MŮJ ZÁPISNÍK

RECENZE KNIH

FILMOVÉ A SERIÁLOVÉ HODNOCENÍ

PEČENÍ A VAŘENÍ

26 dubna, 2015

Kostičas

Recenzní e-kniha


Na tuto knihu jsem se velmi těšila. A dlouho jsem o ní uvažovala, protože recenze na internetu byly převážně kladné a nadšené. Navíc knihu označovali jako fantasy.

První dojem byl docela rozpačitý. Ze začátku jsem se hodně ztrácela. Těch pojmů bylo opravdu přespříliš. A autorka postupně neubírala. Takže jsem měla docela zmatek v tom jejich systému, kdo je kdo, kdo co umí a tak podobně.

Samotná myšlenka knihy se mi moc líbila. Děj byl zajímavý a poutavý a já jej hltala téměř hned od začátku. Konečně něco trošku nového, neobvyklého. Napsané to bylo taky moc pěkně, tak, že mě to do děje přímo vtahovalo.

Velké mínus ale bylo, jak už jsem zmínila, obrovské množství názvů, pojmů a slangového pojmenování. Takže jsem v podstatě polovinu knihy ztrácela přehled a nebyla jsem si jistá, co to vlastně čtu. Aspoň, že děj jako takový byl dost přehledný. Na konci knihy jsem teprve zjistila, že je tam slovníček pojmů. Což je tak trochu nevýhoda u e-knih. Čtenář si to nemůže během čtení tak lehce nalistovat.
 
Konec knihy byl hodně dobrý. Vůbec jsem se nemohla donutit přestat číst. I když se něco dalo tak trochu odvodit, ničemu to nevadilo. Bylo to napínavé, zajímavé a docela rychlé. Závěr zůstal otevřený, abychom se měli na co těšit příště. Knížku můžu rozhodně doporučit, protože pro mě to bylo poutavé čtení, které mě zaujalo a knihu určitě chválím.

Samotná myšlenka řazení do kast, třídění lidí, braní svobody a konečného boje za svobodu, není nijak nová. Můžeme to vidět u spousty knih. Dají se v tom hledat samozřejmě i dvojsmysly. Ale v této knize to bylo napsáno jiným způsobem s prvky jakoby dystopie, fantasy i sci-fi. A to se mi právě zamlouvalo.

Kvůli dost zmatenému začátku, ale dávám čtyři hvězdičky. Těším se na další díl a určitě si někdy budu muset tuto sérii přečíst znovu.


Informace o knize

Název knihy:
Originální název:
Série:
Pořadí v sérii:
Autor:
Překlad
Žánr:
Rok vydání:
Počet stran:
Nakladatelství:
ISBN:
Kostičas
The Bone Season
Kostičas
1
Samatha Shannon
Lenka Kapsová
Fantasy
2013 originál /2014 překlad
480
Host
978-80-7294-902-1

Anotace Databazeknih.cz:
Příběh začíná v roce 2059. Devatenác­tiletá Paige Mahoneyová pracuje v londýnském kriminálním podsvětí, kde působí jako jakási „spojka" či „posel" – je krajinochodec, zvláštní typ jasnovidce, a díky svým schopnostem se dokáže vnořit do mysli druhých lidí. Žije v represivním režimu Scion, kde páchá velezradu už jen tím, že dýchá. Jednoho dne se její život navždy změní. Je přepadena, unesena a převezena do někdejšího Oxfordu, města, které před dvěma sty lety zmizelo z map. Tam je Paige vydána na milost a nemilost Strážci, nejkrásnější, ale zároveň nejděsivější bytosti, jakou kdy potkala…

 Odkazy: host


Ukázka z knihy


Kde koupit knihu

Informace o autorce

foto: USA Today

Databazeknih.cz: Samantha Shannonová se narodila v roce 1991 v západním Londýně. Psát začala v patnácti letech. V letech 2010 až 2013 studovala anglický jazyk a literaturu na Oxfordské univerzitě na St. Anne’s College. V roce 2013 vydala román Kostičas (The Bone Season), první díl z plánované sedmidílné série. Kniha figurovala na seznamu bestsellerů v žebříčcích novin The New York Times, The Sunday Times a The Asian Age; Daily Mail, Stylist a The Huffington Post ji zvolily Knihou roku a knihkupectví Amazon ji zařadilo mezi nejúspěšnější tituly roku. Kostičas byl přeložen do osmadvaceti jazyků a společnosti The Imaginarium Studios a 20th Century Fox zakoupily práva na jeho zfilmování. Vidořád je druhým románem Samanthy Shannonové.

Překladatelka


foto: Host (Kapsová, Lenka)

 Za recenzní e-knihu děkuji nakladatelství Host.



Pokud vás článek zaujal, můžete sdílet

Lucy Lillianne
V posledních letech jsem neskutečně podlehla knihám. Nejen jejich čtení, blogování o nich, ale i nakupování. Ráda si rozšiřuji knihovničku a velice mě mrzí, když vidím tolik knih, které nemohu mít. Přesto jsem ráda za každý kousek, který se mi dostane do rukou. Největší radost mi dělají žánry fantasy a sci-fi, v poslední době hodně ujíždím na apokalyptických a dystopických knihách a když si potřebuji odpočinout, často sáhnu po nějakém thrilleru nebo jiné napínavé četbě... Samozřejmě nepohrdnu ani lehčí četbou. Nejméně mě lákají romantické knihy, i když i tam občas dojde k nějaké výjimce. Doufám, že čtení mě bude bavit ještě dlouho, protože můj seznam je téměř nekonečný... :-)

0 komentář(ů) v diskuzi:

Okomentovat

Každý vzkaz pro mě znamená mnoho, často vykouzlí úsměv na tváři a rozhodně potěší. Děkuji každému, kdo pro mě ztratí pár vteřin života :-)




@lucylillianne