji odpočinout, často sáhnu po nějakém thrilleru nebo jiné napínavé četbě... Samozřejmě nepohrdnu ani lehčí četbou. Nejméně mě lákají romantické knihy, i když i tam občas dojde k nějaké výjimce. Doufám, že čtení mě bude bavit ještě dlouho, protože můj seznam je téměř nekonečný... :-)

0 komentář(ů) v diskuzi:

Okomentovat

Každý vzkaz pro mě znamená mnoho, často vykouzlí úsměv na tváři a rozhodně potěší. Děkuji každému, kdo pro mě ztratí pár vteřin života :-)




@lucylillianne