MŮJ ZÁPISNÍK

RECENZE KNIH

FILMOVÉ A SERIÁLOVÉ HODNOCENÍ

PEČENÍ A VAŘENÍ

23 dubna, 2017

Poslední čarodějka - Zpívající město

Recenzní kniha


Knihu jsem si přidávala na svůj seznam už někdy před dvěma lety. Čekání na její vydání bylo téměř nekonečné. Už po prvním přečtení anotace jsem se velmi těšila na další upířinu z mnoha a zároveň doufala v něco nového.

Začátek byl velmi slibný a znamenal skok rovnýma nohama do dané problematiky. Upíři byli dávno odhaleni a lidé s tím museli dál žít. Hlavní hrdinka Tana, hodně mladá na danou zápletku, alespoň podle mne, se dostane do velkého průšvihu a svými kroky si to spíše ještě zhoršuje. Na jednu stranu byla velice sympatickou postavou, ale na stranu druhou, byla docela komplikovaná.

První třetina mě tedy víceméně bavila, bylo o čem číst, děj se hýbal opravdu rychle a zajímavým směrem a stále jsem se měla co dozvídat z tohoto světa zamořeného upíry. Jaký způsob života lidé žili, jak koexistovali s upíry, o takzvaných městech Chladu a tak dále. V tomto směru byla kniha více než originální a hodně se mi líbila.

Druhá třetina už začala být příliš zamotaná a z mého pohledu se začala vléct a zabývat věcmi, které mě příliš nezajímaly. Navíc se tu začala objevovat typická klišoidní narážka na Tanu a jednoho upířího kluka. Což bych v této knize klidně vynechala. Lákalo mě totiž to, že by tato upířina měla být jiná, nová a tak nějak neokoukaná. Nečekala jsem tedy nějaká vztahy nebo tak, ale spíše akci, temnotu, těžký život v tomto světě, boj o život a tak. První stránky to tak trochu naznačovaly...

Závěrečná třetina začala být opět zajímavějším soustem. Konečně se zase něco dělo. Navíc byla odhalena některá tajemství. Tana se pěkně vybarvila a předvedla, hlavně se dokázala držet ve své roli silné postavy. V tomto směru jsem byla určitě spokojená, i když bych opět některé části vynechala. Nejlepší byl rozhodně závěr, poslední kapitola, která ale bohužel zůstala otevřená a neobjasněná. Takže zůstalo mnoho otazníků, jak to celé vlastně dopadlo...

Kniha tedy byla zajímavá, velice dobře čtivá a místy i hodně poutavá. Nemohu upřít notnou dávku originality. Bylo několik pasáží nebo trapných dialogů, které by v knize vůbec nemusely být. Celé by to působilo mnohem napínavěji a dramatičtěji. Také mi scházela logika některých detailů, ale to je spíš do spoileru. Bohužel velkým mínusem jsou opět hrozné chyby, které se v textu objevují a jejich množství je snad neodpustitelné. Kazí do dojem při čtení... V celkovém hodnocení tedy musím zvolit slabší čtyři hvězdičky. Četba to byla dobrá, ale nadšením do stropu neskáču, ještě je co ladit... :-)



Ze začátku to bylo výborné, časem se děj začal obracet, pořád se probíralo to, jak se lidi chtějí stát upíry a chodit na párty trvající celou nesmrtelnost a mnoho dalšího. Navíc nikde nebylo zmíněno, kolik upírů je na svobodě a nejsou zavření v městech Chladu. Nebo mi unikala logika toho, jak je možné, že se upíři nevkrádali v noci lidem do domů a nezabíjeli je, protože hned na začátku je zmíněno, že upíři vyvraždili děcka na mejdanu kvůli tomu, že otevřely okno, aby vyvětraly... To je do té doby ta trocha skla zastavila? Některé věci by chtěly ještě lehce dotáhnout...


Překvapeně sebou škubla, stáhla se a prudce couvla. Vůbec ho neslyšela vystupovat.

