MŮJ ZÁPISNÍK

RECENZE KNIH

FILMOVÉ A SERIÁLOVÉ HODNOCENÍ

PEČENÍ A VAŘENÍ

20 února, 2018


Po roční pauze jsem se vrátila k této sérii. Původně jsem měla v plánu si tuto knihu šetřit, až vyjde nový díl, a já to mohla přečíst zároveň. Bohužel je vydání pokračování v nedohlednu a Gaiin štít na mě smutně koukal už poměrně dlouho. A i když jsem se původně rozhodovala nad jinou četbou, nakonec jsem po ní sáhla, protože je to prostě zaručená kvalita.

Kroniky železného druida opravdu zbožňuji. Je to jedna z mála sérií, kterou bych nejraději četla neustále dokola. V tomto případě jde spíše o doplňující povídky, kterými se autor snaží životní příběh tohoto irského druida ozvláštnit. Na začátku každé povídky je i malé info přímo od Kevina Hearna, kde se zmiňuje, kam by se měl příběh zařadit, proč jej napsal, či co ho k tomu vedlo. Často zmiňuje, že tyto malé kousky textu vychází pouze v elektronické podobě, takže u nás máme štěstí, že to nakladatel vydal jako soubor a papírově.

Jako vždycky je celé vyprávění prošpikováno spoustou akce a humoru. Attik jako vždycky zabředne do nějakého maléru, ať už vlastní vinou nebo vinou nějakého božstva, které mu v podstatě dá nůž na krk a dožaduje se nějaké službičky, kterou nelze odmítnout. K ruce je mu jeho věrný irský vlkodav Oberon a po letech samoty konečně i nová učednice Granuaile. A jak to tak už bývá, jde o spoustu bitek, ale i ztracené životy, magii, démony a to vše je nakonec ozvláštněno nepřeberným množstvím humoru. A to je opravdu skvělý doplněk, bez kterého si to nedokážu představit. Velkou výhodou je i otevřenost autora, který napíše naprosto cokoli, co ho napadne, žádný stud ho nedrží při zemi, a navíc nepíše pouze spisovným jazykem, takže celé vyprávění působí o to přirozeněji.

Této knize, a asi ani celé sérii, nemám co vytknout. Je to naprosto skvělé čtení, vždycky mě to baví od začátku do konce a moc se těším na další dobrodružství. Jediné, co mě hodně trápí je, že nakladatelství se zatím nemá k vydání dalších dílů a celé to nějak vázne. Stále jen slibují a nic se neděje. Neustále se modlím, aby to vůbec zvládli celé vydat a nezůstala z toho další nedokončená série. U nás zatím vyšly pouhé čtyři díly a v originále je jich už asi devět. Takže, je co dohánět. A pokud by došlo na nejhorší, byla by to věčná škoda, a pro mě skoro pohroma...

Jestli přišli kvůli pomstě, měl bych se radši držet stranou. Jestli ale z věčné nudy vyrazili na sebevražednou misi nebo nějakým způsobem ohrozí lidi, slušelo by se, abych jim zatnul tipec.

Informace o knize

Název knihy:
Originální název:
Série:
Pořadí v sérii:
Autor:
Překlad:
Žánr:
Rok vydání:
Počet stran:
Nakladatelství:
ISBN:
Gaiin štít
The Shield of Gaia
Kroniky železného druida
doplňující povídky
Roman Tilcer
Fantasy
2015 originál / 2015 překlad
264
Laser Books
978-80-7193-390-8

Anotace Databazeknih.cz:
Poslední druid, odvěký obránce země, to nikdy neměl lehké, spolu se svým věrným psem Oberonem se už mnohokrát střetl s celou řadou tvorů a bohů, které nijak zvlášť netrápilo, že by se měli objevovat pouze v mýtech.
Čarodějnice, které si chtějí podrobit elementála. Krokodýlí kněz a kočičí bohyně. Gnómové a koboldi rozpoutáv
ající peklo před nákupním střediskem. Těm všem, a mnohým dalším, bude Atticus O'Sullivan čelit v jedinečné sbírce povídek a novel ze světa Kronik železného druida.
Dramatické příběhy plné humoru a magie tvoří nedílnou součást Atticových životních osudů. Nyní se v celosvětové premiéře vůbec poprvé objevují v souborném knižním vydání, které sám autor doplnil předmluvou a poznámkami k vnitřní chronologii série.


