09 října, 2015

Co všechno se týká Harryho Pottera? Co byste ještě měli znát? Někeré z těchto knih jsem i sama zkoukla. Ne všechny jsou sice až tak zajímavé, ale aspoň jednou nakouknout by měl každý fanoušek... :-P

Bajky barda Beedleho

Sbírka pohádek, jedna z nich přímo zmiňovaná v Relikvii smrti, kde ji vyprávěl otec Luny... Je to spíše jen průměrné, protože nečekejte žádný velký příběh, když jde jen o krátké povídky.

Anotace:
Který správný kouzelník by je neznal? Prastaré pohádky, které pro kouzelnou společnost sesbíral a uspořádal bard Beedle. Pohádky, které jsou každému kouzelnickému dítěti čteny na dobrou noc. Pohádky, které Hermioně odkázal Albus Brumbál. A také pohádky, které si Harry Potter málem přečetl příliš pozdě – právě v nich totiž objevil důležitou informaci, která mu nakonec zachránila život v boji tváří v tvář nejstrašnějšímu černokněžníkovi všech dob – lordu Voldemortovi.

Lexikon: Neautorizovaný průvodce příběhy Harryho Pottera a souvisejícími prameny

Slovník všech jmen, pojmů, názvů a dalších věcí... Já mám svůj lexikon z levné knihy. Sice jsem to nikdy nepřečetla celé, ale jsem ráda, že ho mám. Líbí se mi, kolik se tam toho dá najít, když člověk potřebuje :-)

Anotace:
Nejdokonalejší průvodce ke všemu potterovskému. Encyklopedie Steva Vander Arka, vycházející ze světově proslulé webové stránky Harry Potter Lexicon, kterou ročně navštíví 25 milionů lidí, je populárně a přitom vědecky pojaté dílo. Zmíněné webové stránce bylo věnováno víc než tisíc článků doslova po celém světě. Lexikon je dílem vynikajícího týmu odborníků. Je to komplexní a zábavně podaná příručka vhodná pro všechny, kdo se zajímají o svět Harryho Pottera, ať už jako čtenáři, badatelé, studenti, knihovníci či akademičtí pracovníci.
Přehledný Lexikon obsahuje veškeré důležité pojmy, jež se objevují v příbězích o Harrym Potterovi. Nezaměřuje se pouze na známé představitele, ale uvádí i postavy, jež sehrály pouze epizodní role, jednotlivá zaklínadla, místa, tvory, předměty, a dokonce i učebnice, jež mají nějakou spojitost s potterovským světem. Každé heslo je zařazeno do souvislostí a opatřeno přehledným vysvětlujícím komentářem. Díky tomu se mohou čtenáři ještě mnohem důkladněji seznámit se vším, co souvisí se světem čarodějů.

Neoficiální průvodce Harry Potterem

Tento kousek poskytuje pár informací. Netýká se bohužel všech filmů, protože v době vydání, nebyly natočené. Nejvtipnější pro mě byla část, kde bylo napsáno, že herečka hrající Ufňukanou Uršulu, měla v té době hodně přes třicet... :-)

Anotace:
Tato malá knížka je plná základních údajů i drobných zajímavostí, které by měl znát každý fanoušek Harryho Pottera. Obsahuje například spletité teorie vztazích v kouzelnické škole, vysvětluje, jak Rupert Grint získal filmovou roli Rona, upozorňuje na překvapivou podobnost mezi Harrym, Ronem a Hermionou a jejich filmovými představiteli a nabízí vzrušující odhady, jak celé dobrodružství oblíbeného hrdiny skončí. Je to neocenitelná a nezbytná pomůcka ke všem knihám a filmům o Harrym Potterovi!

Harry Potter - Filmová kouzla

Můj velice oblíbený průvodce. Obsahuje mnoho informací a obrázků. Je opravdu krásně provedený. A ještě v něm najdete Pobertův plánek, některé nařízení Umbridgeové a podobně...

Anotace:
Reprezentativní obrazová publikace rozzáří úžasem všechny milovníky Harryho Pottera. Představuje nejzajímavější postupy tvorby ze všech filmových dílů o slavném čarodějnickém učni. Ukázky filmařských postupů, přiblížení až odhalení úžasných tajů, kouzel a triků, které ohromují diváky v kinech. Rozsáhlé fotografické dokumenty z příprav a natáčení jednotlivých filmů, zajímavé obrazové srovnání vývoje představitelů hlavních rolí od dětství až po aktuální současnost, osobní vyznání představitelů hlavních postav a tvůrců. Předvedení nejzajímavějších nápadů tvůrců od náčrtků po realizaci. Strhující proniknutí do tajů kouzel filmařského řemesla slavných režisérů, kteří byli také očarováni dílem J. K. Rowlingové.

