MŮJ ZÁPISNÍK

RECENZE KNIH

FILMOVÉ A SERIÁLOVÉ HODNOCENÍ

PEČENÍ A VAŘENÍ

15 prosince, 2014

Saeculum

Recenzní kniha


Zpočátku to působí jako vyprávění teenagerů. Motáme se na jarmarku, kde si parta lidí domlouvá výlet. Nejdříve je to tak trochu jako běžný příběh, samé vtípky a seznamování lidí. Prostě obyčejné vyprávění a pomalé rozkoukávání.

Později to začalo být mnohem poutavější. Žádné složité vypravování a popisy. Velice mě to zaujalo. Především od chvíle, kdy se dostali do zmiňovaného lesa z knižní obálky. S radostí jsem četla dál a očekávala to pravé napětí.

Kniha se četla úplně sama. A můžu říct, že jsem se docela i bála. Nejsem na tento typ knížek zvyklá a pak ještě číst to večer v naprostém tichu mému strachu nepomáhalo :-D Po určité době čtení mi to přišlo trochu jak Záhada Blair Witch (což pro mě taky nebylo lehké pokoukání). Každopádně jsem byla hodně zvědavá, jestli to vůbec já posera zvládnu dočíst.

Bylo na tom krásně vidět, co dokáže s lidmi dělat strach a jejich představivost. Co všechno je může napadnout, co všechno je může děsit a čeho všeho by byli schopní. Já osobně bych žádnou takovou situaci zažít nechtěla.
Do poslední chvíle jsem díky autorčinu vyprávění nevěděla, co se vlastně na konci stane. Bude to záhadný příběh se špatným koncem? Je to děsivý thriller? Nebo bude mít konec logické vysvětlení? Vůbec jsem neměla tušení. Stále bylo přede mnou mnoho stránek a ani náznak nebo vodítko. Soucítila jsem s hrdiny a bála se každého temného popisu a hlasů ze tmy... V momentě, kdy se začalo vše vysvětlovat, jsem tomu nemohla ani uvěřit. Takové rozuzlení jsem opravdu nečekala. Věřila jsem, že buď to tedy bude opravdu strašidelné, nebo že se postavy dostaly do rukou šílence. Ale tohle bylo velké překvapení.
Takže na závěr knihu ohodnotím pěti hvězdičkami, protože mě příjemně překvapila. Chvílemi jsem se bála a chvílemi jsem byla strašně překvapená. Autorka věděla, jak čtenáře u knihy napínat. Rozhodně doporučuji :-)




Informace o knize

Název knihy:
Originální název:
Série:
Pořadí v sérii:
Autor:
Překlad
Žánr:
Rok vydání:
Počet stran:
Nakladatelství:
Překladatel:
ISBN:
Saeculum
Saeculum
-
-
Ursula Poznanski
Vladana Hallová
Thriller (horor)
2011 originál / 2014 překlad
480
Fragment
Vladana Hallová
978-80-253-2226-0

Anotace Fragment.cz:
Strávit pět dní v hlubokém lese a zkusit žít jako ve středověku vypadalo jako výborný nápad. Bastian by si však tento zážitek v klidu odpustil. S účastí na výpravě souhlasil jen kvůli své lásce Sandře.
Parta dobrodruhů se vydává na cestu i přesto, že místo, kde chtějí tábořit, bylo kdysi prokleto. Staré povídačky o tom, že kdo do lesa vstoupí, nevrátí se už zpět, nikdo nebere vážně. Během první noci přijde prudká bouře a z tábora zmizí první člen výpravy. Zbydou jen podivné vzkazy vyryté do kůry stromu. Když se ho ostatní vydají hledat, začnou bloudit. Pak se ztratí další z nich…

Jak velkou udělali chybu, když nebrali varování vážně? Nechá je les odejít?

Odkazy: fragment



Ukázka z knihy


Ukázka knihy v nakladatelství Fragment


Kde koupit knihu


Informace o autorce

foto: Bestseller Books Online

Databazeknih.cz:  Ursula Poznanski - Po střední škole vystudovala japanistiku, žurnalistiku, právo a divadelní vědu. V roce 2 000 vyhlásila Rakouská televize ORF soutěž pro scénaristy do které se zapojila. Soutěž sice nevyhrála, ale svůj rukopis poslala několika nakladatelům. Za dva roky jí vyšla první kniha a tak od roku 2003 vydává knihy a sama na otázku odkdy píše odpovídá „Odjakživa. Sice to není tak docela pravda, ale prostě to zní správně. Popravdě bych řekla, že psát jsem opravdu chtěla vždy, jen jsem neměla chuť vzít do ruky papír."

Za recenzní knihu děkuji nakladatelství Fragment.



Pokud vás článek zaujal, můžete sdílet

Lucy Lillianne
V posledních letech jsem neskutečně podlehla knihám. Nejen jejich čtení, blogování o nich, ale i nakupování. Ráda si rozšiřuji knihovničku a velice mě mrzí, když vidím tolik knih, které nemohu mít. Přesto jsem ráda za každý kousek, který se mi dostane do rukou. Největší radost mi dělají žánry fantasy a sci-fi, v poslední době hodně ujíždím na apokalyptických a dystopických knihách a když si potřebuji odpočinout, často sáhnu po nějakém thrilleru nebo jiné napínavé četbě... Samozřejmě nepohrdnu ani lehčí četbou. Nejméně mě lákají romantické knihy, i když i tam občas dojde k nějaké výjimce. Doufám, že čtení mě bude bavit ještě dlouho, protože můj seznam je téměř nekonečný... :-)

0 komentář(ů) v diskuzi:

Okomentovat

Každý vzkaz pro mě znamená mnoho, často vykouzlí úsměv na tváři a rozhodně potěší. Děkuji každému, kdo pro mě ztratí pár vteřin života :-)




@lucylillianne