Informace o knize

Název knihy:
Originální název:
Série:
Pořadí v sérii:
Autor:
Překlad:
Žánr:
Rok vydání:
Počet stran:
Nakladatelství:
ISBN:
The Coldest Girl in Coldtown
-
-
Holly Black
Michal Bednář
Sci-fi
2013 originál / 2017 překlad
328
Omega
978-80-7390-256-8

Anotace Databazeknih.cz:
Tana žije ve světě, kde existují tajemná Města chladu. Jsou obehnaná vysokou zdí a slouží jako dekadentní a krvavá karanténa, kde nestvůry a lidé žijí jako predátoři a oběti. Problémem je, že jakmile projdete branami Města chladu, nikdy už se nemůžete vrátit zpět.
Jednoho rána po naprosto obyčejném večírku se Tana probudí obklopena mrtvými těly. Kromě ní masakr přežil jen její protivně roztomilý ex-přítel, jehož život visí na vlásku kvůli infekci, a záhadný mladík, který skrývá strašlivé tajemství. Po počátečním šoku se Tana pustí do závodu s časem, aby je všechny zachránila. Napadne ji jen jediný způsob, jak toho dosáhnout – musí se vydat přímo do samotného Města chladu, plného nástrah a hrůzy.
Nejchladnější dívka ve Městě chladu, román světově uznávané spisovatelky Holly Black, je originálním příběhem o hněvu a pomstě, o vině a strachu, o lásce a pohrdání.

Odkazy: arara

Kde koupit knihu

http://www.arara.cz/product/637353

Zrcadlo nad umyvadlem ukazovalo její obraz do příšerných podrobností. Tmavočervená, sražená krev pokrývala celou tvář a také ruce, že vypadala, jako by měla navlečené dlouhé plesové rukavice.

Ukázka z knihy



Informace o autorce

foto: Nakladatelství JOTA

Databáze knih: Holly Black je jednou z nejúspěšnějších amerických autorek příběhů pro děti a mládež. Její knihy si svým smyslem pro fantazii a tajemno získaly nejen uznání kritiky, ale především oblibu u čtenářů v mnoha zemích celého světa. V češtině vyšla například populární pětidílná série Kronika rodu Spiderwicků a ilustrovaný průvodce Arthur Spiderwick: Klíč k určování kouzelných tvorů ve světě kolem nás, na nichž Blacková spolupracovala se spisovatelem a výtvarníkem Tonym DiTerlizzim, nebo román Daň peklu. Momentálně žije spisovatelka s manželem a synem v Amherstu ve státě Massachusetts.


Za recenzní knihu děkuji knihkupectví Arara.



Pokud vás článek zaujal, můžete sdílet

Lucy Lillianne
V posledních letech jsem neskutečně podlehla knihám. Nejen jejich čtení, blogování o nich, ale i nakupování. Ráda si rozšiřuji knihovničku a velice mě mrzí, když vidím tolik knih, které nemohu mít. Přesto jsem ráda za každý kousek, který se mi dostane do rukou. Největší radost mi dělají žánry fantasy a sci-fi, v poslední době hodně ujíždím na apokalyptických a dystopických knihách a když si potřebuji odpočinout, často sáhnu po nějakém thrilleru nebo jiné napínavé četbě... Samozřejmě nepohrdnu ani lehčí četbou. Nejméně mě lákají romantické knihy, i když i tam občas dojde k nějaké výjimce. Doufám, že čtení mě bude bavit ještě dlouho, protože můj seznam je téměř nekonečný... :-)

4 komentáře:

  1. Knížka vypadá zajímavě a obálka je velice lákavá :)

    OdpovědětVymazat
  2. Kniha u mě čeká na přečtení, tak snad budu nadšená :)
    Jsem zvědavá, jak si autorka s námětem pohraje :)
    Skvělá recenze :)

    OdpovědětVymazat

Každý vzkaz pro mě znamená mnoho, často vykouzlí úsměv na tváři a rozhodně potěší. Děkuji každému, kdo pro mě ztratí pár vteřin života :-)




@lucylillianne