Bestiář Harryho Pottera

Bestiář, podle obrázků vypadá moc krásně. Je to průvodce 'faunou'. Možná se někdy odhodlám si ho pořídit, ale zatím asi ne. Nevypadal až tak bohatý na informace vzhledem k vysoké ceně...

Anotace:
Mozkomorové a domácí skřítci, jezerní lidé a draci čínští ohniváči - to je jen pár příkladů kouzelných tvorů a strašidelných monster, jimiž spisovatelka J. K. Rowlingová zabydlela kouzelný svět Harryho Pottera. Tvorové a zvířata, jimiž se hemží knihy a filmy o Harrym, jsou zábavní, velkolepí, děsiví i láskyplní. Jsou stejně různorodí, jako povahy studentů Školy čar a kouzel v Bradavicích. Kniha Bestiář Harryho Pottera nabízí zasvěcený a komplexní vhled do fascinujícího procesu, během něhož se podařilo přivést tento zvěřinec v rámci veleúspěšné série filmů o Harrym Potterovi k životu. Detailní profily všech tvorů obsahují vzácné výtvarné koncepty, zákulisní fotografie a tajné recepty filmařů z archivu společnosti Warner Bros. Knihu doplňuje samostatný plakát s portréty všech tvorů a interaktivní katalog Velkoprodejny Mžourov. Koupě této nádherné sbírky se prostě stává povinností fanoušků Harryho Pottera bez ohledu na věk.

Famfrpál v průběhu věků

Učebnice z Harryho světa. Týká se oblíbeného kouzelnického sportu. Najdete v ní i informace o některých družstvech, pravidla hry, historii a mnoho dalšího... Jedna z těch, kterou přečtete jednou a stačí...

Anotace:
Pro všechny, kdo mají rádi Harryho a fandí mu v jeho famfrpálových kláních za Nebelvír! Reprint příručky získané přímo z bradavické knihovny při Škole čar a kouzel vás seznámí s vývojem létajících košťat, poučíte se, jaké hry se s košťaty hrály ve starověku, jak se objevila Zlatonka, jakými proměnami prošel famfrpál od 14. století a jak vypadá dnes, seznámíte se s významnými famfrpálovými týmy ve Velké Británii a v Irsku. Uvádí ji předmluva ředitele bradavické školy Albuse Brumbála a najdete v ní i reprodukci výpůjčního lístku z bradavické knihovny. Autorem této příručky je expert na slovo vzatý, kromě ní napsal např. knížky Lítá jako šílenec, Potlouky v akci či Studie o strategii obrany při famfrpálu. Jeho příručku vysoce oceňuje jak Albus Brumbál, tak Batylda Bagshotová (autorka Dějin čar a kouzel), ale i Zlatoslav Lockhart a další významné osobnosti kouzelnického světa.

Fantastická zvířata a kde je najít

Další kniha z Harryho světa. Tentokrát je o zvířatech. Něco na způsob bestiáře, ale ne tak ilustrované... A také stačí zkouknout jednou.

Anotace:
Alespoň jeden výtisk knihy Fantastická zvířata a kde je najít vlastní téměř každá kouzelnická domácnost v celé zemi. Nyní, po omezenou, dobu mají i mudlové příležitost zjistit, kde žije pětinoh, čím se živí kluběnka a proč není dobrý nápad nechávat za dveřmi mléko pro bodloše.
"Výtěžek z prodeje této knihy je věnován nadaci Comic Relief, což znamená, že srpce a svrčky, které za ni zaplatíte, dokážou kouzla, jakých není schopen žádný čaroděj. Máte-li pocit, že to není dostatečně dobrý důvod k tomu, abyste se rozloučili se svými penězi, mohu jen doufat, že až kolem vás půjde nějaký kouzelník v okamžiku, kdy na vás zaútočí mantichora, bude ochotnější než vy." Albus Brumbál

Knih je určitě mnohem více. Ale tohle jsou podle mě ty nejdůležitější hned po samotné sérii :-D