MŮJ ZÁPISNÍK

RECENZE KNIH

FILMOVÉ A SERIÁLOVÉ HODNOCENÍ

PEČENÍ A VAŘENÍ

16 listopadu, 2014

Čtecí návyky TAG

neděle, listopadu 16, 2014 čeká na komentář

První tag, do kterého se zapojím. Už dříve jsem byla nominována do nejrůznějších tagů, ale tak nějak se mi v nich něchtělo psát o sobě. Ale toto je trošku jiné. Spíše zaměřené na knihy. Nominovala mě

A jelikož není nikde psané jestli musím nominvat další osoby a kolik, zkusím napsat Ells a Cathy.

1. Máš doma určité místo na čtení?
Většinou si čtu u stolu nebo v posteli. V posteli je to pohodlnější. Ale brzy mě tam bere spaní. Takže pokud chci opravdu s knihou pohnout, tak čtu u psacího stolu.

2. Záložka nebo kousek papírku, který se právě válí poblíž?
Mám spoustu záložek. Buď takové co jsem dostala, ať už ke knize nebo od někoho, nebo spoustu záložek jsem si i sama vyrobila. V nejoblíbenějších knihách mám uložené speciální záložky. Každá kniha má svoji...

3. Můžeš prostě jen tak přestat číst, nebo nejprve dočteš kapitolu?
Nejlepší je samozřejmě dočíst kapitolu. Ale u některých knih je to téměř nemožné, protože kapitoly jsou příliš dlouhé. Ale mám podmínku. Většinou skončím až když mi stránka začíná novou větou. Nemám ráda, když bych si měla pamatovat, že pokračovat musím například od druhého odstavce.

4. Jíš nebo piješ během čtení?
Určitě nejím. Nějak to nejde zkloubit dohromady. Ale určitě piju. Protože když mě nějaká kniha hodně baví, jsem schopná číst několik hodin v kuse.

5. Posloucháš u čtení hudbu nebo televizi?
Tak televizi nemůžu, protože můj mozek si pak vybírá poslech než čtení :-) Ani reklamy nezvládnu zazdít knihou. A hudbu? Spíše ne. Mám ráda totální klid u knihy.



6. Čteš vždy pouze jednu knihu, nebo několik naráz?
Často čtu více knih. Rozečtu jednu, pak mi příjde recenzní výtisk, tak mu dám přednost. Jak dočtu ten výtisk, tak se vracím k první knize. Mezitím mi příjde balíček s něčím lepším... :-D A pořád dokola...

7. Preferuješ čtení doma nebo čteš kdekoliv?
Většinou doma. Ale četla jsem třeba i v autobusu nebo po cestě do práce. Můžu říct, že číst si za chůze není sranda :-D

8. Čteš nahlas nebo pouze ve své mysli?
Vždycky v hlavě. Když bych měla číst nahlas, začnu se zakoktávat. V hlavě je to plynulejší. Navíc bych si připadala divně :-P

9. Čteš si některé pasáže dopředu nebo dokonce přeskakuješ kapitoly?
Nikdy nepřeskakuji. Ale u některých knih nenápadně nakukuji na vedlejší stranu, jestli se tam neobjeví to a to jméno, na které čekám :-)

10. Lámeš hřbet nebo se jej snažíš uchovat jako nový?
Jistěže se je snažím uchovat jako nové. V perfektním stavu. Žádné lámání...

11. Píšeš si do svých knih?
Nikdy. Nechápu, jak si může někdo psát do knihy poznámky. Jaké poznámky? Proč? Tomu nerozumím. Ale na vánoce jsem si řekla o anglickou knihu. V cizím jazyce jsem ještě nečetla. Takže to bude dost obtížné. Každopádně si slovíčka, co neznám, nebudu vpisovat do knihy, ale na papírek...




Pokud vás článek zaujal, můžete sdílet

Lucy Lillianne
V posledních letech jsem neskutečně podlehla knihám. Nejen jejich čtení, blogování o nich, ale i nakupování. Ráda si rozšiřuji knihovničku a velice mě mrzí, když vidím tolik knih, které nemohu mít. Přesto jsem ráda za každý kousek, který se mi dostane do rukou. Největší radost mi dělají žánry fantasy a sci-fi, v poslední době hodně ujíždím na apokalyptických a dystopických knihách a když si potřebuji odpočinout, často sáhnu po nějakém thrilleru nebo jiné napínavé četbě... Samozřejmě nepohrdnu ani lehčí četbou. Nejméně mě lákají romantické knihy, i když i tam občas dojde k nějaké výjimce. Doufám, že čtení mě bude bavit ještě dlouho, protože můj seznam je téměř nekonečný... :-)

0 komentář(ů) v diskuzi:

Okomentovat

Každý vzkaz pro mě znamená mnoho, často vykouzlí úsměv na tváři a rozhodně potěší. Děkuji každému, kdo pro mě ztratí pár vteřin života :-)




@lucylillianne