MŮJ ZÁPISNÍK

RECENZE KNIH

FILMOVÉ A SERIÁLOVÉ HODNOCENÍ

PEČENÍ A VAŘENÍ

24 září, 2012

Twilight • Stephenie Meyer

pondělí, září 24, 2012 2 komentáře

Sága o upírovi a holce, která se do něj zakouká. Knižní podoba této série je mnohem lepší než filmy samotné. Spousta zajímavých věcí z knih byla vypuštěna. Já osobně jsem se u prvního dílu hodně nasmála.

Filmy jsou pojaty hodně pro teen-skupinu, i když se na ně občas taky podívám, neberu je moc vážně, spíš tak trochu legračně. Jsem prostě zastáncem knižní série...

V některých momentech zábavné, někdy ponuré, někdy trošku ujeté... Ale v celkovém dojmu, mají knihy něco do sebe. A pokud to člověk bere s rezervou, tak to není až tak špatné.



Informace o knize

Název knihy:
Originální název:
Série:
Pořadí v sérii:
Autor:
Překlad
Žánr:
Rok vydání:
Počet stran:
Nakladatelství:
ISBN:
Stmívání
Twilight
Twilight Saga
1
Stephenie Meyer
Markéta Demlová 
Sci-fi / fantasy
2005
408
Egmont
80-252-0266-6

Anotace Databazeknih.cz:
První kniha série Stmívání.
Isabella Swan se stěhuje do Forks, městečka ve státě Washington, kde neustále prší. Zdá se jí, že na světě neexistuje nudnější a beznadějnější místo - až dokud nepotká tajuplného a přitažlivého Edwarda Cullena, který doslova obrátí její život vzhůru nohama. Do Isabellina příjezdu Edward úspěšně tajil před obyvateli městečka svou upírskou osobnost. Ale nikdo není v bezpečí, zvláště Isabella, člověk, který je Edwardovi nejdražší. Oba mladí lidé jsou k sobě vázáni silným citovým poutem. Zvítězí milostný cit, nebo hrůzné temné pudy?



Informace o knize

Název knihy:
Originální název:
Série:
Pořadí v sérii:
Autor:
Překlad
Žánr:
Rok vydání:
Počet stran:
Nakladatelství:
ISBN:
Nový měsíc
New Moon
Twilight Saga
2
Stephenie Meyer
Markéta Demlová 
Sci-fi / fantasy
2006
464
Egmont
978-80-252-0899-1

Anotace Databazeknih.cz:
Isabella Swan se stěhuje do Forks, městečka ve státě Washington, kde neustále prší. Zdá se jí, že na světě neexistuje nudnější a beznadějnější místo - až dokud nepotká tajuplného a přitažlivého Edwarda Cullena, který doslova obrátí její život vzhůru nohama. Do Isabellina příjezdu Edward úspěšně tajil před obyvateli městečka svou upírskou osobnost.
Zamilovat se do upíra je však daleko nebezpečnější, než si Bella dovede představit. Edward už Bellu zachránil ze spárů zla, ale nyní, když jejich vztah ohrožuje vše, co je jim drahé, oba zjišťují, že potíže teprve začínají.



Informace o knize

Název knihy:
Originální název:
Série:
Pořadí v sérii:
Autor:
Překlad:
Žánr:
Rok vydání:
Počet stran:
Nakladatelství:
ISBN:
Zatmění
Eclipse
Twilight Saga
3
Stephenie Meyer
Markéta Demlová
Sci-fi / fantasy
2006
480
Egmont
978-80-252-0834-2

Anotace Databazeknih.cz:
Kniha odhaluje také jiné věci, než samotný příběh, například minulost Jaspera a Rosalie. Ale teď k příběhu... V okolí se začínají dít zvláštní věci - lidé umírají a příčina není známá. Ve městě se skrývá Victoria, která chce pomstít svého druha Jamese. Proměňuje náhodně lidi v upíry, kteří bez milosti vraždí. Proto se upíři musí sjednotit s vlkodlaky, aby ochránili Bellu. Jacob je do ní beznadějně zamilovaný. Co se odehraje na vrcholku hor. Porazí Victorii? Zachrání Bellu? Bude Bella upírkou?



