MŮJ ZÁPISNÍK

RECENZE KNIH

FILMOVÉ A SERIÁLOVÉ HODNOCENÍ

PEČENÍ A VAŘENÍ

15 října, 2012

Perla • John Steinbeck

pondělí, října 15, 2012 čeká na komentář

Kniha ještě do školní četby. Jelikož to byla povinná četba, moc si z toho už nevybavuji, už je to pár let :-) Z knihy jsem moc nepochytila, nebavila mě nijak nadprůměrně.









Informace o knize

Název knihy:
Originální název:
Série:
Pořadí v sérii:
Autor:
Překlad:
Žánr:
Rok vydání:
Počet stran:
Nakladatelství:
ISBN:
Perla
The Pearl
-
-
John Steinbeck
Valerie Hájková
Novela
1947
90
Alpress
80-7362-050-2

Anotace Databazeknih.cz:
Když chudý rybář Kin najde vzácnou perlu, přinese mu to nejen vidinu bohatství, ale také naději na lepší budoucnost pro jeho syna a vymanění se z nevědomosti a útlaku. Do jeho života ale s nálezem perly zároveň vstupuje zlo, které ho přiměje k útěku. Snaží se bojovat za svá práva, ale je to boj, v němž nemůže zvítězit. Za svou vzpouru zaplatí tím nejdražším, co má životem svého dítěte.



Informace o autorovi


https://www.databazeknih.cz/images/13_/1331/john-steinbeck-7j7-1331.png

Databazeknih: Celým jménem John Ernest Steinbeck se narodil roku 1902 v kalifornském městě Salinas. Je považován za jednoho z největších nejen amerických, ale i světových spisovatelů. Pocházel z poměrně chudých poměrů, nastoupil na Stanfordskou univerzitu, ale studium historie a anglické literatury nedokončil a vrátil se k práci na velkostatku. Jeho touha stát se spisovatelem ho však táhla jinam, a tak odešel jako reportér do New Yorku, ale kvůli neúspěchům novinařiny nechal. Střídal různá zaměstnání a své zkušenosti pak využíval do svých románů. Jeho romány je třeba chápat jako reakci na krizi, nehledá řešení, omezuje se na popis bídy.


Pokud vás článek zaujal, můžete sdílet

Lucy Lillianne
V posledních letech jsem neskutečně podlehla knihám. Nejen jejich čtení, blogování o nich, ale i nakupování. Ráda si rozšiřuji knihovničku a velice mě mrzí, když vidím tolik knih, které nemohu mít. Přesto jsem ráda za každý kousek, který se mi dostane do rukou. Největší radost mi dělají žánry fantasy a sci-fi, v poslední době hodně ujíždím na apokalyptických a dystopických knihách a když si potřebuji odpočinout, často sáhnu po nějakém thrilleru nebo jiné napínavé četbě... Samozřejmě nepohrdnu ani lehčí četbou. Nejméně mě lákají romantické knihy, i když i tam občas dojde k nějaké výjimce. Doufám, že čtení mě bude bavit ještě dlouho, protože můj seznam je téměř nekonečný... :-)

0 komentář(ů) v diskuzi:

Okomentovat

Každý vzkaz pro mě znamená mnoho, často vykouzlí úsměv na tváři a rozhodně potěší. Děkuji každému, kdo pro mě ztratí pár vteřin života :-)




@lucylillianne