14 května, 2015

Zase peču :-)

čtvrtek, května 14, 2015 2 komentáře
Po dlouhé době jsem se ukecala a znovu zkouším moravské koláče. Opravdu strašná piplačka a ke všemu to mám strašně šišatý... :-D


Tuplované koláčky

zpracováno v domácí pekárně, na dvě dávky
Suroviny: 250ml mléka, 30g droždí, 80g pískového cukru, 300g polohrubé mouky, 200g hladké mouky, 2 žloutky, 100g másla (rozpuštěné), 2 lžíce oleje, 1 lžíce rumu, 1/4 lžičky soli, tuk na plech, náplně - povidlová, tvarohová, drobenka, vejce na potření

Postup: Těsto zpracovat v domácí pekárně. Rozdělit na dvě dávky kvůli kynutí. Z těsta tvarujeme kuličky, které zploštíme dlaní. Do středu dáme lžičku tvarohové náplně. Těsto pevně uzavřeme a bochánky dáme na tukem vymazaný plech. Do každého bochánku uděláme důlek. Vyplníme povidly. Koláčky posypeme drobenkou a necháme krátce vykynout. Okraje potřeme rozšlehaným vejcem. Koláčky vložíme do středně vyhřáté trouby a pečeme 20 minut.

Tvarohová náplň

Suroviny: 500g měkkého tvarohu, 1 vejce, 60-80g moučkového cukru, 1 vanilinový cukr, 3 lžíce rozinek, citronová šťáva

Povidlová náplň

Suroviny: 200g povidel, 1 vanilinový cukr, 1 lžíce rumu, citronová šťáva

Drobenka na koláče

Suroviny: 5 dkg hrubé mouky, 4dkg cukru, 4dkg másla




Sdílení článku:
Sdílet emailem Sdílet gmailem Sdílet Facebookem Sdílet Googlem Plus Sdílet Twitterem Sdílet Pinterestem Sdílet Tumblrem Sdílet Bloggerem Sdílet Wordpressem

Autorka článku:

Lucy Lillianne V posledních letech jsem neskutečně podlehla knihám. Nejen jejich čtení, blogování o nich, ale i nakupování. Ráda si rozšiřuji knihovničku a velice mě mrzí, když vidím tolik knih, které nemohu mít. Přesto jsem ráda za každý kousek, který se mi dostane do rukou. Nicméně největší radost mi dělají žánry fantasy a sci-fi, v poslední době hodně ujíždím na apokalyptických a dystopických knihách a když si potřebuji odpočinout, často sáhnu po nějakém thrilleru nebo jiné napínavé četbě... Samozřejmě nepohrdnu ani lehčí četbou. Nejméně mě lákají romantické knihy, i když i tam občas dojde k nějaké výjimce. Doufám, že čtení mě bude bavit ještě dlouho, protože můj seznam je téměř nekonečný... :-)

štítky

2 komentáře:

  1. Skvělé také ráda peču proto chodím na střední obor cukrářka. :) Zatím jsem tyto koláče nezkoušela, tak kdyby jsi sem hodila recept, tak by mi to nevadilo. :D

    OdpovědětVymazat
  2. @Reading With Lucy: normální recept nebo pro domácí pekárnu? :-)

    OdpovědětVymazat

Každý vzkaz pro mě znamená mnoho a často vykouzlí úsměv a potěší. Děkuji každému, kdo kvůli mě ztratí pár vteřin života :-)