Informace o knize

Název knihy:
Originální název:
Série:
Pořadí v sérii:
Autor:
Překlad:
Žánr:
Rok vydání:
Počet stran:
Nakladatelství:
ISBN:
Rozbřesk
Breaking Dawn
Twilight Saga
4
Stephenie Meyer
Markéta Demlová
Sci-fi / fantasy
2008
604
Egmont
978-80-252-1160-1

Anotace Databazeknih.cz:
Být bezvýhradně a neodvolatelně zamilovaná do upíra je pro Bellu Swan splněným snem a zároveň noční můrou, jež se nebezpečně propletá s realitou. Bellu, zmítanou prudkou vášní k upírovi Edwardu Cullenovi a zároveň upřímnou náklonností k vlkodlakovi Jacobu Blackovi, čeká bouřlivý rok plný pokušení a ztrát. V něm se musí s konečnou platností rozhodnout, zda vstoupí do temného, ale lákavého světa nesmrtelných, nebo zda bude žít plnohodnotným lidským životem. Nevyhnutelnost tohoto rozhodnutí se vine celým Belliným příběhem jako červená nit, na níž visí osudy obou kmenů. A jakmile se Bella rozhodne, dojde k celému řetězu nečekaných událostí, jež mohou mít nedozírné následky. Budou vlákna Bellina života - objevená ve STMÍVÁNÍ a poté roztřepená a potrhaná v NOVÉM MĚSÍCI a ZATMĚNÍ - zničena v okamžiku, kdy se zdá, že se opět zahojí a spojí dohromady…?



Informace o autorce

foto: HyperActivz

Databazeknih.cz: Stephenie Meyer se narodila v USA 23. prosince 1973. Vyrůstala v Phoenixu v Arizoně (který také užila ve svých knihách) se svými pěti sourozenci a nadále v Phoenixu žije.

Vystudovala Brigham Young University, je šťastně vdaná a má tři syny (Gabo, Seth a Eli). Sama psala během normálního života matky třech ani ne desetiletých kluků, a přesto (nebo proto) jsou její knihy skvělé. K první knize Stmívání získala inspiraci ze snu. Píše při poslechu hudby, nejvíce jí inspiruje skupina Muse.



Pokud vás článek zaujal, můžete sdílet

Lucy Lillianne
V posledních letech jsem neskutečně podlehla knihám. Nejen jejich čtení, blogování o nich, ale i nakupování. Ráda si rozšiřuji knihovničku a velice mě mrzí, když vidím tolik knih, které nemohu mít. Přesto jsem ráda za každý kousek, který se mi dostane do rukou. Největší radost mi dělají žánry fantasy a sci-fi, v poslední době hodně ujíždím na apokalyptických a dystopických knihách a když si potřebuji odpočinout, často sáhnu po nějakém thrilleru nebo jiné napínavé četbě... Samozřejmě nepohrdnu ani lehčí četbou. Nejméně mě lákají romantické knihy, i když i tam občas dojde k nějaké výjimce. Doufám, že čtení mě bude bavit ještě dlouho, protože můj seznam je téměř nekonečný... :-)

2 komentáře:

  1. tuto sérii miluju <3 díky ní mě čtení začalo bavit. Jen je mi líto, že jsem nečetla knihy dřív, než jsem se podívala na filmy

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je škoda. Já naštěstí nejdřív četla knihy, které jsou stokrát lepší :-)

      Vymazat

Každý vzkaz pro mě znamená mnoho, často vykouzlí úsměv na tváři a rozhodně potěší. Děkuji každému, kdo pro mě ztratí pár vteřin života :-)




@lucylillianne