MŮJ ZÁPISNÍK

RECENZE KNIH

FILMOVÉ A SERIÁLOVÉ HODNOCENÍ

PEČENÍ A VAŘENÍ

03 března, 2016


Hned po přečtení musím říct, že to byla rozhodně nejlepší kniha série. Z této knihy se vyklubalo to největší dobrodružství. A dokonce to Drahokamy dostalo ještě nad sérii Silber. Mnohem lepší, zajímavější a rozhodně propracovanější. Vše se tak úžasně rozjelo, že jsem chvílemi nestíhala ani dýchat. V tomto případě jen chvála.

Jediné, co mi trošku vadilo, že jsem předpokládala, že duchové a tím i především Xemerius, zahrají v životě Gwendolyn větší roli. Že trochu víc ovlivní děj. Ale rozhodně nemůžu popřít, že zrovna tento démon nerozveseloval příběh. Svými hláškami neměl konkurenci :-D

Pokud bych se měla zaměřit na náznak z konce prvního dílu, stalo se to přesně, jak jsem si myslela. Dozvěděla jsem se to sice v závěrečné čtvrtině, ale díky tomu všechno pěkně zapadlo. Docela zajímavě se vyvrbily i všechny ty tajnosti, veršované hádanky a prostě to ostatní okolo. Ani jsem nevěřila, že nakonec odhalí tolik detailů.

U čtení jsem se hodně bavila, nasmála, místy byla napnutá tak, že jsem nedokázala přestat číst. Drahokamy se tak po dlouhé době staly četbou, kterou jsem nedovedla pustit. Kerstin Gier se pořádně vyřádila a ukázala svůj um. Všechno měla promyšlené do detailů a krásně to zapadlo. I to, z čeho jsem měla obavy, že je příliš zamotané. Bylo to tak pěkně vyvážené, aby to čtenáře vtáhlo.

Závěrečné řešení, osud Gwendolyn a Gideona, bylo dost dobře připravené. Opravdu dobře zkombinované a zaonačené. Do poslední chvíle jsem čekala, jak to vlastně bude (v jednu chvíli jsem měla obavy, jestli to bude happy end, smutný konec, nebo hodně otevřený konec pro čtenářovu fantasii).  Rozhodně mě rozesmálo, když jsem pochopila původ sluhy Gwendolyniny babičky. To jsem jen zírala... Takže mi nezbývá než říct, byla to paráda a doporučuji :-D Mě bude tento příběh velice chybět...

S určitou nechutí jsem se věnovala i studiu zlatých pravidel. Bylo v nich spousta řečí o cti a svědomité promluvě a povinnosti neučinit v minulosti nic, co by mohlo ovlivnit budoucnost.

Informace o knize

Název knihy:
Originální název:
Série:
Pořadí v sérii:
Autor:
Překlad:
Žánr:
Rok vydání:
Počet stran:
Nakladatelství:
ISBN:
Zelená jako smaragd
Smaragdgrün - Liebe geht durch alle Zeiten
Drahokamy
3
Kerstin Gier
Tereza Pecková-Pecáková
Fantasy
2010 originál /2013 překlad
416
CooBoo
978-80-7447-258-9

Anotace Databazeknih.cz:
Gwendolyn má zlomené srdce. Zdá se, že Gideonovo vyznání lásky bylo pouhou fraškou, aby šel na ruku jejich úhlavnímu nepříteli, hrozivému hraběti Saint Germainovi. Ale pak se stane něco naprosto nepochopitelného a Gwennin svět je vzhůru nohama. Ji i Gideona čeká dech beroucí úprk do minulosti, a taky menuety, paruky, kordy a divoké pronásledování a nad tím vším se vznáší otázka, zda se dá stav pokojové fontány vůbec léčit… (pozn. Xemerius se velmi obává, že nikoliv.)


To byl moment, kdy jsem se - ani nevím jak - znovu postavila. Nemohla jsem to poslouchat už ani vteřinu.

Ukázka z knihy


Informace o autorce

foto: Kölner Stadt-Anzeiger

Databazeknih.cz: Kerstin Gierová (1966) začala s psaním románů pro ženy v době, kdy zůstala jako diplomovaná pedagožka víceméně bez práce. A měla úspěch: hned její prvotina Männer und andere Katastrophen byla zfilmována a rovněž její další romány se těší velké oblibě a získaly řadu cen.
 
Kerstin Gierová žije jako autorka na volné noze s manželem, synem, dvěma kočkami a třemi slepicemi na vesnici nedaleko Kolína nad Rýnem.
 
Studovala germanistiku, hudební vědu a anglistiku, nakonec však má diplom z psychologie komunikace. V roce 1995 začala psát romány pro ženy, které jsou v Německu velmi úspěšné. Do světa však prorazila teprve svou trilogií Drahokamy o lásce a cestování časem. Knihy již byly přeloženy do celé řady jazyků a chystá se i film na jejich motivy. Bydlí se svým mužem a synem v malé vesničce poblíž Bergisch Gladbachu.



Pokud vás článek zaujal, můžete sdílet

Lucy Lillianne
V posledních letech jsem neskutečně podlehla knihám. Nejen jejich čtení, blogování o nich, ale i nakupování. Ráda si rozšiřuji knihovničku a velice mě mrzí, když vidím tolik knih, které nemohu mít. Přesto jsem ráda za každý kousek, který se mi dostane do rukou. Největší radost mi dělají žánry fantasy a sci-fi, v poslední době hodně ujíždím na apokalyptických a dystopických knihách a když si potřebuji odpočinout, často sáhnu po nějakém thrilleru nebo jiné napínavé četbě... Samozřejmě nepohrdnu ani lehčí četbou. Nejméně mě lákají romantické knihy, i když i tam občas dojde k nějaké výjimce. Doufám, že čtení mě bude bavit ještě dlouho, protože můj seznam je téměř nekonečný... :-)

4 komentáře:

  1. Tato serie mne uz dlouho pritahuje, uz jen temi obalkami, ktere jsou uzasne :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bylo to moc pěkné počtení. Dalo mi práci sehnat to v pevné vazbě, ale stálo to za to.

      Vymazat
  2. Dle mého názoru je to jedna z nejlepších sérií! :)

    http://boook-planet.webnode.cz/

    OdpovědětVymazat

Každý vzkaz pro mě znamená mnoho, často vykouzlí úsměv na tváři a rozhodně potěší. Děkuji každému, kdo pro mě ztratí pár vteřin života :-)




@lucylillianne