29 listopadu, 2014

Tanec ve stínech

sobota, listopadu 29, 2014 bez komentáře
Tanec ve stínech
Tanec ve stínech je druhou knihou série Kroniky Sialy. Při čtení první knihy jsem měla dost rozporuplné pocity. Děj jako takový nebyl úplně k zahození. Ale vytýkala jsem autorovi přehršel postav ve fantasy příběhu, typově jako gnómy, trpaslíky, elfy, kentaury, obry, démony, zombie apod, všechny dohromady. Doufala jsem, že i přes to všechno mě druhý díl aspoň trochu zaujme.

Během čtení se střídaly pasáže nudnější s akčnějšími. Nemůžu říct, že bych se vyloženě nebavila. Autor ví, jak děj pěkně natahovat a vkládat do něj napínavé části. Přece jen byl schopný příběh rozepsat na tři knihy. Haroldovo vyprávění se mi líbilo. Jen jsem se občas ztrácela v některých pojmech, protože jsem si nemohla vzpomenout, kam je zařadit.

Hrdinové se vydali na svoji nebezpečnou pouť. Naneštěstí se jim do cesty připletou i padouši a dochází k nějakým ztrátám. Díky tomu příběh nepůsobí moc pohádkově, ale je reálnější. Něco na způsob Her o trůny, kde autor popravil už tolik postav. Tady to není ale v takovém množství :-)

Od prvního dílu bych řekla, že jde o nějaké to zlepšení. Nebylo to nejhorší a určitě nelituji přečtení této knihy. Když pominu věci, které se mi nelíbí, tak kniha byla moc dobrá. Čtení mě bavilo. Přesto to nevidím na pět hvězdiček. Vzhledem k tomu, že mě nejvíce bavila druhá polovina knihy a donutila mě hned vzít třetí díl (začíná mě to fakt zajímat), dávám čtyři hvězdičky :-)




Informace o knize

Název knihy:
Originální název:
Série:
Pořadí v sérii:
Autor:
Žánr:
Rok vydání:
Počet stran:
Nakladatelství:
ISBN:
Tanec ve stínech
Džanga s tenjami
Kronika Sialy
2
Alexej Pechov
Fantasy
2009 originál / 2011 překlad
314
Zoner Press
978-80-7413-170-7

Anotace Zoner Press:
Dobrodružná výprava cynického zlodějíčka Harolda a jeho nesourodého doprovodu pokračuje! Mohou hbité zlodějské prsty a důvtip zachránit celý svět?
Mír v Siale a životy jejích obyvatel ohrožuje mocný a nelítostný čaroděj a jediné, co ho může zastavit, je Duhový roh. Tento artefakt z dávných dob nabitý nesmírnou magickou silou se nachází ukrytý ve strašidelném Paláci kostí. Dostat se k němu přes všechna možná i nemožná ochranná opatření ale není vůbec snadné. Jedinou nadějí je artefakt ukrást. A tak si král a Řád mágů najmou chytrého a světem protřelého chmatáka Harolda Stína.
Harold se spolu se svým podivným doprovodem čítajícím elfskou princeznu, věčně rozhádanou dvojici gnóma a trpaslíka, zeleného gobliního šaška a bandu několika dalších královských bojovníků vydává na cestu a doslova na každém kroku dává svou kůži všanc. Jenže zakázka je zakázka a jednou dané slovo nemůže vzít slušný zloděj zpět.
Ve druhém díle trilogie Kroniky Sialy navazuje Alexej Pechov na zábavný a dobrodružný příběh Tuláka ve stínech. V Tanci ve stínech však staví Haroldovi do cesty snad ještě víc překážek a nepřátel. Zároveň mu ale dává poznat i hodnotu opravdového přátelství. Harold není typický hrdina velkých slov nebo okázalých skutků, ale nebezpečí se nebojí a odhodlaně a s vervou bojuje.



Ukázka z knihy


Ukázka knihy


Informace o autorovi

Databazeknih.cz:
Autor Kronik Sialy, ruský spisovatel fantasy Alexej Pechov, je velkým talentem mladé generace autorů literatury tohoto žánru. Jeho romány o zlodějíčku Haroldu Stínovi zaznamenaly ve světě obrovský úspěch. Pechov totiž ve své tvorbě vsadil na čtenáři oblíbenou jistotu - příběhy jsou dobrodružné, plné známých fantasy prvků, avšak neotřelé, velmi čtivé a humorné.


Zdroje obrázků: google.com, databazeknih.cz nebo vlastní výroba (úpravy obrázků)



Sdílení článku:
Sdílet emailem Sdílet gmailem Sdílet Facebookem Sdílet Googlem Plus Sdílet Twitterem Sdílet Pinterestem Sdílet Tumblrem Sdílet Bloggerem Sdílet Wordpressem Sdílet whatsappem

Autorka článku:

Lucy Lillianne V posledních letech jsem neskutečně podlehla knihám. Nejen jejich čtení, blogování o nich, ale i nakupování. Ráda si rozšiřuji knihovničku a velice mě mrzí, když vidím tolik knih, které nemohu mít. Přesto jsem ráda za každý kousek, který se mi dostane do rukou. Nicméně největší radost mi dělají žánry fantasy a sci-fi, v poslední době hodně ujíždím na apokalyptických a dystopických knihách a když si potřebuji odpočinout, často sáhnu po nějakém thrilleru nebo jiné napínavé četbě... Samozřejmě nepohrdnu ani lehčí četbou. Nejméně mě lákají romantické knihy, i když i tam občas dojde k nějaké výjimce. Doufám, že čtení mě bude bavit ještě dlouho, protože můj seznam je téměř nekonečný... :-)

0 komentářů:

Okomentovat

Každý vzkaz pro mě znamená mnoho a často vykouzlí úsměv a potěší. Děkuji každému, kdo kvůli mě ztratí pár vteřin života :-)