Druidská tetování nejsou kérky, jaké si můžete pořídit v salonu u člověka prošpikovaného přemírou piercingů. Jehla musí být živá - jinými slovy, musí jít o trn živé rostliny - a musí u toho být Gaia.

Ukázka z knihy



Informace o autorovi

foto: Unbound Worlds

Databazeknih.cz: Kevin Hearne - Americký spisovatel fantasy, narozen 9. prosince 1970 v arizonském Flagstaffu. Už odmala ho zajímaly superhrdinské komiksy a své sehrály i Hvězdné války, na střední k tomu přibyla ještě rocková muzika, což vytvořilo smrtící kombinaci. Během studií pedagogiky pracoval ve vysokoškolských novinách a začal se věnovat psaní, i když tehdy rozepsaný román zůstal jako několik následujících nedokončen. Po studiích se řadu let věnoval výuce středoškolské angličtiny, krátce v Kalifornii a po celých patnáct let i po návratu do Arizony. Dnes žije v arizonském Tempe a dál sbírá komiksy.

Překladatel


foto: Host (Tilcer, Roman)

XB-1: Roman Tilcer přeložil řadu povídek pro časopisy XB-1 a Pevnost a několik různých antologií. Pro nakladatelství Argo, Host a MOBA příležitostně překládá i světovou a detektivní literaturu. V minulém roce přispěl na web časopisu XB-1 řadou rozhovorů z cyklu Tváře překladu, což je rovněž název jím založené facebookové skupiny nejen pro překladatele. Během uplynulých deseti let se vypracoval mezi vážené překladatele fantastického žánru. Celý rozhovor...



Knižní téma | Iron Druid Chronicles (Kroniky železného druida) • pinterest

https://cz.pinterest.com/luculi/book-theme-iron-druid-chronicles/


Pokud vás článek zaujal, můžete sdílet

Lucy Lillianne
V posledních letech jsem neskutečně podlehla knihám. Nejen jejich čtení, blogování o nich, ale i nakupování. Ráda si rozšiřuji knihovničku a velice mě mrzí, když vidím tolik knih, které nemohu mít. Přesto jsem ráda za každý kousek, který se mi dostane do rukou. Největší radost mi dělají žánry fantasy a sci-fi, v poslední době hodně ujíždím na apokalyptických a dystopických knihách a když si potřebuji odpočinout, často sáhnu po nějakém thrilleru nebo jiné napínavé četbě... Samozřejmě nepohrdnu ani lehčí četbou. Nejméně mě lákají romantické knihy, i když i tam občas dojde k nějaké výjimce. Doufám, že čtení mě bude bavit ještě dlouho, protože můj seznam je téměř nekonečný... :-)

2 komentáře:

  1. O téhle sérii jsem vůbec neslyšela. Není to úplně žánr co běžně čtu, ale opět mě to zaujalo. Celkově mě tvoje recenze nutí zajímat se i o knihy, který nejsou mým žánrem. :-D Takže seznam mé budoucí četby se opět zvětšuje... Děkuji ti! :-D
    Skvělá recenze! :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. neni zac :-P tohle je vazne super serie a hlavne je akcni a presto tak odpocinkova :-)

      Vymazat

Každý vzkaz pro mě znamená mnoho, často vykouzlí úsměv na tváři a rozhodně potěší. Děkuji každému, kdo pro mě ztratí pár vteřin života :-)




@lucylillianne